- 500 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
66'da değil ama 67 'de tuttu ana !
Bugün benim doğum günüm.
16 Temmuz 1950.
Rahmetli anacığım,o güzelim Trakya şivesiyle,"Abe kızanım,aynı günler 66 yılda bir aynı güne denk gelirmiş" der dururdu.
Valla bir yıl farkla tuttu.
Kaldı ki anacığımın okuma-yazması yoktu.Nereden bilecekti miladi takvimi,hicri takvimi?Ve ikisi arasındaki 10.8 günlük farkın etkisiyle Ramazan’ın 32 ya da 33 yılda bir aynı tarihlere denk geldiğini bilmesi de mümkün değildi.
Sadece "Ramazan her yıl on gün önce gelir" demekle sınırlıydı bilgisi.
Keşke şimdi yaşıyor olsaydı da,anama," Sen matematikçi misin be ana" diye takılsaydım.Senin hesabın bir yıl farkla tuttu diye.
Doğduğum gün pazar imiş,bak ana,bugün de pazar.
Aramızdan ayrılalı yirmi yıl kadar oldu.
Burada rahmetli anamın belki tecrübeli insanlardan duyarak,belki daha önce bunu "yaşayanlara "dair anlatılanlardan öğrendiği bir çıkarımı olmuş olabilir.Nasıl olursa olsun...Bence sonuç güzel.
Hani hep deriz ya,"Bizim insanımız alim değil,ariftir" diye.
Galiba anamda da bu "cevher "varmış,lakin çok geç öğrendim tabi
Nur içinde yat anacığım diyorum,ellerinden de özlemle öpüyorum.
Yaşlarımız kaç olursa olsun,analarımızın hep çocuklarıyız bizler.
Keşke hep çocuk da kalabilseydik!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.