- 935 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Giyotini Niye İcat Ettiniz
Avrupa ne anlar demokrasiden, demokrasi ne demekmiş gelsin de bizde görsünler. Gerçi şu Avrupalılar çok tuhaflar: Adam Cumhurbaşkanlığı yapmış birini sen kalk yolsuzluğa bulaştın diye sorgula, o da yetmedi gözaltına al… Bu Fransızlar gerçekten utanmaz
Ya İtalyanlar! Fransızlardan geri kalır yanı var mı? Neymiş efendim, uzun süre başbakanlık yapmış adamı sen kalk vergi kaçırdın diye yargıla, on ay hapis cezası ver, yaşın 77 diye bu cezayı huzur evinde hizmet cezasına çevir.
İnsan anlamaktan zorlanıyor, bu affı mümkün olmayan suçlar için bu kadarcık ceza mı verilirmiş? Madem bu kadar büyük suçlara bu kadarcık küçücük ceza verecektiniz o halde giyotini niye icat ettiniz?
Hani adam sıfırdan başlar filo kurar, gemicikler alır, yatlar, katlar, villalar alır, yedi sülalesinin hayatını kurtarır, haklarında kasetler çıkar, adamlar iktidara ilk geldikleri günden son günlerine kadar sırtlarını dayadıkları kişi yada kuruluşları son anda düşman ilan eder, ya da adamlar ETA’yla, IRA’yla pazarlık yapar, ülkelerini bölünme noktasına getirir, özelleştirme adı altında ülkelerinin öz kaynaklarını peşkeş çeker, ülkelerinde bir şehirden bir şehire giden karayolu 24 gün terör örgütü tarafından trafiğe kapatılır, sanki kışlalarındaki gönderlerinde bayrakları indirilir de bu kadar küçücük suç işlemişler gibi sen kalk adamları gözaltına al eften püften cezalar ver. O halde giyotini niye icat ettiniz?
Demokrasi ne demek bir de bize bakın değil mi efendim. Sen kalkıyor ülkenin cumhurbaşkanını gözaltına alıp sorguluyorsun. Sen ülkenin başbakanını vergi kaçırdın diye cezalandırıp, cezasını da huzur evinde hizmete çeviriyorsun. Adam 77 yaşında bak şu utanmazlara olacak şey mi?
Bizde mi, değil cumhurbaşkanı, başbakan, bunların yedi sülalesi ne dokunulamadığı bir yana bir genel müdüre bile dokunulamaz. İşte demokrasi böyle olur. Gelin de biraz Müslümanlardan ders alın. Şunu da unutmamak, Sezar’ın hakkını da Sezar’ vermek lazım: Hani bizim yöneticilerimiz Müslüman… Bu tür şeyler onların doğal hakkı.
Ha unutmadan: halkımızın da büyük teveccühü var. Zira bunlar yapıyorsa bir bildiği var, rakipleri yapıyorsa zaten onların zihniyeti belli!
Şunu da unutmamalıyız: biz ataerkil bir toplumuz… Dolaysıyla evin beyi (A) partisine oy verecek de eşi (B) partisine oy verecek mümkün mü? Kaldı ki, bizim oto tamircimiz, taksi şoförümüz, bakkalımız, manavımız vs. Avrupalılardan daha ulema, daha bilgili… En azından onlar kadar cahil değil. Okuryazar oranımız yüzde doksandokuz değil mi? Avrupa dendi mi aklımıza ilk gelen ne? Cehalet değil mi?!
Adamlar zırcahil! Bir de kalkmış bizimle boy ölçüşüyor. Bizdeki medeniyete bir bakar mısınız: Caniye cani demiyoruz, bebek katili demiyoruz ne diyoruz… Aktivist. Hatta her hafta özel gemiler gönderiyoruz, beş yıldızlı bir hapishane yaptık, bir ihtiyacınız, bir isteğiniz var mı? Emine Ayna , Pervin Buldan ve Leyla Zana gibi sayın milletvekillerimizi de elçi gönderiyoruz. Ayaklarına karasular indi: bir gün İmralı, bir gün Kandil… Bir gün Erbil, bir gün Bağdat. Buna can mı dayanır? Medeniyetin bu kadarına da pes diyorsunuz değil mi? İşte gelin demokrasiyi bizde görün.
Bir kere sizin kanunlarınızda bir acayiplik var zaten. Ne demekmiş efendim cumhurbaşkanını yargılamak, başbakanı yargılamak. Yargılamaktan da öte cezalandırmak, mahkûm etmek. Her şeyi halkın bilgisine sunuyorsunuz, halk her şeyden haberdar. Bir de bize bakın Kerkük’ten, Musul’dan ve Telafer’den hatta hatta internet olmasa dış dünyadan bile haberimiz yok niye? Yassak efendim yassak. Siz de yasaklayın olsun bitsin.
Demokrasi ne demek: ‘’ Herkesin her şeyi söylediği, her şeyi istediği ama güçlünün istediğinin olduğu’’ bir yönetim şekli değil midir? Yoksa siz bunu halkın kendi kendini yönetmesi diye algılıyorsunuz? Şayet öyle ise büyük yanılgı içerisindesiniz. İşte o nedenle siz asla bizim gibi bir devlet olamazsınız.
Sanki bu dünya mahşer, büyük hesaplaşma yeri de siz bunları yargılıyor, sorguluyorsunuz ve adam vergi kaçırmış ve adam sehven bir yolsuzluğa bulaşmış adamı giyotine götürmüyorsunuz. O halde siz bu giyotini niye icat ettiniz?
NOT: Bu yazım yıllar önce aşağıdaki sitelerden yayınlanmış olup, noktasına ve virgülüne dokunmadan yayınlanmıştır.
www.ulkucuhaber.com/makale/erdal-koca/giyotini-niye-icat-ettiniz/1220.html
erdalkoca.com
YORUMLAR
Erdal Koca
İki; Ve bu nedenledir ki, Emevilerin devamı olan İran, hiçbir zaman Türk Milletinin dostu olmamıştır.
Üç; Avrupalıya hayran biri de değilim, onları da sevmem
Dört: Sevmiyorum diye de gerçekleri inkar edemem.
Beş: Hiç sevmediğim bir nesebe mensup olan Şadi Şirazi diyor ki '' Sorun, senin cahil olman değil, kendini alim zannetmendir'' Bu nedenledir ki, doğruları yanlış adam da söylese doğrudur. Duğru, sizin düşündüğünüz gibi olmaya bilir.
Altı: Sizi yargılamak haddim değil, öyle bir düşüncem de yok, olamaz.
Yedi: Yorumunuzda bir mana çıkarmak sanırım ki sizin için de zor.