- 621 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Kadın ve Erkek Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler
** Kadını aşağılarda bırakıp da zirveye tırmanan toplum yoktur. Ama kadının zirveye çıkardığı toplum çoktur.
** Bir kadına zekâsı dolayısıyla mı yoksa güzelliği dolayısıyla mı iltifat etmeli?
** Bir rivayete göre, kadın yaratıldıktan sonra ilk icat edilen eşya “ayna” olmuş!
** Kadının susması, kopacak fırtınanın habercisidir. Tedbirli olmalı!
** Nice kadın düşmanları gördüm, kadın için deli oluyorlardı.
** Melek aramıyorum, Pamuk Prenses olsun da istemiyorum; sadece kadın olsun, ama benim olsun.
** Erkek öyle sanır; ama erkek kadını seçen değil, kadın tarafından seçilendir.
** Kim ne derse desin kadınlar, erkeklere göre daha yaratıcıdırlar.
** Kadınları bana sen anlatma! Onlar nasılsa kendilerini anlatacaklardır.
** Herkes kötü yola düşmüş olan kadına veryansın ediyor. Peki, o kadını kötü yola düşürenlerden ne haber?
** Bir kadının ilk aşkı olman, onun ilk kocası olacaksın demek değildir.
**Kadına şiddet uygulayan, kadının özgürlüğünü kısıtlayan, kadına ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapan bir millet “Medeni” olma vasfını hak etmemektedir.
**Sevişirken, savaşırken, tarlada çalışırken kadını yanında istersin de dolaşırken, yaşarken neden istemezsin?
**Kendileri odun gibi olan bazı kızlar, beğenmedikleri erkeklere “Balta!” diyorlar.
ORUÇ BABA
YORUMLAR
Anne adayları için devlet, özel eğitim okulları açmalı; evlendikten sonra O'ndan doğacak ve
yetiştireceği vatandaşın eğitim fidanlığı hazırlanmalıdır.
İnsanlarda, gelecekte olabilecek suç sebebini, suça zemin hazırlanmadan eğitimi verilmeli ve
bu sayede, memleketimizde hapishâne sayısında azalma olması mümkündür.
Okullara ayrılan bütçe, cezaevlerine ayrılanla karşılaştırmalı hesap yapılmalıdır.
Küçük ve büyükbaş hayvanların iki kulağındaki kimlik küpesi, kimin nereye gittiğini gösteriyorsa,
insanların eğitiminden sonra harcanan masrafın ne kadar faydalı olduğu hesabı da yapılmalı ve
iş bulamayanların okuduğu fakülteler nadasa bırakılmalıdır!. Bu durumu gözlemleyen bir sistem geliştirilmelidir.
Fidanlığa ne kadar önem verilirse, yetişenler; karşılığını vatanına öder.
Kadiryeter Kadir Yeter. 13.02.2018 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/171623-kadin-ve-erkek-uzerine-kel-m-i-kibar-deyisler/
Ömer Faruk Hüsmüllü'ye