- 1760 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Avukat, Ali Kemâl Yılmaz Bayraktar hâtırâsına-1
Bugün gazete sayfalarından öğrendim vefât ettiğini...
Henüz, 3- 5 Saat geçti- geçmedi.
Koşup evine gittim, giderken ilgili gazetelerden ikisini bayiden alıp çantama koydum.
Kapıların açık oluşu, belli ki eve gelenlerin varlığını gösteriyordu.
Yine de kendimi belli ettirerek, desturlu girdim eve.
Ali Kemâl ağabeyi anamdan doğalı beri tanırım desem yanlış olmaz.
Çırak çalıştığım işyerinin tam üst katımızda idi bürosu.
Tabîi, çocuklukla yıllar- yılı konuşma fırsatım olmamıştı.
Basit bir mahkeme meselesi ile uğradığım mahkeme koridorunda oturaklarda otururken görmüş ve tanışlık vererek yanına oturur- oturmaz, kendisini nasıl tanıdığımı ve kendimi tanıtmıştım.
Yakın ilgisinden çok sevinmiştim. Yeni neslin hiç bilmediği; orta yaşlıların da unuttuğu birkaç olağanüstü çalışmasını ayrıntıları ile anlatınca bana ilgisi daha arttı.
İşte o gün bu gündür, Ali Kemâl Yılmaz Bayraktar ile aradaki bağ gittikçe sağlamlaşıp kuvvetlendi.
Dün öğle vaktinden sonra İskenderpaşa Mahallesi ve Câmisi’nde kılınmış cenâze namâzı ve sonra, kurucusu olduğu Trabzon Radyosu verici anteni yakınındaki Bostancı Mezarlığında ebedî istirahatgâhına teslim edilmiş.
Sözü burada keserek okuyucuyu yormamak doğru olur.
Ramazan Bayramı’nın 3. gününde vatanın bağrı aldı O’nu...
O bir, Milletvekilinden, bir bakandan, bir başbakandan daha çok faydalı oldu
Trabzon ve çevre illerine... özellikle öğrencilere.
O bir Yol gösterici, bir danışman ve hayırsever idi...
Sözün özü: Sağlığında O’nu, Trabzon’da heykeli dikilecek İnsan diye tanıttım ve anlattım.
“Kimse beni anlamadı” demişti bir beyidinde Kânûnî. Hah işte, Ali Kemâl Yılmaz Bayraktar’ı da ben anlatamadım.
Üzgünüm… çok derinden.
Kadiryeter Kadir Yeter.
28 HAZÎRAN 2017 Çarşamba, saat:18.46
Kavakmeydan Mah. TRABZON.
Fotoğraf ve arşiv: Kadir Yeter.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.