- 748 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ha oradan öteye yol mu vardur?
HA ORADAN ÖTEYE YOL MU VARDUR!
Mehmet emice Rize’nın Uzun kaya köyünde yaşamaktadır. Biraz da asabidir. Ama evin yeri şahane yamaçta denize nazır. Mis gibi havası vardır. Arka tarafta çaylıklar önde bahçe. Bahçesinde meyve ağaçları. Mevsim yazdır. Kirazda bir vermiş bir vermiş. Tam da dalbastı kiraz. Yalnız bir tuaflık vardır. Her gece biri kirazlarını yemeye geliyor o da bir türlü göremiyor. daha doğrusu yakalayamıyor. O gece pusuya yatar.Mavzeri de elinde. Ee İhtiyardır yorgundur arada şekerleme yapar. ağacın dibinde sinmiş öyle duruyorken bir ara dalmış olacak ki. Dala çıkan çıkmıştır. O hışırtıya uyanır. Hemen mavzerine sarılır.
-- Kipirdama ula vuracağum seni
-- Pat pat. Hışırtı artar. Karanlıkta gözü iyi seçmez ki göre. Orada bir karaltı var ama. Ha onu kesin biliyor. Ama ne ah vah var. Ne de aşağı düşen. Öylece eli alnında bakar kalır.
-- Uy ha ordan öteye yol mu vardur?dre kendi kendine. Çaresiz ağacın dibine tekrar oturur. Sabaha kadar kah uyur kah uyanır bekler. Nafile giden gelen yoktur.Hanım Ümmuhan teyze sabah seslenir.
-- Haçen gel daha. Yemek yiyececeğuz da. Naçar kalkar Mehmet emice eve döner. Ama aklı hala kirazın tepesinde kalmıştır.
-- Uyy! yoksa ayu mudur?
-- Ne ayusu? Der Ümmuhan teyze.
-- ne pileyum saçmalıyorum da. Haçen. Çay dök da. Kuru kuru gitmeyu.
-- Gece Fadime çağırda oray cittum da.
-- Niye Ki?
-- Tursun
-- Ne olmuş Tursuna?
-- Domuz avmlaya gitmişler da. Yalnuşlukla arkadaşı kiçindan vurmuş.
-- Ha burada domuz yoktur ki. Mısır tarlası yoktur çünkçü. Niye celsinki domuzlar?
-- Uyy ne bileyi oyle dediler. Kıçından saçmaları çıkarduk. Yatayu da. Mehmet emice güler. Sonra anide kalkar. Mavzerini alır.Evden hızla .çıkar
-- Nereye ciduysun da.Yemeğeini ye da. Diye bağırır Ümmuhan teyze. Kim duyar ki. Kapı pat diye kapanır.
-- Tak tak kapıyı çalar. Açılmadan girer. Mehmet emice öfkelidir. Dursun saçmayı çıkarttırmış. yan yatmaktadır.
-- Ula poh yiyenin uşağı furacağum seni . Kipirdama.
-- Ne diyesun Mehmet emice hastayım zaten. Cörmeyu musun da
-- Haçen öyledir da. Cöreyim cöreyim de.
-- Ee ne diyeysun da.
-- Gece kirazları az yeseydin fışkı. Anlamadım sanma. Ağacın tepesiden nere kaçtın. Oradan öteye yol mu vardır! Öyleyse domuzdan niye kaçamadın. Kılçık uşak
-- Pat pat. Dursunun diger kalçası da. saçmadan payını alır
24.2.2017 İST. Perihan Pehlivan