- 857 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
İSLAMDA BİRLİK VE BERABERLİĞİN ÖNEMİ
Şehitlerimizi ve Gazilerimizi,Rahmet,minnet ,şükran ve fatihalarla andık.
ve Ana Hatlarıyla bu cumada ki, cami vaazım.
Ayeti kerimeler.
( Hep birlik de Allahın ipine islama sımsıkı sarılın,yapışın,Parçalanmayın. Allahın size olan nimetini hatırlayın.Hani siz birbirinize düşman kişilerdinizdi. Allah gönüllerinizi birleştirmişdi ve Onun nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz.Yine siz bir ateş çukurunun tam kenarında iken oradan da sizi O kurtarmıştı.İşte Allah size Ayetlerini böyle açıklar ki,doğru yolu bulasınız.Ali imran s.Ayet.103.)
( Allah ve Resulüne itaat edin.Birbirinizle çekişmeyin sonra korkulara kapılırsınız da kuvvetiniz gider.Birde sabredin Allah sabredenlerle Beraberdir. Enfal suresi.Ayet.46 )
Hadisi şerifler ( ..bir müslümanın mümin kardeşini Hakir görmesi ona Günah olarak yeter. ( Her müslümanın diğer müslüman kardeşine karşı,kanı,malı ve namusu Haramdır.) ( vatan sevgisi imandandır ) ( Kafirlerin hepsi tek millettir.)
( Birbirinizle Haset etmeyiniz.Alış veriş de bir birinizi aldatmayınız.Birbirinize Buğz etmeyiniz.Birbirinize dargın durmayınız.Birbirinizin pazarlığı bitmiş alış verişini bozmayınız. Ey Allahın kulları kardeş olunuz.Müslüman müslümanın kardeşidir.Ona zulmetmez.Ona İmdat ve nusret zamanındaonu kendi haline bırakmaz.Ona yalan söyleyip aldatmaz. ( üç kere göğsünü işaret buyurarak,)Takva işte buradadır.)
Ayeti kerime ve Hadisi şeriflerin açıklayıcısı olan şiirler ve Ata sözleri.
( Bayrakları Bayrak yapan üstündeki kandır,Toprak eğer uğrunda ölen varsa vatandır.)
( Sanma ki ecdadın asırlardır uyurdu,o zaman nereden bulacaktın,eldeki yurdu )
( Tefrika girmeden bir Millete Düşman giremez,Toplu vurdukça yürekler onu top sinderemez.)
( Ey şehit oğlu Şehit isteme benden Makber,sana Ağuşunu açmış duruyor Peygamber.)
konu ile ilgili Ata sözleri.
( su uyur,Düşman uyumaz.) (Kurt daima Dumanlı havayı sever.)
ABDULKERİM KAYA.27.10.2017.SAMSUN
YORUMLAR
Sami hoca bir yazı dizisi üstünde çalışıyor mezheplerin çıkışı ve devamı, gerekli olup olmadıklarına dair
5. yazıyı okuduk
demem o ki kendi içinde bile bilmem kaç tane mezhep uydurup sonra da o uydurdukları mezheplere bunlar hak bunlar değil vs. üstelik ayet varmış yeni öğrendim( Minellezîne ferrakû dînehum ve kânû şiyean, kullu hızbin bimâ ledeyhim ferihûn(ferihûne).Onlar ki dinlerini parçaladılar ve mezhep mezhep oldular. Her parti kendine ait (imam ve kitap) larla sevinip övünmektedir. ya da Onlardan (olmayın) ki, dinlerini ayırıp öbek öbek olmuşlardır. Her grup kendilerindekine güvenmektedir.)
hasılı islam dünyasında birlik olmaz çünkü ALLAH VE KUR'AN-I KERİMDEN BAŞKA DOSTLAR VE REHBERLER EDİNDİ MÜSLÜMANLAR