HİÇ DURMADAN KOŞARKEN
Hiç durmadan koşarken bir an durup kendine bakmalı insan. Elinden uçup giden anlara bakmalı. Bir muhasebe yapmalı. Durup durup muhasebe yapmalı. İçinde tatmin olmayan bir yer varsa ait olmadığın işler peşinde koşuyorsun demektir. Ait olduğun yerlere yabancılaştıkça kalbinin öldüğünü görürsün. Dilindeki virde yabancılaşmakla başlayan sorunlar uzaklaştırdıkça uzaklaştırır. İçi boşalan amaçlar, boş bir başak misali en küçük rüzgarlarda daha kolay yıkılabilmeyi kolaylaştırır.
Hiç durmadan koşarken bir an durup aynaya bakmalı insan. Yüzündeki çizgilere, saçındaki aklara, tutmayan dizlerine, artan ağrılarını dinlemeli insan. İnsan vücudundaki her değişiklik bir sebebi işaret eder. Sebebi, sonucu, çözümü aynı torba içine sıkıştırdığınızda hayatınızdaki pek çok sorunu halını altına süpürdüğünüzde o yükler zaman içinde bir kambur olur. Bir süre sonra taşıyamazsınız. Ağır gelir sesinizi çıkaramazsınız. Çoğu zaman ihtiyacınız olan tek şey durup kendine bakmak olacaktır.
Hiç durmadan koşarken bir an dinlenip nefes almalı insan. Bulanıklaşan aynada daha berrak görüntüler yakalar böylece. Arapsaçına dönüşen düşüncelerin düğümlerini bir bir çözmeye başlar. Küçülen anlaşılmayan görüntüler, büyük ekranlarda çok daha net görülür. Durup durup nefes almalı insan. Daha çok koşarsa varacağı yere daha hızlı ulaşamaz aslında. Durup nefes alırsa, hızı artar, yorulmadan koşmaya devam eder. Yorgun beyin, dinlendikçe göz bebeklerine daha rahat mesaj yollar ve görüş açınız genişler. Dar kalıplarda sıkıştığınızda durup bir nefes almalı ve geniş kalıplarda tüm parçaların daha kolay birleşecektir. Durup nefes aldıkça, her hücreniz hafifleyecek ve yeniden gülümsemeyi hatırlayacak yüzünüzdeki çizgiler..
Hiç durmadan koşarken bir an durup kendine bakmalı insan. Önce kendine değer vermeli ve mutlu etmeli ki çevresini de mutlu etsin. Önce kendisinden başlamalı ilk Günaydın. Her hücrenin, her organın farklı bir gıdası vardır. Göz görülenin arkasındaki hikmeti gördükçe, kulak hakkı hakikati dinledikçe, dil kalbi tatmin eden sözcüklere dokundukça kendini bulur. Amacına uygun kullanılan hücreler, sürekli kendini yenilir. Amaçsız zerre bile olsa kımıldamaz. Her nefes alan canlının bir amacı vardır. Amaç, hiç durmadan koşarken enerjinizi aldığınız güçtür. İnsanoğlunun en büyük amacı ise kendini yaratana verdiği sözü tutmaktır.
Hiç durmadan koşarken bir an durup aynaya bakmalı insan. Ayna sadece camdan olmaz. Çocuklarıdır bazen. Sizi anlatır oyunları, sözleri, davranışları. Bazen çiçekleridir ayna. Açan çiçekler verdiğinizi değeri yansıtır. İşinizdir bazen aynanız. Verdiğiniz önem kadar faydalı olur yaptıklarınız. Yaptığınız alışverişlerde de aynalar vardır. Hassas terazilerin ölçemediği alışverişler vardır. Sözlerinizdir bazen aynalarınız. Kullandığınız kelimeler edebinizi, hayanızı, bilginizi, sevginizi, güvenilirliğinizi, hoşgörünüzü kısacası her şeyinizi yansıtır.
Hiç durmadan koşarken bir an durup hayata bakmalı İnsan….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.