Çok yüzlü insanlarla Yaşamak…
İkiyüzlü insanlara razıydım baba,
Her tarafımız çok yüzlülerle dolu,
Söylediğin sözlerin olsa da kaba,
Yüzüne söyler gösterirdin iki yolu…
Çekinmez, söylerdin doğru olanı,
Kayırmaz eşit tutardın kızı- oğlanı,
Çok şükür dilin kullanmadı yalanı,
Tanırdın sevmezdin ikiyüzlü insanı.
Sana başka ötekine de başka söyler,
Dilinde yalan kalbinde ise kin besler,
İkiyüzlünün dilinden hoş çıkar sesler,
Zannedersin ki anlattığı kişi ile küsler…
Sen kanma oğlum ikiyüzlü insanlara,
Yoksa bak inanırsın dediği yalanlara,
Kapını açık tutsan da kapıyı çalanlara,
Lütfen hemen inanma böyle olanlara…
Bu kişiler iki kardeşi de düşman eder,
Söyledim ya sana başka ona başka der,
Şeytan gibi güler, oturup sizi seyreder,
İkiyüzlü insanlarla oturan yalana gider…
İkiyüzlüleri geçen çok yüzlü insanlar var,
Ne iki yalanı baba şimdi çok yalanlar var,
Çok yüzlü kişilerden medet umanlar var,
Maalesef doğru insanları dışlayanlar var…
...
Çok zor…Hele de yaşadığınız yerde çalıştığınız yerde çok yüzlü insanlar varsa yaşamak çok zor.Selam vermek hal hatır sormak bile çok zor.Ülke olarak, insan olarak, elhamdülillah Müslümanım diyen bu çok yüzlü insanlarla yaşamak gerçekten çok zor.
…
Yüzüne söylediği bir başka, içinde tuttuğu hissi söyleyeceği sözler bir başka, beş dakika sonra söyleyeceği on dakika önce söylediği sözler ise daha başka.
…
Ortaokula gittiğim yıllarda Türkçe öğretmenimiz iki yüzlülük ile ilgili bir kompozisyon yazmamızı istemişti. Yaşıyorsan Allah sağlıklı ve uzun ömür versin;vefat ettiysen Allah rahmet etsin... Ah canım öğretmenim şimdi çoktan razıyım iki yüzlülere… Kolay anlatmıştım hem gerçek anlamda hem de mecaz anlamda…
...
Hani demiştim ya kelimelerin çıktığı ağzımızın sağında ve solunda kafamızın ön tarafında bayanlarda kıl olmadan erkeklerde ise kıllı olarak duran insanların sevinç,hüzün,kızgınlık gibi ifadelerini yansıttığı burnun iki tarafında gözün altında bulunan iki taraf yani iki yüz adı gibi iki tarafta da iki tane olduğu için iki yüz denir diye yazmıştım ya öğretmenim…
...
Bir de evimize gelen misafirlerden edindiğim o bilgiyi yazmıştım…
-Ne bilgisi edinmiştin ki...
-Şu komşun var ya senin olmadığın yerde senin hakkında kötü laflar ediyor sen olduğunda ise o söylediği sözleri sanki kendisi söylememiş gibi farklı bir kişi oluyor.Ağzından çıkan kelimeleri sanki kendisi söylememiş bu defa ise daha farklı güzel olumlu sözler söylüyor, farklı bir yüzü ortaya yani iki yüzü ortaya çıkıyor.Dün söylediğinde senin olmadığın yerde olumsuz, karamsar bir yüz senin yanında ise gayet neşeli güler yüzlü sevecen bir yüz…
E buna ne denir dediğinde diğeri de;
-Tabi ki iki yüzlü insan,demişti.
Üstelik daha iyi anlatayım daha somut hale getireyim diye resmini de çizmiştim. Bir tarafını bir renge diğer tarafını da farklı renge boyamış…Bir tarafa olumsuz sözler diğer tarafa ise olumlu sözler yazmıştım siz de beni alkışlatmış bir de aferin vermiştiniz ya öğretmenim…İşte hiç unutamadım o alkışı hiç unutmadım o aferini… Ama o zamanın iki yüzlü insanlarını çoktan unuttum öğretmenim…
Niye unutmayayım ki…
Çünkü öğretmenim şimdiki zamanda ikiyüzlüler değil çok yüzlüler var…
Çok çıkışlı çanak antenler,
Çoktan seçmeli sorular,
Çok kanallı TV’ler
Çok katlı evler,
Çok... çok… çok… işte
Bunlar olumlu olan ve hayatımızda olmazsa olmaz çoklar..
Ya çok yüzlülere ne demeli…
…
Hayatımıza çok kelimesi girdiğinden mi yoksa insan sayısının her geçen gün çoğalmasından mı çoğaldı bu çok yüzlü insanlar.Bilmiyorum…Bilemiyorum…Ama bildiğim bir şey var iki yüzlü değil de çok yüzlü insanların çok olduğu…
Beş dakika önce sana onu karalayan adam beş dakika sonra onunla senin karşında alay edercesine konuşuyor sohbet ediyor belki de seni karalıyor.
-Korkmana gerek yok canım, senin karalanacak yerin yok ki…
Sen de büyük İslam alimleri gibi yap dedikodunu yapana bir tabak hurma ile git hurma yoksa şeker ile git… Zaten şeker bayramındayız ya… Şeker ile git ki ağzı şekerlensin dili ise ballansın…
Dilini ballamaya gerek yok ki sözünü duyar gibiyim… Bu insanların dili doğuştan mı ballı ne? O kadar boş konuşmaya hevesli o kadar çok yüzlü olmaya hevesli ki şeytan bile bunların yanına yaklaşmaz uzaklaşır gider.Bana gerek yok ki der benim görevimi yapan çok yüzlü insanlar var deyip kaçar gider.
…
Allah rahmet eylesin…Rahmetli babam lafını hiç çekinmez doğru da olsa yanlış da olsa ne söyleyecek ise inanın yüzüne söylerdi.İnsanların,arkadaşlarının arkasından konuşmazdı.Liseye gittiğim yıllarda ilk başta söylediği her söz zoruma giderdi ama şimdi o sözlerin gerçekliğini,doğruluğunu,ardından konuşulmadığını,dedikoduculuk yapmadığını çok iyi anlıyor bir kez daha hak veriyorum...
İlkokul mezunu olmasına rağmen insanların ardından lafını etmez dedikodusunu ise asla yapmazdı…Ama şimdi çevremizde öyle insanlarla karşılaşıyoruz ki sana öyle ötekine şöyle ona ise bir başka söylüyor yani dedikoduculukta, lafçılıkta, çok yüzlülükte diyecek hiçbir lafa gerek kalmıyor.
…
O zamanlar biz iki yüzlü insanları hoş karşılamaz yanından uzaklaşmaya çalışırdık. Nerde o iki yüzlü insanlar der hale geldik.Beğenmediğimiz kaçtığımız insanları arar olduk.Devir değiştiğinden mi çok yüzlü insanlar çoğaldı sormak sorgulamak gerek…
…..
Şimdi lafçılık yapmazsan, çok yüzlü olmazsan, yalakalık yapmazsan, doğru olursan sana selam verecek çok az insan var…
- Olsun onun için de biraz uzaklaşır olup selam diyerek geçer olduk…
Ne mutlu sizlere ki bahsedilen çok yüzlü insanlardan değilsiniz…Bundan dolayı sizlere de bol selamlar hayırlı bayramlar olsun…
26.06.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.