- 610 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İşte karşınızda Halit Kıvanç...
Şu an 90’ı geçen yaşıyla Halit Kıvanç,bizim kuşakta derin ve tabi ki olumlu izler bırakan bir "dil ustasıdır".
Türkçeye hakimiyeti,hakkaniyeti,radyo skeçleri ve özellikle de anlattığı maçlar.
Ne kadar da hoştu.
Ayrıca uyaranların son derece sınırlı olduğu yıllara denk geldiği için etkileme gücü daha da fazlaydı tabi ki.
Hiç unutmam.
Yıl 1965 ve ortaokuldayız.
Türkiye,Portekiz maçı için Lizbon’a gitmişti.
Halit Kıvanç da maçı anlatacak spiker olarak...
Bir Portekizli arkadaşını aramak ister.Oteldeki resepsiyona,iki kelimeyi yan yana getirip,bir isim sorar.
Görevli,"Efendim bizim burada yüzde doksanı bu isme sahiptir" deyince,bir kelime daha ekler Halit Kıvanç.
Ortaya üç kelimelik bir ad çıkar ama en az yüzde yetmişi böyledir ülkemizin cevabını alır.
Bir kelime,bir kelime daha ekleyerek isim aranır.
Ortaya 8-9 kelimelik oldukça uzun bir ad çıkar.
Ve kayda gelmiştir sıra.
Halit Kıvanç dese,uzun isimliler ülkesine haksızlık olacak diye başlar konuşmaya ve kendini tanıtmaya tabi ki.
(Oldukça uzun yıllar geçti ama satırlar aklıma kadarıyla şöyledir.)
Türkos,radyos,sportos,
Evde akmaz Terkos.
Vergi,taksit,bono bırakmaz kazanç,
İşte karşınızda Halit Kıvanç.
Oh be diyerek de rahatlar,kendine uzun bir ad bulmuş,içinde bulunduğu ülkenin geleneğine de uymuştur böylelikle!
Saygıyla anarken,sağlıklı uzun ömürler de dilerim kendisine.
Ha maç ne mi oldu?
Sanırım 5-1 de kaybettik !
YORUMLAR
Endonezyalı 146 cı yaşını gördü, umarım Halit kıvanç sade yaşantısı ile bu yılları görecektir elbet. Saygılar
sabri ayçiçek
sami biberoğulları
90 Yaşında biri için Allah uzun ömürler versin denmez ama Halit Kıvanç için ''Allah sağlık içinde daha da ömür versin'' denir bence.
Onun gibisi Türkiye'ye bir daha gelmez sanırım
Selam ve sevgilerimle.
sabri ayçiçek
Halit Kıvanç tabi ki derya ...İçmesini bileneler verecek çok şeyi olduğu da kesin...Hele bizim kuşaktakilere...Selamlarımla.