- 749 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Felsefe- Gençlik-Yaşlılık Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler
** Akıl ve mantığa dayanmayan sözler, açıklamalar, düşünceler felsefe olarak kabul edilemez.
** Felsefe herkesi çağırır. Bu çağrıyı duyup da tepki vermeyenler felsefeden hoşlanmayanlardır, duyup dikkat kesilenler felsefeyi merak edenlerdir, duyup koşanlar felsefe sevenlerdir. Peki gerçekte çağrıyı yapan kimdir? Felsefenin sözcüleri filozoflardır, bilgelerdir.
** Felsefeci donanımlı, cesur, güçlü ve yürekli bir düşünce savaşçısıdır. Ama hedefi asla öldürmek değildir. Esir alınmış düşünceleri kurtarmayı amaçlamıştır.
** Düşüncedeki değeri gören kişi, felsefi alanda bir aşama kaydetmiş demektir.
** Bugünün genci yarının yaşlısı olacaksın, bugünün yaşlısı sen de dünün genci idin.
** Yaşım ilerledikçe sildiklerimin yazdıklarımdan daha fazla olduğunu anladım.
** Bütün hastalıkların yaşlılıkta gelip bizi bulduğunu zannederiz. Oysa yaşlılığın kendisi zaten bir hastalıktır.
** Faresi olmayan evin kedisi, ne kadar yaşlanırsa yaşlansın maskara olmaz.
** Yaşlanmanın en büyük ödülü akıllanmaktır.
** Gençliğinde düzeltmediğin hatalarını yaşlılığında düzeltmek zorunda kalabilirsin.
** Yaşamayı becerirsen, her işi becerirsin.
** Yaşlanmak bir yönüyle bir doğa meselesi iken, diğer yönüyle de bir zihin meselesidir.
** Gençlerin çoğu ders çalışmadan sınıf geçmek, emek harcamadan zengin olmak, sevmeden sevilmek, vermeden almak, aramadan bulmak, bilgilenmeden bilmek istiyorlar. Acaba biz bu gençleri yetiştirirken nerede hata yaptık?
*İçinde soruların yer almadığı bir bilgi, felsefe değildir. Ama saçma sapan sorularla dolu açıklamalar da felsefe değildir.
**Nasıl ki bilimsiz felsefe olmazsa, felsefesiz de bilim olmaz.
**Bilime dönüştürülmüş bir felsefeyi ben ne yapayım? Kapsamı daraltılmış bir felsefeden nasıl zevk alayım? Felsefe sınır tanımadan her şeyi –tabii bu arada bilimi de- kuşatacak ki düşünce evrenlerinde dolaşırken zevk alayım.
ORUÇ BABA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.