- 559 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARKADAŞ CANLISI AYI
ARKADAŞ CANLISI AYI
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Merhaba arkadaşlar. Ben Arkadaş Canlısı Ayı’yım. Görünüşümün iri yarı olduğuna bakmayın; aslında samimi ve sevgi soluyum. Bu öyküyü okuduktan sonra beni daha iyi tanıyacaksınız.
Aslan:
-Evet, arkadaşlar. Ormanda birçok arkadaşım var. Ama Arkadaş Canlısı Ayı yaşamımda önemli bir yer tutar.
Köpek:
-Ben de Arkadaş Canlısı Ayı’yı çok seviyorum. Ağaçların kovuğundan güçlükle çıkardığı balı benimle paylaşır. Paylaşımcı yönü hiçbirimizde yok.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Teşekkür ederim arkadaşlar. Beni şımartıyorsunuz. Her canlı arkadaşına olumlu davranışlarda bulunmalıdır. Ben yalnızca arkadaşlık görevlerimi yerine getiriyorum.
Kurt:
-Bütün hayvanlar sana güveniyor, inanıyor, hep seninle vakit geçirmek istiyor.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Çünkü arkadaşlarıma dürüst davranıyorum.
Tilki:
-Sürekli güler yüzlü oluşun beni sana yaklaştırıyor.
Geyik:
-Beni de adaletli, hoşgörülü, samimi ve sevgi, dolu olman etkiliyor.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Arkadaşlıklar sevgi, saygı ve hoşgörüye dayanmalı. Dayanışma ve paylaşım üzerine kurulmalı.
Aslan:
-Ben senin kadar adaletli olamıyorum.
Köpek:
-Ben de senin kadar ağır başlı değilim. Bazı zamanlar sinirlerimi kontrol edemiyorum. Saldırganlaştığım anlar oluyor.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Saldırgan olmak çok anlamsız. Arkadaş arkadaşa kırıcı davranmamalı. Dostça yaklaşmalı. Sevinç ve üzüntüleri paylaşmalı.
Kurt:
-Üzüntülü olduğum zaman koyun sürüsüne saldırırım. Sinirimi onlardan çıkarırım. Sonra pişman olurum ama iş işten geçmiş olur.
-Arkadaş Canlısı Ayı:
-Üzüntün olduğunda arkadaşlarınla paylaşmalısın. Unutma, paylaştıkça üzüntüler azalır, Sevinçler çoğalır.
Tilki:
-Aslında en önemli ve en özel zamanlarımızı arkadaşlarımızla geçirmeliyiz. Bu zamanlar güzel değerlendirilmeli. Kaba ve kırıcı davranışlardan uzak durulmalı.
Geyik:
-Ormandaki hayvanların büyük bir bölümü bana iyi davranmıyor. Ömrüm onlardan uzak durmakla geçiyor. Bir tek Arkadaş Canlısı Ayı’ya güveniyorum. Kimse bana karşı dürüst olmuyor.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Bize nasıl davranılmasını istiyorsak başkalarına öyle davranmalıyız. Geyik kardeş hatayı biraz da kendinde aramalısın.
Geyik:
-Benim hatalı olduğumu mu söylüyorsun? Bunu senden duymam çok üzdü beni. Ben de senin gibi herkes tarafından sevilmek istiyorum.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Hayır, sen hatalısın demiyorum. Ama eksikleri bilmemizde yarar var. Arkadaşlarımızın uyumlu olmasını istiyorsak, önce bizim uyumlu olmamız gerekir.
Aslan:
-Ben adaletli olmadığımın farkındayım. Bu eksiğimi gidermeye çalışıyorum. Arkadaş Canlısı Ayı’yı kendime örnek alıyorum. Eksiklerimizi bilmezsek düzeltemeyiz.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Aslan doğru söylüyor. Arkadaş arkadaşa eksiğini, hatasını söylemeli. Bunun için kırılmak, incinmek, darılmak doğru olmamalı.
Köpek:
-Arkadaş Canlısı Ayı; bu kadar çok sevilmenin sırrını bize açıklar mısın? Neden seni bu kadar çok seven arkadaşların var?
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Ayrım yapmadan arkadaşlarımın duyarlılıklarına saygı gösteriyorum. Hepsinin duygu ve düşüncelerinin önemli olduğunu düşünüyorum.
Kurt:
-Farklı duygulara karşı farklı duyarlılık mı gösteriyorsun?
Arkadaş Canlısı Atı:
-Evet.
Tilki:
-Bunu nasıl başarıyorsun?
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Duyarlı olarak ve saygılı davranarak bunu siz de yapmalısınız. İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken başkalarını üzmemelisiniz.
Geyik:
-Her şeyin başı saygılı olmak. Değil mi Arkadaş Canlısı Ayı?
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Saygı varsa barış, adalet, mutluluk, anlaşma, iyilik ve dostluk vardır.
Aslan:
-Bu arada görgü kurallarını bilmeyi, ona göre davranmayı unutmamak gerekir. Toplumu düzenleyen kurallara uymak, bireyler arasındaki ilişkileri de düzenler.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Günaydın, iyi günler, rica ederim, iyi akşamlar, teşekkür ederim gibi sihirli sözler saygı sözleridir. Bu sözleri yeri ve zamanı geldiğinde kullanalım.
Geyik:
-Kazanmanın ve kaybetmenin doğal olduğunu kabul etmeliyiz.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Ben oyun ya da yarışma sonunda kazanan arkadaşlarımı kutlarım. Başarılarının devamını dilerim.
Tilki:
-Biz de öyle yapmalıyız. Oyunda kazanmayı ve kaybetmeyi doğal karşılamalıyız. Kazananların sevinçlerine ortak olmalıyız.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Oynadığımız oyunların kurallarını birlikte belirlemeliyiz.
Köpek:
-Oyun kurallarına uymayan arkadaşlarımızı incitmeden uyarmalıyız.
Arkadaş Canlısı Ayı:
-Bunları yapmak hiç de zor değil arkadaşlar. Öfkelendiğimizde sabırlı olun, sakinleşinceye kadar tepki vermeyin. Biraz sonra öfkenizin geçtiğini göreceksiniz.
Tüm hayvanlar Arkadaş Canlısı Ayı’nın önerisine dikkat ettiler. O günden sonra ormana huzur geldi. Kaba, kırıcı ve hoşgörüden uzak bir davranış sergilenmedi.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.