- 424 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GEZİ GÜNLÜĞÜ-5 Gün
GEZİ GÜNLÜĞÜ-5 Gün
12 Mayıs 2017 / Cumartesi 09.00
Belediye çay bahçesinde Büşra ile buluştuk. İkimizde birer oralet içtikten sonra yola koyulduk. İlk hedefimiz Ayasofya. Şanslı günümüzdeydik Dolmuşlar Ayasofya’nın oradan geri dönüyordu Yani dönüşümüzde problem yaşamayacağız.
12 Mayıs 2017 / Cumartesi 10.00
Günümüzde Müze olarak kullanılmakta olan Trabzon Ayasofya Kilisesi, Trabzon İmparatorluğu krallarından 1. Manuel Komnenos zamanında (1238-1263) inşa edilmiştir. İngiliz seyyah ve araştırmacısı G. Finlay tarafından 1427 yılına tarihlenen çan kulesi kilisenin batısında yer almaktadır. Kilisenin kuzeyinde yer alan üç apsisli şapel kalıntısı ise daha erken bir döneme ait olmalıdır.
Fatih Sultan Mehmet’in Trabzon’u fethini takiben yapı camiye çevrilmiş ve vakıf eser olmuştur. Ayasofya, yüzyıllar boyunca şehri ziyarete gelen seyyah ve araştırmacıların ilgisini çekmiştir. Trabzon üzerine anlattıkları ile ünlü Evliya ÇELEBİ (1648), Pitton de Tournefort (1701), Hamilton (1836), Texier (1864), Trabzon Şakir Şevket (1878) ve Lynch (1893) yapıya önem veren kişiler arasındadır.
1864 yılında harap durumda olan caminin Bursalı Rıza Efendinin teşvikleri ile yeni baştan onarıldığı bilinmektedir. I. Dünya Savaşı yıllarında sırası ile depo, hastane, daha sonraları yine cami olarak kullanılmıştır. 1958-1962 yılları arasında Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Edinburg Üniversitesinin işbirliği ile restore edilerek 1964 yılında da Müze olarak ziyarete açılmıştır.
Geç Bizans kiliselerinin güzel bir örneği olan yapı, kare-haç planlıdır ve yüksek bir merkezi kubbeye sahiptir. Narteks denilen giriş holüne sahip olan bina üç neflidir. Neflerden ortadaki beş köşeli, yanlarındakiler ise yuvarlak birer apsisle son bulmaktadır. Narteksin üzerinde şapel vardır.
Yapının kuzey, batı ve güneyinde üç revaklı giriş bulunmaktadır.
12 Mayıs 2017 /Cumartesi 12.00
Dönüşte yeniden çay bahçesine uğradık çaylarımızı içtikten sonra akşam buluşmak üzere dağıldık.
12 Mayıs 2017 /Cumartesi 20.00
Geceyi balıkçıda kapattık. Rüya gibi geçen bir hafta geride kaldı. Balıkçıdan çıktıktan sonra yeniden çay bahçesine döndük. Ve oradan da dağıldık.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.