ELEŞTİRİDEN İMTİNA ETMEYELİM
Evet değerli arkadaşlar. Eleştiriden imtina etmeyelim. Aksi halde karşı tarafın hatasını onaylamış oluyoruz.
Bazı, güne seçilen eserlerde liyakat olmadığı açıkça söylenemese de dolaylı olarak, (seçki kuruluna karşı teşvik etme, gözden kaçırma, iyi niyet paylaşımı gibi) hoşgörü sözleriyle yorumlar yapılmaktadır.
Her ne kadar seçki kurulunun oluşumu ve çalışmalarının durumu hakkında bilgi sahibi olmasam da, burada yapılan uygulamaların ciddi sorumlulukları olması gerektiğine inanıyorum.
Elbette seçki oluşumundan haberi dahi olmayan eser sahibini rencide edici yorumlar asla yapılmamalı. Ancak bu durumda seçki kurulunu eleştirmekten de imtina edilmemeli.
Ben bu platformda, beş yılı aşkın bir süredir paylaşımlarda bulunuyorum. Gerçekten de bana göre Türkiye’nin istisna paylaşım sitelerinden birisi edebiyat defteri. Fakat geçmişte doğru yapılan ve sonradan değiştirilen bir çok yanlış - eksik uygulama var burada da.
Benim için fazla bir anlam taşımıyor olsa da; Günün şiiri olayı bir çoğumuz için ödül gibi görülmektedir. Bu durum geçmişte daha olumlu, sempatik bir uygulamaya tabi tutuluyordu.
Örneğin. böcek olayı; Her şiiri güne seçme imkanı bulunmadığından uygun olan diğer şiirlere, gönül okşama adına bir böcek veriliyordu. Bu da, günün şeçkisine karşı kıyas durumunu gayet ılımlı bir hale getiriyor, yazarları daha dikkatli, daha iyi olmaya teşvik ediyordu.
Diğer taraftan; sayfada yayımlanan eserler, aktif - pasif seçeneği ile yazarı tarafından düzenlenebiliyor, gerekirse kaldırılabiliyordu. Kaldı ki bu uygulamanın iptali, kişisel haklara ipotek konulması yönünden, hukuki anlamda da aykırılık teşkil etmektedir. Bu durum; Kimlik onaylı üyelik, Vip üyelik gibi kademeli üyeliklerle düzeltilmeye çalışılmış olsa da. Bu üyeliklerle taahhüt edilen haklar yine sağlanmayarak, Yanlış uygulamalar x2 düzeyine çıkartılmaktadır.
Bu platformda yer alan yazar ve şairlerin, ileriye yönelik olası profesyonel yaşantılarında, bu kısıtlamaların hem yazar hem de site yöneticilerine ne denli olumsuz etkilerinin olabileceği gözden kaçırılmamalıdır.
Bu itibarla eleştiri; hata ve eksiklerin düzeltilmesi yönünde en büyük etkendir.
Eleştiriden imtina etmeyelim.
YORUMLAR
Bu siteyi kuruluş zamanından beri annem vasıtasıyla yaklaşık 7 yıldır kendimde katılarak yakından takip ediyorum. Hatta üyesi olduğum dernek tarafından ben evimiz dediğim yere ödül bile taktim ettik. Evet eleştiri iyi yada gelişmesi yönünde en detaylı inceleyip, irdeleyip yorum yazardım bir zamanlar! özellikle bir zamanlar diyorum ki eleştirinin sonunda aldığım tepkiler ve güzel eleştiriler sonunda duyduğum bizzat söylenen sözler beni bir kaç satır yazıp detaya girmemeye yönlendirdi. Ama içimdeki eleştirmen saklı bir yerde de duruyor öldü dersem yalan olur. :) Sadece ruhuna el Fatiha diyorum ve es geçiyorum...
Hep dediğim gibi hayat çarkı ezip geçiyor...
Cok guzel ve anlamlı bir yazı eleştiri cok onemli birsey aslinda bir basamak ileriye götürüyor siir severleri bende severim eleştirmeyi ve eleştirilmeyi aslinda defter evet ilk goz agrim.benim de evet cok degisiklikler oldu dediginiz gibi heveslenirdik gun siiri olmasa bile bocek alirim diye dikkat ederdik cogumuz ama yine cogumuz dikkat ediyoruz gercekten kalite isteyenler..
Anlamli bir yazi olmus tesekkurler paylasim icin ..
Saygilar eyvallah!
Alibaba
Eleştiri olmadığında, biat kültürü olgunlaşmaya başlar, bu da kişileri git gide pasifleştirir, ram yapar.
Her konudaki dikdatöryanın tek sebebi boyun eğenlerinin bulunmasıdır.
Katılımınız adına teşekkürlerimi sunarım.
Saygılarımla.
Yorumdan uzak durmak adına ben de kendimi esefle kınıyorum gelin görün ki; içinde bulunulan ruh hali belki isteksizlik belki de anlamsızlık yüklü iken çoğu şey uzak kalmak çok olası yorumlamaktan: yorgunluk adı altında belki de ya da çok şey yine kişiye özel belki de yazının içeriğinde yol alamazken ama yazan herkes gibi insan yalnız da kalmak istemiyor bu anlamda yorumlar yine motivasyon kaynağı.
Yazmak zaten başlı başına bir yolculuk belki de tek kişilik koltuğumuzda biz hala yüreğimizde ağırlarken sayısız duyguyu ve kalem dostu kim ise bize el vermesini istediğimiz.
Saygılarımla efendim.
Alibaba
Ben de çok fazla zaman ayıramıyorum sayfaya ve bu yüzden bayağı pasif kalıyorum yorum ve eleştirilere. Ama bunun bir eksiklik olduğunun da farkındayım.
Madem burada yer tutuyoruz. Daha etkin olmak gerekir diye düşünüyorum. olabildiğince...
Paylaşıma katılımız adına teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Eleştiri konusundaki fikirlerimi zaten iki gündür fazlası ile paylaşıyorum. Yazınızı dün okudum ama ancak vakit bulup yazabiliyorum.
Dediğiniz gibi Türkiye'nin en gözde edebiyat sitelerinden birisi Edebiyat Defteri. Şimdi böyle bir edebi platformda paylaşım yaparken biraz daha titiz olunmasından yanayım. En azından dilimizin imla kuralları ihmal edilmemeli diye düşünüyorum. Burada paylaşım yapanların eleştiriye de açık olması gerektiğini savunuyorum. Alkış almak isteyen kendi şahsi sosyal medya hesaplarında paylaşır yazdıklarını ve eşinden dostundan övgülerini toplar. Ama burada herkes herkesi tanımıyor. Ve biz bir nevi eserlerimizi vitrine koyuyoruz. Ben çarşıda dolaşırken vitrine yakışmayan bir kıyafet görsem; eleştiririm. Şu çizme yakışmış mı yani şimdi böyle bir eteğin altına derim. Yani şunu söylemek istiyorum, herkesin gelip okuyabileceği ve eserin altına fikrini yazabileceği bir sitede, biraz daha dikkat ve titizliği hak etmiyor mu yazdıklarımız?
Böcek konusunda sizinle hem fikirim ve gözlemlediğim kadarıyla bir çok kişi uygulamanın geri gelmesinden yana. Yönetim biz üyelerin bu arzusuna kulağını tıkamaz umarım.
Şiirlerin pasiflenemiyor olması da ayrı bir sorun, aynen dediğiniz gibi özgürlüğümün kısıtlandığını hissediyorum.
Velhasıl bunlar giderilemeyecek sorunlar, pürüzler değil.Benim asıl derdim ben şairim diyen bir çok üyenin daha mutevazı, daha hoşgörülü, daha saygılı ve daha nazik olmak yönünde hiç çaba göstermiyor olmaları. Şahane eserlere imza atanama adının önüne şair ve yazar sıfatını almaya imtina eden saygılı, hoşgörülü, alçak gönüllü, yüce ruhlu değerli kalemler olmasa burası inanın çekilir gibi değil.
Neyse çok konuştum gene, her şeye rağmen burada olmak güzel.
Teşekkür ediyorum, saygılar.
Hicran Aydın Akçakaya tarafından 11/20/2017 3:59:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Alibaba
Sizin bakış açınız ve olgun kişiliğiniz bu tür insanların anlayamayacağı bir durum. Ve olmasını hiç istemem ama, sizi çok üzecekler kanımca bu türler.
Sevgili Ahmet ÇITAK bile şiirden soğudunu söylüyorsa düşünün. Geçmişte çok uğraştılar onunla da.
İlginçtir; bazen özellikle yerleştirilen ajanlar gibi hissediyorum bunları, adeta paranoya yaşıyorum.
Teşekkür ederim, Selam ve saygılarımla.
Yerden göğe haklısın Kardeşim. Bence de güzel olan yazı ve şiirler ödüllendirilmeli. Ama layık olanlar.
Selamlar Kardeşim..