- 467 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖYKÜ'NÜN KİTAP SEVGİSİ
ÖYKÜ’NÜN KİTAP SEVGİSİ
Öykü kitapları çok seviyordu. Ne zaman bir alışveriş merkezine gitseler, hemen kitapların bulunduğu bölüme gidiyordu.
Kitapları inceliyor, daha sonra oyuncakların olduğu bölüme geçiyordu. Her seferinde mutlaka yeni bir kitap alıyordu.
Ama Öykü henüz okumayı bilmiyordu. Odasında birbirinden güzel kitaplar vardı. Diyeceksiniz ki "Okumayı bilmiyor da ne yapıyordu o kadar kitabı?"
Öykü’nün kitap sevgisi ilginç değil mi? Bence de ilginç. Şimdi size okumayı bilmediği halde onca kitabı ne yaptığını anlatacağım.
Yeni bir kitap aldığında önce resimlerine bakar. Her sayfayı ayrı ayrı inceler. Resimleri birbiriyle ilişkilendirir.
Resimlerde gördüklerini anlatır. Öykü’nün bu halini gören, kitap okuduğunu sanır.
Hatta bir gün anneannesi ve dedesi Öykü’nün sesini duyunca kitap okuduğunu sanmışlar. Merakla Öykü’nün odasına gelmiş bakmışlar.
Annesine, babasına, anneannesine ya da dedesine resimlerdeki olayları sırayla anlatır. Hepsi büyük bir dikkat ve heyecanla Öykü’yü dinler.
Daha sonra kitabı annesi ya da babası okur. Dinlerken bir taraftan da kitabın resimlerine bakar.
Dinlediklerinin kendi anlattıklarıyla farklı olup olmadığını kontrol eder. Genelliklede anlattıklarıyla okunanların aynı olduğunu fark ederdi.
Ailesini Öykü’nün kitap tutkusu çok mutlu eder. Aynı kitabı tekrar tekrar anlattıkları olur.
Öykü resimlerini incelediği, anlattığı ve dinlediği kitapları okuldaki arkadaşlarına da anlatır.
Arkadaşları ve öğretmeni Öykü’yü alkışlarlar. Öğretmen diğer çocuklara Öykü’nün kitap merakını anlatır.
Öykü’yü kendilerine örnek almalarını ister. Hepsinin kitaplara ilgili olmalarını söyler.
İSMAİL MALATYA