- 954 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ermeni zulmü ve HOCALI Soykırımı
Ermeni zulmü ve HOCALI Soykırımı
HOCALI Soykırımı,Karabağ Savaşı sırasında 26 Şubat 1992 tarihinde Azerbaycan Cumhuriyetinin, Dağlık Karabağ bölgesindeki Hocalı kasabasında yaşanan ve Azerbaycan Türk’lerinin Ermeniler tarafından katledilmesi olayıdır.
“10 bin nüfuslu Hocalı’da olaylar sırasında yaklaşık 3.000 Azerbaycanlı bulunmaktaydı. Soykırımda şehitler hakkında verilen resmi rakam 613 kişi olmakla birlikte, katledilen toplam Azerbaycan Türk sayısının 1.300 kişi olduğu söylenmektedir.
Saldırılar sırasında Hocalı’da yaşayan Ahıska Türkleri de evlerinde yakılarak öldürülmüştür. Kadın, çocuk ve yaşlılar da dahil olmak üzere siviller katledilmiştir. Soykırımın ilk gecesinde sekiz aile bütün fertleriyle öldürülmüş, 700’den fazla çocuk anne ya da babasını kaybetmiştir. Yaralılar ise 1.000’in üzerindedir...
” Hocalı Soykırımının 26 yıl dönümünde, “Şehitlerimizi rahmetle anarken!
” Ermenistan’ın, Azerbaycan’ın Hocalı şehrinde, Azerbaycan Türklerine uyguladıkları vahşeti ve medeni görünen ikiyüzlü dünyanın gözü önünde uygulanan, soykırıma seyirci kalanları kınıyorum"
Soykırım sonrası cesetler üzerinde yapılan incelemelerde, cesetlerin birçoğunun yakıldığı, gözlerinin oyulduğu, başları kesildiği görülmüştür. Hamile kadınlar ve çocukların da tecavüze maruz kaldığı tespit edilmiştir.
Bu gün Ermeniler, Türk lerin kendilerine soykırım uygulandığını vurgulayıp dünyayı ayağa kaldırırken, bunu yaparken de ellerinde ciddi delil, bulgu bulunmamasına rağmen, Hocalı da kendilerine yapılmasını istemedikleri mezalimi, Azerbaycan lı kardeşlerimize 26 yıl önce uygulamışlardır.
Birçok konuda olduğu gibi bu mevzuda da, dünyanın ve bazı çevrelerin yalnızca 26 Şubatta bu olaya üzülüyormuş gibi, timsah gözyaşları dökmelerine de inanmıyorum.vahşetin büyüklüğünü anlatmak mümkün değil.
Hocalı soykırımı ve benzer vahşetler, hep bizim memleketlerimizde ve topraklarımızda yaşanmaktadır. Suriye de, Arakan da, Doğu Türkistan’da, Filistin’de yaşananları ve mazlumların katledilmelerini dünya görmüyor, seyretmekle yetiniyor.
Bunun için ayrılığı bir kenara bırakıp bir ve beraber olmak mecburiyetindeyiz.
Bunun yolu, “birlik ve dirliğimizi muhafaza etmekten, Geçmişimizi, tarihimizi, bizi birbirimize bağlayan, manevi dinamikleri iyi okumaktan, ondan güç ve ilham almaktan, maddi, manevi güçlerimizi birleştirmekten geçer..
Dünyaya karşı dik durabilmemiz, birlik ve beraberliğimizi muhafaza etmemiz için, yer altı, yer üstü madenlerimizi birlikte kullanmak, savunma silahlarımızı, başka milletlere muhtaç olmadan
olmadan kendimiz üretmeliyiz.Aynı zaman da ortak ordularımızı kurmak, birlikte istihbarat çalışmaları yapmak mecburiyetindeyiz.
Türk dünyası ve İslam Aleminin bir an önce uyanması, aklını başına alması ve birlikte hareket etmeleri, elzemdir. Bu birliktelik, yamyam dünyanın vahşi gidişinede dur diyecektir.
Bu mevzuda, "Türkiye deki "Tabib ler Birliği, STK, o meşhur üniversite Akademisyenlerini ve bazı Sanatcılarıda" vatanın bölünmez bütünlüğü, mili birlikteliğimizi ilgilendiren meselelerde, Afrin de, sus pus oldukları gibi, PKK /PYD/İŞİD terör savunucuları, "Hepimiz Ermeniyiz" diye ortaya çıkanlar. Hocalı Soykırımı söz konusu olduğu zaman da sessizliğe gömülmüşlerdir.
O vatan hainlerinide kınıyorum.
Bu vesileyle, başta Hocalı Soykırımı da hayatını kaybeden Azerbaycan Türkleri olmak üzere, Suriye Afrin deki ve değişik zamanlarda vatan, millet, bayrak, din namusumuz adına kaybettiğimiz Tüm zamanlardaki şehitlerimizi rahmetle anıyorum, mekanları cennet olsun .
Allah’ü Teâlâ bir daha böyle acılar göstermesin.
YORUMLAR
"İSLAM HALİFEMİZ NERDE..?"
Şiirin Hikayesi
Meal Karşılaştırma | Mâide ; 67.Ayet (Arapça)
يَٓا اَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّـغْ مَٓا اُنْزِلَ اِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَۜ وَاِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُۜ وَاللّٰهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِۜ اِنَّ اللّٰهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِر۪ينَ
Diyanet İşleri Başkanlığı
Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan korur. Şüphesiz Allah, kafirler topluluğunu hidayete erdirmeyecektir.
Diyanet Vakfı
Ey Resûl! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan O'nun elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Doğrusu Allah, kâfirler topluluğuna rehberlik etmez.
Kuran Yolu
Ey peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan O’nun mesajını iletmemiş olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Şüphe yok ki Allah kâfirler topluluğunu hidayete erdirmez.
=====================================================================================================
Meal Karşılaştırma | Ahzâb ; 33.Ayet (Arapça)
وَقَرْنَ ف۪ي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْاُو۫لٰى وَاَقِمْنَ الصَّلٰوةَ وَاٰت۪ينَ الزَّكٰوةَ وَاَطِعْنَ اللّٰهَ وَرَسُولَهُۜ اِنَّمَا يُر۪يدُ اللّٰهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْه۪يراًۚ
Diyanet İşleri Başkanlığı
Evlerinizde oturun. Önceki cahiliye dönemi kadınlarının açılıp saçıldığı gibi siz de açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah'a ve Resülüne itaat edin. Ey Peygamberin ev halkı! Allah sizden ancak günah kirini gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
Diyanet Vakfı
Evlerinizde oturun, eski cahiliye âdetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve Resûlüne itaat edin. Ey Ehl-i Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
Kuran Yolu
Evlerinizde oturun ve daha önce Câhiliye döneminde olduğu gibi açılıp saçılmayın, namazı güzelce kılın, zekâtı verin, Allah’a ve resulüne itaat edin. Ey peygamber ailesi! Allah’ın istediği, sizden kirliliği gidermek ve sizi tertemiz kılmaktan ibarettir.
======================================================================================================
Meal Karşılaştırma | Mâide ; 55.Ayet (Arapça)
اِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّٰهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذ۪ينَ اٰمَنُوا الَّذ۪ينَ يُق۪يمُونَ الصَّلٰوةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكٰوةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
Diyanet İşleri Başkanlığı
Sizin dostunuz ancak Allah'tır, Resûlüdür ve Allah'ın emirlerine boyun eğerek namazı kılan, zekâtı veren mü'minlerdir.
Diyanet Vakfı
Sizin dostunuz (veliniz) ancak Allah'tır, Resûlüdür, iman edenlerdir; onlar ki Allah'ın emirlerine boyun eğerek namazı kılar, zekâtı verirler.
Kuran Yolu
Sizin velîniz ancak Allah’tır, peygamberidir, bir de Allah’ın emrine boyun eğerek namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren müminlerdir.
=======================================================================================================
En güzel din bizimdir, en güzel ne varsa biz
Söz yetmez söz yetmiyor, gel en güzelini çiz
Her yaratılan kulken, kulları ayırmak suç
Özgürlük evrenseldir, Allah işidir bu giz..!
Riya ile riyakâr, şeytan iblistir sözde
Kur’an-ı Kerim bizde, farzı olmalı özde
Sözümüz özümüz bir, olmadıkça düzelmez
"İslam Dünyası" sözde, "Halifem" hangi gözde..?
Allah vermiş bir akıl, kullanmıyor bizim kul
Varsa yoksa hep para, el kiriyken para pul
İslam lidersiz kalmış, İslam savaşa dalmış
Kudüs zalim elinde, gel duyarlısını bul..!
Bu işte bir hikmet var, dünyayı ediyor dar
Güvendiğim dağlara, yağıyor lanetli kar
Kar beyazımı çalmış, beyaz sakallı şeytan
Farza farz demeyen var, gidi bilmez namus ar..!
Bedel ödüyor İslam, paramparça olmuşuz
Birbirimize karşı, kin nefretle dolmuşuz
Bu işte tek çözüm var, Kur’an farzına uymak
"Halifemiz" yok neden, neden böyle solmuşuz..?!