- 515 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kararsızlıkla Dolu Bir An -2.Bölüm
-Ölmüş daha ne bekliyorsun, kimse görmeden hemen uzaklaş buradan, at arabanın arkasına sonra..
-Sen sesini keser misin?
-Ne keseyim sesimi, baksana adam fakir çulsuzun biri galiba, ceplerini karıştır belki kimliğine ulaşırsın, geride kalanlarına yardım eder onlara iyilik yapmış olursun? Hem fena mı sevaba girersin böylelikle.
Kadın bir an durdu, etrafına bakındı, yerde yatan yaralının iniltisi ile ancak ayıkabildi.
-Çok şükür yaşıyor, ölmemiş!
-Sevin sevin alacağın cezayı hapsi düşün ve sevin.
-Ne yani sevinmeyeyim mi?
-Sevin me tabi, suçlusun yüzde yüz…İçinde yaşadığın zengin hayatın huzurun bozulacak, sen dediğimi yap, geride kalanlarına da yardım edersin ,huzuruna yeniden kavuşursun. Baksana onca masum insanı katl edenler hiç pişmanlık duyuyor mu?
-Ha ha haklısında öldükten sonra Allah’a hesap verilmesi var, ben korkarım Allah’tan…
-Sen onca zenginliğin içinde hiç fakir olan birisine yardım da bulundun mu? Yanlarına yaklaşınca yaklaşmayın çok pis kokuyorsunuz diye kaçan sen değil misin?
-Şey ya ya yani olabilir ama ben cinayet işleyemem.
-Afrika da onlarca çocuk açlıktan ölüyor, yardım eden birkaç insandan başka sen var mısın içinde?
-Ha haaa hayır ama bu aynı değil ki?
-Neden? Sonuçta ölmüyorlar mı? Açlık içinde ıstırap içinde iken onlar, sen zevk ve neşe içinde yaşamıyor musun?
-Sen kimden yanasın doğrudan mı yalandan yana mı?
-Tabi ki sende doğruyu hiç bilmeyen yaşamayan senden yanayım.
-Ben doğru bir insan değil miyim?
-Sen söyle…
-Çek git başımdan beni günaha sokmaya çalışıyorsun, burada bir insanın hayatı söz konusu…
-Ne yani onca masumlar gereksiz savaşlarla işgal ile öldürülürken onların hayatları değersiz mi demek istiyorsun bir insan olarak, hem onlarda senin gibi bir insan, isteyince hatta frenleyecek bir fren olmayınca oluyormuş.
-Bak kendi sözünle yakalandın, Frenleyecek bir fren olmayınca dedin, bunu yaparsam o vahşilerden ne farkım kalır? Beni frenleyecek bir vicdanım imanım var, her ne kadar aktif olmasa da Allahtan korkarım, onlar korkmaz, hesap günün onlar unutur ben unutmam…
-Sen unutmazsın öyle mi? Öyleyse neden bu yaşına kadar bir iyilikte bulunmadın, dün önüne çıkan o fakir senden ilaç parası istedi yüz lira neden vermedin? Yüz lira senin için para değil ki, senin milyarların var oysa? Neden adamı o zavallıyı ezecek şekilde eli arabanın üzerinde iken ezecek şekilde uzaklaştın?
-Şeey farkında değilimdir belki hatırlamıyorum.
-Öyle ise sana göstereyim çevir kafanı bak arabanın kapısına gör gerçeğini…
Kadın arabanın kapısına kafasını çevirince yapmış olduğunun film gibi izledi.
-Yoksa bu gizli bir kamera şakası mı? Benim için kurgulanmış? Anladım her şey planlanmış ve benim için hazırlanmış, kendinizi kurnaz sanarak, beni herkese rezil edeceksiniz.
-Yanılıyorsun, bak etrafına bir ses ve hareketlilik var mı? Ne kadar sessiz.
Kadın yerde yatan adamın başını dizlerine yatırarak cebindeki telefonu çıkararak ambulansı aramak için çevirmeye başlarken, yerde yatan adam.
-Neler oluyor, sizde kimsiniz? Hırsız mısınız? Hayır, olamazsınız, sizin gibi güzel bir hanımefendi ve dizlerinde yatan ben olduğuma göre, yoksa davete kavuştum ve cennete miyim ben?
Kadın
-Beyefendi ne saçmalıyorsunuz? Ne ölmesi ne cenneti…
Mezarın üstüne örtülen toprağın sesi ile başlarını yukarıya kaldırınca, her ikisi de öldüklerini anladılar. Hoca yukarıda el Fatiha deyince anladılar. Cenazede bulunan bir çocuk başını toprağın üzerine yaslayarak ağlamaya devam ediyordu. Bu çocuk ölen erkeğin geride kalan tek çocuğuydu.
-Ah babam ah bu elim trafik kazası seni öldürmedi, seni kurtarmak için çırpınan, sana çarpan kadının seninle hasta haneye gelirken, geçirdiğiniz ikinci kaza elimden aldı. Belki birkaç dakika önce ambulans yola çıkmış olsaydı, lastiği patlayan tırın altında ambulans kalmayacaktı.
Kendimiz olmak ya da olmamak, arzularımızın dünyanın ihtişamın esiri olmak seçim bizim, kaderin içinde iki yol, ister kendine ait olan yola gir ya da kendine ait olmayan yolda sana verilmek istenilen yola gir, ikisi de hazır ikisi de seni bekliyor… Bekleyen Yüce Mevla benim yolumda gel diyor nefis şeytan arzular ihtiraslar şeytanla nefisle ortak olmuş benimle gel diyor, seç beğen yaşa ol paşa, seç beğen ya da ol maşa.
SON
Aşık Gülveren
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.