- 463 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKERKİL AİLELER
İnsan eğitiminde iki kere iki her zaman dört etmiyor. Her insanın bir şifresi, bir formülü vardır. Eğer birine eğitecekseniz önce onun şifresini çözmek zorundasınız. Bu işlemi yapmak için uzman falan da olmanız gerekmiyor. Biraz dikkat, biraz hoşgörü, biraz bilgi ve biraz da tecrübe sabırla yoğrulduğunda sonuç alırsınız. Formül iyi de iş uygulamaya gelince biraz zor.
Bir değişimle kırk-elli yıl öncesindeki büyük aile yapımızdan çekirdek aileye geçtik. Eskiden dedenin, babaannenin, amcanın bulunduğu bir ailede yetişiyordu çocuk. Büyük aile yapısının sakıncaları yanında çok iyi yönleri de vardı. Hepsinden önemlisi, çocuk geleneklere göre yetişiyor, büyüğe saygıyı öğreniyordu. Sosyalleşmesi de çabuk oluyordu. Çekirdek aile belki bazı sorunları sonlandırdıysa da birçok sorun üretti.
En önemli sorun bu yapının gereğini bilmememiz ve bu yapı için yetişmememiz, yetiştirmememiz. Önce bir anne ve babadan oluşan ailede özellikle anne adayı kızımız ne çocuk eğitiminden ne de bakımından haberi var. Çocuk ağlasa doktorun kapısında soluğu alan bir çift var artık karşımızda. Annesinden gördüğü ve çoğunlukla da yanlış sandığı birkaç yönteme tepkisi ve yine doğru olduğunu sandığı sağda solda okuduğu saçma yöntemlerle işi götürmeye çalışan bir anne. Hazır şifrelerle bir yere varacağını sanan anne çocuğa dünyayı zehir ederken işin tamamen yabancısı olan baba eli koynunda seyircilikten öteye gidemiyor. Kötülüklerden koruyayım derken evi mahpushaneye çeviren anne yine hastalıklardan koruyayım derken ilaç deposu haline getiriyor çocuğu.
Çocuk biraz büyüyüp de eğitim çağına gelince iyi yetiştirmek adına onun her dediğini yapan, emrine amade bir anne-baba çıkıyor karşımıza. Durumu fark eden çocuk her konuyu tehdit unsuru olarak kullanmaya başlıyor. İşte bu noktadan sonra ipler çocuğa geçiyor. Televizyon kumandasından tutun, nereye gidilip gidilmeyeceğine bile çocuk karar veriyor. Ve kaçınılmaz son, çocukerkil aile…
Çozüm mü? Çocuklarımızı üniversite sınavına hazırlarken bir taraftan da hayata hazırlayalım: baba olmaya, anne olmaya, iyi bir vatandaş olmaya hazırlayalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.