- 920 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
En şanlı Meclis'ten,en şanlı direnişe !
Milli Mücadele’yi ya da İstiklal Savaşı’nı yöneten,yönlendiren 1.Meclis,23 Nisan 1920 ile 16 Nisan 1923 yılları arasında üç yıl süreyle görev yapmıştır.
Haklı olarak tarihte saygın yerini almış,çok olumlu değerlendirmeler de yapılmıştır bu döneme ilişkin olarak.
Bunlardan en güzellerinden biri de tarihçi Mete Tunçay’ın değerlendirmesidir:
-En şanlı Meclis.
Bugün 11 Temmuz.
Altı gün sürecek etkinliklerle 15 Temmuz 2016 tarihindeki "hain darbe girişimi"ne karşı direnenler anılacaklardır.
Üzerinden tam bir yıl geçmiş.
İnsanlığın uzun tarihi yolculuğuna baktığımızda,zulme,zalimlere ve darbelere karşı direnenlerin varlığına hep tanık oluruz.
İşte 15 Temmuz da bir halkın ya da milletin,kendi iradesine sahip çıktığı "görkemli" direnişin adıdır.Bundan dolayıdır ki,bence "en şanlı direniş" adını hak etmektedir.
En modern silahlara karşı,"gücüyle" karşı koymasıdır.Üstelik kendi paralarıyla alınan silahların kendilerine karşı kullanılmasına direnmenin adıdır 15 Temmuz.
Türk halkı,demokrasi için "bedel ödememiştir" lafını çoğu zaman duyarız.
Bundan büyük bedel mi olur ki diye sormak gerekir.
Yüzlerce gazi ve 249 şehit.
Gazilerimize acil şifalar dilerken,şehitlerimizin anıları önünde saygıyla eğiliyorum.
Hatta diz çöküyorum.
Hepsi "en şanlı direnişin" yaratıcısı ve sahibidirler.
YORUMLAR
Bir önceki yazınızda şeytan azapta gerek demiştiniz. Şimdi teşbihte hata olmaz. Bu millet şeytan mı ki hocam ?
Eğip bükme ile laf gediğe uymaz hocam. Oda uymadı, buda uymadı....
Sonuç olarak biz ne diye millet olarak sürekli şehit oluyoruz da onlara hep son onda Tanrı eli değiyor... ?
En sonunda aslı cefada sureti sefada tek millet bizim ki değil dünyaya bakınca. Ehhh en azından yanlız değiliz çok şükür..
Tüm şehitleri saygı ile anıyoruz. Andık... Onları bu vatan toprakları bağrına da bastı... Siyasi malzeme ettikçe kemikleri sızlamaz mı ki ?
Vay arkadaş diyorum ne kadar pirüpak meclisimiz varmış .. Miş mış muş
Sevgilerimle...
sabri ayçiçek
Benden de selamlar size..belki de yakın mekandan!
Hocam iyice baktım, yazınız siyasi fikrimle örtüşüyor. O zaman gönül rahatlığıyla "Çok iyi bir yazı" diyebilirim. Hatta artırıyorum "Sayılmayız parmağ ile, tükenmeyiz kırmağ ile eyvallah."
Saygılarımla.
lacivertiğnedenlik
Aynur Engindeniz
sabri ayçiçek
-Bir millet edebiyat ve sanat yerine hep siyaset konuşuyorsa o ülke 3.sınıf ülkedir...
Yorum yazan değerli okurlara.
Burada maksadım sıradan ve sade insanların kendi değerlerine sahip çıkıp,şanlı bir direnç göstermelerini takdir etmemdir.Ki bu demokrasi tarihimizin bence en önemli olayıdır.Sosyologlar,siyasi analistler ve toplum bilimciler açısından incelemeye/araştırmaya değer dokümanlar ortada durmaktadır.
İşin siyası yani tabi ki ortaya çıkarılmalı ve "kurunun yanında yaş da yapmamalıdır".
:) 15 yıllık beraberliğin bir darbe girişimiyle, şanlı bir ayrılığa dönüşmesi ne acı. En azından 15 yıl boyunca yaptıkları yanlışlıkların farkına varmaları açısından olumlu.Lakin ''Beraber yürüdük biz bu yollarda,BERABER ISLANDIK YAĞAN YAĞMURDA '' o ıslandıkları kişilerin, bir türlü ortaya çıkmaması da tuhaf. Sanırım ilahi bir dil ve ilahi görünümlü bu şahıslar, buhar oldu uçtu :). Bakalım buharlaşan civcivler üzerimize ne zaman yağmur olup yağacak.