GECE VE HÜZÜN
Gecenin hüzünle akrabalığı var sanki. Gece olunca hüzün rengine boyanıyor gökyüzü..Birbirine hasret kalmış anne ve çocuk gibi..Ay’ ın ışığı dahi ürkerek sızıyor evlerimize..Acaba diyor; gün boyunca bu gece moru bir çocuktu da annesi olan geceyi gündüze sormuş bulamamış yollara mı düşmüştü. Gece olunca, mor lacivert bir hüznün bu kadar sahiplenişi nedendir bu geceyi..Neden? Neden beni biraktın? Diye hesap soruyor sanırım..Ay ise yanlarında aşk ve özlemle örülmüş bir örümcek ağında can çekişen minik bir sinek gibi adeta çırpınıp duruyor..Seyri, temaşası hüzün veriyor insana...onların hasretle birbirini kucaklamasını unutup gündüzdeki çaresizlik geliyor akla nutkun tutulurcasına hüzün kaplıyor bedenini..bir de gecenin tam ortasında uykun kaçtı mı topla toplayabilirsen artık kendini...bir kaç sayfa kitap , bir kaç dakikalık sanal gezintiler zamanın akıp gitmesine yardımcı olsun derken zamanla küllenecegini sandığımız acılar çalıyor kapımızı...okuduğumuz her satır bizimle konuşuyor, özlemimizi hatirlatıyor ama hiçbir şey avutmuyor içimize çöreklenen hüznü...o umarsız gece mor renge bürümüş bir kez tabiatını kendi derdine düşmüş, lilaya dönme tenezzülünde bile bulunmuyor...Ahh hüzün ah! Ne olurdu gün geçtikçe lilaya dönüp en sonunda pembeleşiverseydin...ha ne olurdu?..genclikteki pembe dünyanın hiç mi hatırı yok sende? Tüm suç gecenin rengi mi? Gece siyahsa benim suçum ne?
Her uykum kaçtığında hüzün gemilerini limanıma salmak zorunda mısın ey gece? Bir kere de şaşırt beni bir kere de güldür..O koca gövdenin gizlerinde saklama Ay’ ı müsade et aydinlatsın gecemizi...kimseler rahatsız olmasın, elektirik düğmesine uzanmasın ellerimiz daha da belirginleşmesin hüzünlerimiz...aldan al yanaklarımızdan sızan sellerin ateşini taşıyan gövdeler mor entarilerine bürünmüş kimseler görmesin duymasın bizi...ikimizi...sen gece...ben hüzün...Birbirinin en yakını ama birbirine en uzak anne çocuk gibiyiz..
Ay’sız doğma ...Ay’sız olma...
yoksa geceden kalma hüzün doluyor gündüzüm..o bir taraftan ben bir taraftan gün boyu seni arıyor gözüm ...yine de uykuyu delip sana kavuşmak en iyi bildiğim çözüm...Hoşgeldin Gecem ve Hüzün.
Ülkü Kara
13 nisan 2017
Bursa
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.