TÜRK TOPLUMUNDA KADININ YERİ VE ÖNEMİ
TÜRK TOPLUMUNDA KADININ YERİ VE ÖNEMİ
Toplumların en büyük değeri ve vaz geçilmez Emekleridir kadınlar.
Bazen ufuklarda bir güneş olan bazen de kuru bataklıklarda çile dolduran kadınlar ,kadınlarımız:
Türk toplumunda kadın olmak çok zor ve ayrıca müstesna bir yaratılış biçimidir.Gönül ister ki, kadın hakları gereği gibi korunsun ve buna yönelik bir çok alanlarda yerini ve önemini benimsetebilsin.
Kadın hakları Cumhuruyetten önceki yıllarda baş öğretmen ATATÜRK tarafından (1935 ) yıllarında Medeni kanunla kadına bir takım haklar getirmiştir.Örneğin: kadına seçme seçilme hakkını MUSTAFA KEMAL ATATÜRK getirmiştir.Şimdilerde ise modern toplumlarda kadın neyse ,Türk toplumunda da odur.
Ancak :Kadın ______erkek eşitliğini
Benimsemeyen pek çok zihniyetler toplumumuz da halen kadını bir eşya gibi görüp tabiri caiz ise , alınan satılan bir mal gibi görmekte ve karanlık fikirlerine kılavuz aramaktan geri kalmamışlardır.
Dolayısla kadın okurmu? Kadın evde oturmalı, sen sus !konuşmaya hakkın yok, kadının evlilikte söz haklarına kadar pek de ağıza alınmayacak sözlerde boğmuş, hırpalamışlardır.
Oysa kadın; evde hizmetçi
Fabrikalarda işçi
Okullarda öğretmen
Tarlalarda çiftçi
Gönüllerde birincidir.
Bununla birlikte ilk Türk pilot ünvanını Atatürk’ ten alan Sabiha Gökçen ,Kuran’ da geçen Meryem sûresi ona gönderilen Hz.İsa’ yı doğurun kadın değilmiydi?
Tarih sayfalarında ,kurtuluş savaşında mermiyi yavrusunun kundağına saran eli öpülesi Kadın değilmiydi.
Bizleri acı içinde doğurup , hayatımıza hem Ana hem eş ,hemde mehmetçik yetiştiren kadın değilmidir?
Ve yine;(Cennet anaların ayakları altındadır hadis_i şerif ) çok değerli ve günün önemine oturan bir sözdür.
Tabiki kadınlar bir tek günle değil ,her zaman her gün değer verilmesi gereken müstesna varlıklardır.Bu yüzden ki,zeka düzeyleri de oldukça farklı çalışır.Erkeklere oranla çok konuşur ,ve bir çok şeyi aynı anda algılayabilirler.
Kısacası cahil kadın yoktur ,ama kendini yetiştirmemiş kadın vardır.
Yazımın sonunda demek istiyorum ki,ne kadın erkeksiz nede erkek kadınsız olabilir.Buna en büyük örnek Adem ile Havva’ dır.
Kadın bir toplumun sevgi kelebeği ve gönüllerin altın başağıdır.Kadın isterse ; bir gönüle cemre gibi düşer, istemezse fırtınaya ateş olabilir.sevgilerimle.
ZEHRA YÜCEL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.