- 1077 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
Aile Bilincini sarsan filmler...
Nicedir sus pus olup kaldığımız bir konu var ki oda toplumun en önemli yapısını,
yani aile bilincini kökünden sarsan ve zihnimize neler bıraktığını bilmeden her gün ayıla bayıla izlediğimiz bazı dizilerdir.
Bu kadar önemli bir husus olmasına rağmen bu konuda Rütük ve Aile Bakanlığı tarafından herhangi bir adım atılmaması da düşündürücüdür.
Çoğu film,yabancı filmlerden uyarlanmakta ve orada ki ahlak kuralları ile burada ki ahlak kuralları arasındaki fark kıyaslanmadan uyarlanıp ekranlara konulmaktadır. Bir kaç dizi haricinde ailece bakılabilecek dizi neredeyse kalmamıştır.
Geçtiğimiz günlerde dikkatimi çeken bir film de yabancı film Shameless’tan uyarlanan Fox tv de yayınlanan Bizim Hikaye filmidir.
Filmdeki aile yapısı,bizim kültür ve ahlak yapımızı yansıtmadığı gibi birde aile bireylerine kötü örnek olmaktadır.
Filmdeki Baba karakteri;Ayyaş,pislik içinde yaşayan,çoluk çocuk perişan vaziyetteyken başka bir evli boşanmamış kadının yanında sefa süren,aynı zamanda bu adamın bir oğluda o dost edindiği kadının kızıyla sevgili,kendi karısı kamyon şoförü birine kaçmış ama hala evli.
Filmdeki Komşu Kızı Evli ama boşanmamış biriyle sırf mahallelinin dedikodusundan kurtulmak için
sahte evlilikle adamın evinde yaşıyor.
Evin Büyük ablası biriyle evrak üzerinde evli başka biriyle aşk yaşıyor ama dizide ki en dürüst olan kişi,
Evin çocuklarında biri Bakkal dükkanında çırak,dükkan sahibinin karısına aşık vs.
Bir dizide Ufak Tefek Cinayetler fazla takip edemedim ama üç dört kişilik bir kadın gurubu var.Bir kaç bölüm izledim emin olun kim kimin kocası kim kimin sevgilisi bir türlü yerine koyamadım o derece karışık yani.
Daha birçok dizide bu ve buna benzer olaylar görülmektedir.
Tam izdivaç programlarından kurtulduk derken, sırf reyting uğruna, dizilerin bu şekilde bir boyut kazanması toplumunuzun aile yapısını tahrip etmeye devam edecektir.
İnsan o eski türk filmlerindeki fedakar babaları hertürlü güçlük karşısında dimdik duran sadakatli anneleri arıyor hani.Güldüren, hüzünlendiren hatta güldürürken düşündüren filmler gitti yerine ahlaksız sahnelerle ve entrikalarla dolu senaryolar yerleşti.Bir an önce buna bir önlem alınmalı ve aile birliğini sarsan bu tür senaryolara bir son verilmelidir..Ekranlarda eğitici, öğretici, topluma güç kazandıran faydalı proglamlar olmalıdır...
02.02.2018
Ömer Koç
YORUMLAR
Sadece yabancı dizi ya da filmler değil yerli dizilerin bir çoğunda da ahlaka aykırı ve aile yapımıza ters bir sürü sahne var. Uzun zamandır bir iki kaliteli program hariç hiç bir diziyi seyretmiyorum. Tiksinti geldi artık yerli dizilerden konular benzer, sadece isimler değişik... Okumak daha mantıklı televizyona zaman ayıracağımıza... Reyting uğruna saçmalıyorlar televizyoncular... Kutlarım...
ahlâk çöküntüsü için
aile mefhumunun itibarsızlaştırılması gerekiyordu
toplum çöktü çökmek üzere az kaldı,
her ekrandan cinsellik ve şiddetin her türlüsü pompalanıyor hem aleni hem subliminal,
çocuk tecavüzler hayvan tecavüzleri hırsızlık harama uzanan el durdurulmazken, dalga geçer gibi abidik gubidik fetvalar yayımlayan diyanet işleri ,Kur'ansız müslümanlar şekildan ibaret müslümanlık =cehalet= yobazlık
"and olsun ki insan azacaktır!"
sonrasını düşünmek istemiyorum
tvleri kapatmazsak lağım çukuruna dönüşen bir ülke olacağız.