- 958 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Para sağlığa zararlıdır.
PARA SAĞLIĞA ZARARLIDIR
Yaşamın vazgeçilmezidir ‘para’... Kimilerinin uğruna her şeyi yapabileceği, kimileri için ihtiyaçlarını karşılamaya yarayan yalnızca bir araç... Tedavülden kalkmışsa bile yer bulur kimilerinin hayatında, pul koleksiyonu gibi saklayıp biriktirdiği bir tutku olur. Herkes için farklı amaçlar için olsa da insan ve para ayrılmaz ikilidir. Ama maalesef KİRLİdir. Kirliliği yalnızca haksız ve usulsüz yollarla elde edilmiş olmasıyla da ilgili değildir yalnızca. Üzerinde taşıdığı yüzlerce bakteri ve mikrop nedeniyle, reel anlamda kirli...
Her gün yüzlerce insan elinin değdiği para, elimize ulaşana dek bilmediğimiz yerlerde dolaşmakta. Kim bilir kimleri dolaşır da gelir, kimlerin hayatlarına kimlerin ellerine karışır?… Bir otobüse bindiğimizde bile eve gelince ellerimiz yıkarız. Herkesin dokunduğu kapı kollarını tuttuk diye. Oysa para, çevremizdeki birçok şeyden daha kirli… Elden ele dolaşan paralar bir yana, darphaneden yeni çıkan, bankadan aldığımız yeni paralar bile… Düşünün o paralar nasıl matbaa kokar… Basım için kaç türlü Kimyasala bulaşmış, nerelere dokunmuştur? Bunların kokusu bile, kokuya hassas olanları rahatsız eder…
Peki ne yapmalıyız? Elimize geçen her parayı yıkayıp hijyenik yapma imkanımız elbette yok. Paraya her dokunduğumuzda ellerimizi yıkama imkanımız var mı? Yok... İlk çağlarda ne güzelmiş... Değişim kültürü varmış. Kim neyi üretmişse, kendinde olmayanla takas edermiş. Keşke parasız bir dünya geliştirilmiş olsaydı... Uğruna cinayetler işlenmezdi. Gözü doymaz insanlar, para hırsı için Yolsuzluk yapmazdı... Para için birçok şey değerini yitirmezdi. Çocuk gelinler , kadınlar, kadınların emeği Paraya, para hırsına kurban gitmezdi belki... İnsanlar sadece para kazanmak için çalışmaz, bu hırsla hayatlarını doldurmazdı… Kısacası , çok daha huzurlu, mutlu ve yaşanabilir bir dünya olurdu belki de… Hayal de olsa, düşüncesi bile güzel değil mi?
Bunlar mümkün olmasa da, parayla daha az temas etmek ve daha az muhatap olmanın yollarını bulabiliriz. Hele de şu Covit 19 denen virüs çıktığından beri para daha da kirlendi. Virüs paranın üzerinde uzun süre yaşayabiliyormuş Bu da paranın elden ele dolaşıp hastalığın yayılımını çoğaltabiliyormuş. Bu ürkütücü bilgi de eklenince özellikle kağıt para kullanımından uzak durmak düşüncesi gelişti ve alternatif ödemeler kullanılmaya başlandı.
. Mesela çek, senet kullanılırdı ,bazı ticari işlemlerde yıllardan beri.. Özel yaşamda, zaten herkesin çantasının vazgeçilmezi olarak yerini almış olan Kredi Kartları paradan koruyabilir bizleri kısmen de olsa... Son günlerde,
Virüs nedeniyle, internetin önemi git gide arttı. Birçok ihtiyaç internetden alınır oldu.
Hatta market alışverişleri bile evden çıkmadan yapılabiliyor, ödeme kapıda gerçekleştiriliyor.
Günümüzde zaten neredeyse para kullanımının en aza indiği bir noktaya gelinmiş durumda.
Yeni gelişmeler de eklendi bütün bunlara. Sanal Paralar kullanılmaya başlandı. Görünen o ki, yakında ,
Gerçek Paranın yerini Sanal Paralar alacak. Gerçi bu sanal para ne kadar güvenilir olur henüz bilinmiyor ama en azından bilinen önlemleri almak faydalı olacaktır.
Ne dersiniz? Daha sağlıklı yaşamak için Paradan uzak durmak daha iyi değil mi?
Siz değerli okurlarımıza, paranın ellerinizi hem gerçek hem de mecazi anlamda kirletmediği sağlıklı, mutlu, huzurlu bir yaşam dilerim…
Sevil Ağtaş