- 538 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Umumi arzu üzerine Cemile !
Trakya’nın eski panayırlarında ve özellikle Kırkpınar zamanındaki eğlencelerde mutlaka bir çadır kurulur,o çadırda değişik eğlence ve sanatçılara da yer verilirdi!
1966-67 yılları olsa gerek.
Arkadaşlarımızla güreşlerin yapıldığı Sarayiçi’ne gitmiştik.Sanırım o yıllarda haziran ayında yapılmaktaydı güreşler!
Etrafta "pehlivanların" yağlanması için yağ doldurulmuş kazanlar,biraz yanık da kokan kızartılmış köfteler ve insanı "şımşırık" eden bir rutubet...Tunca nehri "değirmi" yaptığı için iki yandan akan suyun ortasında kalmış geniş bir alan.
Hemen yanda ise kurulan çadır!
Bazen dansöz de çıkardı sahneye,bazen sanatçılar!
Bir kısmının adı sanı vardı bir kısmı ise tam "panayırlık".Ne ses vardı,ne repertuvar...
Ve sunucunun aynı cümleyi defalarca tekrarlaması.İnsana rahatsızlık verircesine üstelik.
"Sahne alan" -ne demekse,sahneye çıkmak varken!-sanatçı 14-15 yaşlarında o mahallelerden gencecik bir kız.Bildiği şarkı türkü ve repertuvar yok,ses de yok zaten!
Ama eğlencenin ritmine uygun bir "sanatçı" sonuçta!
-Umumi arzu üzerine Cemile !
Oysa ne isteyen vardı bu "sunum" yapılırken,ne de meraklı birkaç insanın dışında kimse!
Tekrar bir anons daha."Tiz" ve müthiş rahatsız edici bir ses...
-Umumi arzu üzerine Cemile !
Ve bu anons güreş süresince hiç susmadı diyebilirim:
-Umumi arzu üzerine Cemile !
YORUMLAR
Değerli Hocam.
Bize de aynı yıllarda Erzurum'un Pasinler ilçesi gibi bir yerde, bir sinemaya Fatma Girik geldi. İnanılması zor..Fatma Girik o yıllarda şöhretin zirvesinde ama Pasinler gibi mutaassıp bir ilçeye hem de dansöz olarak gelmiş.
Kor Galalılar ( Yani Hasankale'liler= Pasinler halkı kendilerine 'Kor=Kör Galalı'' Derdi. Sebebi Erzurum'lu İbrahim hakkı Hazretlerinin kıymetini bilmeyip onun Siirt- Tillo'ya gitmesine sebep oldukları için )
Neyse efendim Kor Galalıların bir kısmı '' Başımıza taş yağacak'' Diye evlerine çekilip dua üztüne dua ederken bir kısmı '' Umumi arzu üzerine Hasankale'ye gelmiş olan Fatma Girik'i seyretmek için sinemaya gittiler.
Sonra?
Sonra sinemaya gidenlerin hepsinde bir sükut-u Hayal...Zira ilanları iyi okumamışlardı. Gelen kadının resmi Fatma Girik'in resmiydi ama kendisi Fatma Girik değil Fatma Girk idi. '' Bizi kandırdınız'' Diyenlere '' hayır biz sizi kandırmadık. Bizim afişlerde Fatma Girk yazıyordu dediler. '' Peki resimler ne oluyor?'' Diyenlere de Fatma Girk Hanımın gençlik resimleri'' dediler...Velhasılı kelam Fatma Girik'i hem de dansöz olarak seyretmeye gidenler 60 yaşlarında bir Fatma Girk'in göbek dansını seyredip haybeye karılarından bir ton fırça yediler )))))))))
Selam ve sevgilerimle.