- 558 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİŞLEK TAVŞAN
DİŞLEK TAVŞAN
Dişlek Tavşan’ın ormanda diş kliniği vardı. Dişiyle ilgili sorunu olan hayvanları muayene ve tedavi ederdi. Hastalarını diş bakımı hakkında bilgilendirirdi.
Sincabı muayene ederken dişlerinin çok kötü durumda olduğunu gördü.
Dişlek Tavşan:
-Dişlerinin durumu pek iyi değil.
Sincap:
-İyi değil mi?
Dişlek Tavşan:
-Evet. Üç tane çürük var. Hiç iyi bakmamışsın onlara.
Sincap:
-Dişlerimi çekecek misin Dişlek Tavşan?
Dişlek Tavşan:
-Şu an üçünü de dolgu ile kurtarabilirim. Ama biraz daha geç kalsaydın çekmek zorunda kalacaktım.
Sincap:
-Ama ben dişlerimi düzenli olarak fırçalıyorum.
Dişlek Tavşan:
-Dişlerinle sürekli ceviz ve fındık kırdığın için mine tabakası zarar görmüş.
Sincap:
-Mine tabakası dişin hangi bölümü oluyor?
Dişlek Tavşan:
-Dişimizin dışı kısmını kaplayan, sert maddelere karşı dayanıksız olan bölümü.
Sincap:
-Yalnızca fırçalamak yetmiyor mu demek istiyorsun?
Dişlek Tavşan:
-Fırçalamak dişleri korumanın bir bölümü.
Sincap:
-Dişleri korumak için başka neler yapılabilir?
Dişlek Tavşan:
-Dişlerimizin diplerini iğne gibi sivri şeylerle karıştırmamalıyız. Ayrıca çok sıcak ve çok soğuk şeyler yememeliyiz.
Sincap:
-Dişlerimin dolgusunu şimdi mi yapacaksın?
Dişlek Tavşan:
-Hayır. Sana iki tane ilaç yazacağım. Onları kullanıp, bir hafta sonra geldiğinde dolgu yaparım.
Sincap:
-Muayenem bitti mi?
Dişlek Tavşan:
-Bitti. Şimdiden geçmiş olsun. İlaçlarını düzenli olarak kullanmayı unutma.
Sincap:
-Unutmam, Dişlek Tavşan unutmam. Haydi şimdilik hoşça kal.
Dişlek Tavşan:
-Güle güle. Tekrar geçmiş olsun.
Sincap gittikten sonra Dişlek Tavşan aynanın karşısına geçti. Hayran hayran dişlerine baktı. “Ne de güzel dişlerim var.” diye mırıldandı. Koltuğuna oturdu.
Dişlek Tavşan arkasındaki zile bastı:
-Kızım, sıradaki hastayı alabilirsin! diye seslendi.
Acılar içinde çenesini tutarak içeri tilki girdi. Ağrıdan ağzını açamıyordu. Başıyla selam verdi.
Dişlek Tavşan:
-Hoş geldin tilki kardeş. Anlaşılan ağrıların fazla. Gel otur şu koltuğa. Dişlerine bir bakayım.
Tilki dişçi koltuğuna oturdu. Dişlek Tavşan’ın yardımıyla ağzını açtı. Sağ taraftaki alt azı dişinin biri çürümüştü.
Dişlek Tavşan çürük dişe dokunarak:
-Şu dişi çekmem gerekiyor, dedi
Tilki:
-Ne! Çekmen mi gerekiyor? İğne yapmayacaksın değil mi? Ben iğneden çok korkarım, diye karşılık verdi.
Dişlek Tavşan:
-Sakin ol. Hiç acı hissetmeyeceksin. Ağrıyan dişin üstüne sprey sıkacağım. Bütün ağrılarından kurtulacaksın. Korkma, ağzını aç ve bekle.
Tilki:
-Lütfen Dişlek Tavşan. Canımı yakma! Çok korkuyorum. Keşke dişlerimi fırçalasaydım. Annemin, babamın, öğretmenimin sözünü dinleseydim.
Dişlek Tavşan bir dakika içinde tilkinin çürük dişini çekti. Gerçekten de tilki hiç acı hissetmedi. Üstelik günlerdir çektiği diş ağrısından da kurtulmuş oldu.
Dişlek Tavşan:
-Geçmiş olsun. Bitti bak. Acıtmayacağım demiştim ya.
Tilki:
-Gerçekten bitti mi? İnanmıyorum! Korkularım boşuna imiş. Artık dişim ağrımayacak. Teşekkür ederim Dişlek Tavşan.
-Asıl ben teşekkür ederim. Ağzını açtın ve bana güvendin. İşimi kolaylaştırdın. Şu pamuğu çekilen dişin yerine koy ve kalk.
Tilki vedalaşıp çıktı. Sekreter Tavşan içeri girdi:
-Efendim iki öğrenci tavşan geldi. Sizinle söyleşi yapmak istiyorlar. İçeri alayım mı?
Dişlek Tavşan:
-Dışarıda hasta yoksa gelsinler.
Sekreter Tavşan:
-Yarım saat sonra Yumak Kedi gelip damak yaptıracak.
Dişlek Tavşan:
-O zaman gelsin öğrenci tavşanlar. Ne öğrenmek istiyorlarsa sorsunlar. Bu arada ben de biraz dinlenmiş olurum.
Öğrenci tavşanlar içeri geldiler. Dişlek Tavşan onlara birer kutu süt ikram etti.
Dişlek Tavşan:
Hoş geldiniz çocuklar. Nasılsınız? İyi misiniz? Sütlerinizi için. Dişlerinizi kuvvetlendirin.
Öğrenci Tavşanlardan biri:
-Teşekkür ederiz. Size birkaç soru sorabilir miyiz? Pazartesi günü arkadaşlarımıza sunum yapmamız gerekiyor da.
Dişlek Tavşan:
-Tabi sorabilirsiniz. Yardımcı olabilirsem çok sevinirim.
Öğrenci tavşanlardan diğeri:
-Dişleri korumanın en iyi yolu nedir?
Dişle Tavşan:
-Dişleri korumanın en iyi yolu, onları düzenli olarak korumaktır. Dişlerimizi fırçalarken fırçanın üzerine yeteri kadar diş macununu koymalıyız. Fırçayı diş etinden, diş ucuna doğru hareket ettirerek fırçalamalıyız. Dişlerimizin iç kısımlarını da aynı şekilde fırçalamayı unutmamalıyız.
Dişlek Tavşan, öğrenci tavşanların sordukları tüm soruları yanıtladı. Onlara sunularında kullanmaları için çeşitli broşür ve resimler verdi. Öğrenci tavşanların dişlerinin sağlıklı olmadığını kontrol etti.
Öğrenci tavşanlara dişlerini iyi korudukları için teşekkür etti.
Öğrenci tavşanlar da yardımcı olduğu için Dişlek Tavşan’a teşekkür etti.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.