- 573 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kapitalizm çıkmazı
içinde bulundugumuz yüzyılda kapitlizm varlıgını devam ettirmekle birlikte sıkıntılarıda toplumları etkiliyor.dünyanın en güçlü devleti olan [en azından şimdilik] ABD kapitalizmin lokomatifi olan bankaları devlet destegiyle güçlendirme çabasında,bir çok güçlü banka iflas batagında. liberal ekonominin en büyük olgusu devletin şartları oluşturup kenara çekilmesidir.ama bu kuralsızlık kapitalizmi bir noktaya kadar beslemekte sonrası çıkmaz bir yolu önümüze koymaktadır. işte o zaman devlet karışmasın diyenler devlete gel yardım et para ver kurtulalım diyebilmektedir.ABD de olan budur.için gerçegi serbest ticaret desteklenmeli ve önü açılmalıdır .bizim dinimizde ticareti önemser.ama ticaret başka şeydir sömürü başka.ABD güçlü bir devlet oldugundan mudahaleyi rahat yapmakta üçüncü ülkeleri kullanıp kendi problemini çöze bilmektedir.ama dünyadaki ulus devletten kaçı bunu yapacak konumdadır .bilinmez.bizim ülkemize gelince rahmetli özal zamanına kadar devlet kontrollu ekonomi yerini liberal ekonominin olgusunu bırakınca arkasından bir çok önemli kuruluş özelleşti....... başta basın daim el degiştirdi zaman zaman tekkelleşti hükümetlere bile basın özgürlügü baglamında rest çekti ....
kapitalist bir toplumda yaşıyan ve emegi ile geçinen bir insanın yapacagı en mantıklı şey iktisadı bilmesidir yani harcamalarını bilinçli yapmasıddır.yaşam ne eskinin getirisidir ne yeninin götürüsü .yaşam bilinçtir. asgari yaşam için gerekli olan .konut enerji ve ulaşımın yanında saglık ve egitim harcamaları iyi degerlendirmelidir.kapitalizm acımasızdır.kişiler kendi kaderlerini kendileri iyi analiz etmelidirler
sonuç önümüzdeki yüzyılda büyük ihtimal dünya şimdikinden çok farklı olacak .
dogru bildigimiz ne varsa yerini yeni dogrulara bırakacak .ekonomik sosyal kültürel devinim kaçınılmaz olacak .yaşam dogal dengesinde insanın öncü oldugu bir dünyayı kutsayacak var olan ikiyüze yakın devlet belkide avrupa birligi vizyonundan daha geniş yapılanmaları yaşıyacak ve kapitalizm asla şimdiki gibi olamıyacak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.