- 2113 Okunma
- 15 Yorum
- 6 Beğeni
ŞAİRİN ÖLÜMÜ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Karınca adımlarının kalemin müridiyim işin aslı bir de karınca kararınca yaşamaya dair bir günce özlemiyle… Hanidir uzağında kala kalmışlığım biraz da seyrinde bedelsizliğim iken nifak sokan mutlulukla aramın açılmasına vesile.
Kan revan cümlelerin telaşı aslında tüm olup biten hanidir hicap yüklü ve farkına varmaya dair iken eremediğim bir rakımda konuşlu olmayı tahayyül ettiğim.
Sırasız gidişleri sırasız vakitlerin de sıradan yalnızlığı.
Gölgeler kaydıkça eksenden; zaman eksildikçe bir de detaylara takılmanın hicvi tüm gerçekçiliğini hayatın asırlara kaymış bir kelam özlemi ile asılsız bir gidişat iken yine yarınların amaçsız salınımı.
Kuş bakışı seyrindeyim: kâh kanayan iç yarası şehrin kâh bir şiirde aldatılmışlığı şairin.
Gün düne dair zira geceye çoktan erdik. An ise çoktan yarına bir buse kondururken bir de amansızlığı şu zehir zemberek yalnızlığın kâh yalıtılmış bir gerçek kâh son tufanda o yanık kelam edindiğime nispet eremediğim bir yakada cürüm yüklü şehrin isyanları hanidir hazan iken vazgeçilmezim.
Aryalarını duyuyorum ölümlü kadınların. Andıkça sevdalarını kayıp kıtaların bir de aradıkça Mevlasına kavuşan yangınlardan muzdarip aşkın rakımsız yolculuğu bir de müptela olmuş iken gizemin titrek sesinde; yarınların asla müdahil edilmeyeceği dünlerin de yâd edilesi hatırasına sahip çıkmak adına.
Debdebeli bir yok oluş olmalı oysa ve hazin bir tören eşlik etmeli şairin şiirlerde ölümüne tanık iken dizeler.
Dizlerime yatan şiirin başını okşuyorum beklerken başımın okşanası gerginliğine bir redif misali sahip çıkmışken çatık kaşlı kelamların acısını dindirmeye dair.
Yaftalanmış belki de.
Bir kulpu kırık özlemin çağrısı mı?
Sorular nasıl da tıynetsiz ve sitemkâr bir yakarış hâsıl olan hayli de debdebeli bir var oluş kaygısı sinede kayıtlı ve sıra dışılığın tezahürüne göz kırpan bir ceylan kıvraklığında.
Adlar göreceli; sonlar hepten başlangıç özürlü bir de infilak eden beylik cümlelere kondurduğum imgeler üstelik her yanımdan çekiştiren adsız kahramanların lav edildiği boyutsuzluğun savaşı.
Kara kaplı defterin kayıp kurşun askerleri üstelik belirsizliğe tüneyen; belirgin bir lehçeyi susturan; zamansız bir kabulleniş yüreğin iksiri…
Demediklerime hezeyan yükleyip; dediklerime sahip çıkıp bir de denenlere göz yumup sustuğum göreceli sağanaklar.
Bir elimde kırık bir zincir ve dumura uğrayan insanoğlu iken tekil hüviyetinin sırrına vakıf olunası ve bir elimde destursuz bir önyargı hani dünden seğirten; hani güne odaklı; hani yarını son bilen belki de sonu başlangıç ya da başı kayıp bir hikâyeden çıkıp da yola ermeyi dilediğimiz hangi mecra ise tüm kayıtsızlığımızı pelesenk yapmışken kayıt dışı verilerin bir sunum teşkil ettiği lakin vurdumduymaz bir hakkaniyet münazarası iken yetim düşmüşlüğün şarkısı…
Bir ileri iki geri imgelerin kaykılmış istihbaratı üstelik bir tümceyi diğerine mimleyen bir telaş hâsıl olan.
Zamansız ve arsız bir sükût mu da yâd edilesi yoksa yorgan döşek mi tüm kayıp kahramanları yalıtılmışlığın zehrine panzehir iken beklenti yüklü yarınların müridi bir kelamı sahiplenmek kadar hayra yorduğum o ikbalin devingen nüansında bir rütbeyi sökmek yerinden ve aşk gibi yorgun bir ibareyi kayıt altına almak yine her faninin izdüşümü iken yarından sonra bir ümidi teslim ederken aşkın bağrında nasıl da noksan iken insanın hegemonyası…
Zamansız telaşların üstünü örtüyor mahrem kaygılar hatta hicabı yükünde yıkanmakla eşdeğer kanıksanası bir tevekkülü de mimlemişken yüreğe.
Batılında onca gizemin, savruk düşlerin can kaybı yine ölümü şiirden olacak şairin.
Detayların hoyrat yalnızlığı; sitemlerin cüreti ve yine diyebilmek eskiyen ve epriyen bir tantana iken yüreğin aradığı sükût.
Bir kaydıraktayım hanidir: Debdebeli ölümlerin zikrinde onca kayıp fikir. Hüzün konağımda yangın var, amansız düşlerimin de kayıp mizacı yine bir bir edindiğim varlığın hezimeti iken çöken ansızın.
Aşka ikrar yükleyen yüreği de banan hüzne hatta kılcalı hükümsüzlüğün; yorgun feryadı densiz cümlelerde konaklamak kadar asil bir hüzün iken bir edimde kopup da gelen derinden bir de sağaltan gök kubbenin rahmeti yine indinde aşka rahmet yüklemenin ötesinde savruk bir nota nezdinde edindiğim her kayıp hece.
Örtüyorum üzerini usulca ve ilişiyorum pervazına gök kubbenin. Adımladığım hüzünle yıkanmış oysa şehir, damarlarımda redif, hezeyanlarımda ise kayıp aşklarım hanidir işkillendiğim; hanidir yoksun kılındığım ve debdebeli bir ölümü de mihrap belleyip ansızın çıkıp gelen dünden o kurşun askerlerim.
Hanidir bir nota kadar da tıknefes o usulsüz aşklar, rüştünü ispatlamış bir çocuk olmayı dilediğim bir de dillendirdiğim ve korunaklı dünyaların da kapalı kapısından sızan bir sızı yine serildiğim rahlede boş bir sayfa iken niyazında kalemin bir de edindiğim yine de körelmeyi beceremediğim hoyrat bir fırtına şu tekdüze yalnızlık ve ıslah olmaz bir şarkı tadında: kâh fıtratıma yüklediğim kâh yüksündüğüm kâh sivrildiğim kâh eridiğim gözyaşı…
Uzak heyecanları meşrep edinen ahkâmların sırıtan tahakkümlerine yüklenen gece.
Kayıp kıtaların coğrafya bellediği hüzün.
Damlayan kanımın hegemonyasındaki onca bakteri.
Gönülsüz bir rütbe mi yoksa yalnızlığın hezeyan yüklü feryadı?
Bir de kanıksananlara ekli sefil cümleler cumhuriyeti.
Adı ırak yüreği kayıp nefesi ise bir dirhem eylem bin ayıp örter misali.
Ve pişkin sıfatların da tekelinde insanlık. Yordanası cümlesiz hikâyelerin doğmamış kahramanları iken kalemin nazıyla yıkanan şu boş sayfa ve börtü böcek dahi yuvasına çekilmişken hanidir şapşal bir imgenin peşinde bir redif cüretinde iken yoksun kılındığım ama varlığımın hiçliğine duyduğum minnet yine aşkın tekelinde bir zafiyetmişçesine çetrefilli sevdaların mağduriyeti ve bir bir eklediğim şarkılar kulağın en muteber tınısına vakıf iken sessiz bir geceyi mesken eylemiş aşkı da cefa ve sefasını sürdüğüm hürriyetim bir bozkırın gölgesine sığınan güneş kadar da sıra dışı ve çarpıcı bir yürek sesi iken yine edindiğime duyduğum şükrü gizleyemezken ulu orta.
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Merhaba.
Çok çok teşekkür ediyorum içten ve dostane yorumunuza. Sağ olun çok sağ olun.
Yüreğinize selam olsun.
Sevgilerimle yürek dolusu.
bir süredir sizi takip ediyorum Gülüm hanım; önceleri diliniz daha sade idi.
yani şu arapça kelimeler yoktu dilinizde, yazı tarzınızda.
bir ara bir dönüşüm yaptınız ve bu konuda oldukça da destek aldınız.
bu ağır arapça kelimelerle daha iyi yazdığınızı, daha okunası olduğunu belirttiler.
siz de bu yönde çaba harcadığınızı söylediniz.
aslında o zaman da fikrimi söylemek istedim, ama daha iyi takip etme adına
zamana bıraktım.
bugün yazınızın güne geldiğini görünce, biraz da sizin yazınız için
siteye girdim. yazıyı okudum. yorumları da..
aslında öyle akışkan, duygu ve verilmek istenen bakımından ele alınca
bırakıp kendini salıveren bir yazı olacakken,
bu yabancı kelimeler ikide bir beni durdurdu ve
habire kesintiye uğradı okumam.
eleştirim konuya ya da vermek istediklerinize değil;
kaldı ki neden böyle düşünüp yazıyorsunuz, duygularınız neden böyle
sorusunu asla sormam, soramam...
ama Gülüm hanım, neden onca anlayacağımız, imgede çok güçlü yapacak
kelime varken, bu arapça kelimeleri tercih ettiğinizi
–özet olarak arapça kelimeleri belirtiyorum-
gerçekten anlamıyorum.
yazma konusunda istem, gerekçe ve iddianıza saygı duyuyorum,
fakat bana göre duygularınıza ve yazdıklarınıza haksızlık ediyorsunuz.
rahat bırakın derim, bırakın aksın gitsinler sade bir dil ve üslupla....
bu arada bu kadar yazmaya ve okurunun görüşüne değer veren bir yazar olarak,
bu eleştirimi incinerek değil, olgunlukla karşılayacağınızı düşünüyorum.
yazı harika bir kurgu ama bunu bir de sadeleşmiş haliyle okumayı çok isterdim....
selam, saygı ve sevgilerimle...
Gülüm Çamlısoy
Belki de payıma düşeni yapıp geri çekilmeliyim.
Yeniden teşekkür ediyorum Irmak hanım ve samimiyetinize yürekten inanıyorum.
Daha önce de buna benzer duygular yaşadım bu yüzden payıma düşen geri adım atmak değil bilakis sizin de vurguladığınız ölçüde gerekeni yapmak.
Benim bir iddiam var ya da yok ben sadece hayatın bana yüklediklerini paylaşıp sizlerle bir yürek yolculuğu yaptığıma dair inancım ki...Gerisi önemli değil zira benim için önem arz eden ne ise hele ki bir ömür sorgulanmışken artık yadırgamıyorum insanların tutumunu desem yalan olur.
Hayat yorarken ben nefes almak adına yazıyorum.
Yok, yok çok haklısınız zira görünen o ki sıkıntı bende.
Bu bir iddia değil asla sadece gömdüklerimin hatırasına sahip çıkmak adına kendimce bir mutluluk.
Mutluluğun yasak olduğu bir dünya ne yazık ki hele ki bir insanın sıkıntısı bir diğeri için sevinç kaynağı olabilmekteyken üstelik bilfiil yaşadım bunu ve evet, annemin ambulansla yapılan acil müdahalesi saygı değer komşularımız tarafından bir piyes olarak izlendi.
Bu ve sayısız gözlemim hayattan.
Sorun değil aslında sorun etmemeliyim demin okuduğum bir yorumda rastladığım o cümle: Dünya boş.
Yarattığım sıkıntının farkındayım.
Selam ve sevgimle.
Gülüm Çamlısoy
neden mi?
bunu ben de merak ediyorum gerçekten ama şu da bir gerçek ki hayatta her sorunun cevabını bulmak neredeyse imkansız.
sahra
Gülüm Çamlısoy
hele ki insan zoru severse.
Aynur Engindeniz
Gülüm Çamlısoy
Basitlik kolaya kaçmak anlamında kullanmış olduğum bir sözcük zira hayatın zora soktuğu nice yaşanmışlık söz konusu ve bunu asla dile getirmem de.
Bu yüzden belki imgelerin arkasına sığınıyorum ki evet, bunu konuşmuştuk sizinle.
İyiye odaklı bir çaba benimki üstelik sadece yazarken değil yaşarken de ve inancımla ve hayat boyu yaptığım seçimlerle.
Eleştirileri dikkate almamam mümkün mü sizce ama bir de sorun bakalım; hala yazmak istiyor muyum.
Günün sözü ne güzel de özetlemiş günü.
Kaçmak ya da kaçınmak...
Sevmek üstelik ölesiye.
Peki, değer mi?
Kesinlikle değer sevgili Aynur hanım çünkü bunu kendime borçluyum.
Bana ayna oldunuz bir kez daha.
Teşekkür ediyorum ve biliniz ki bu bana fazlasıyla yardımcı olacak da.
Sürç-ü lisan ettiysem affola.
Sevgimle.
Güne gelen yazinizi kutlarim Gülüm şairem.
Bu tarz yazilarınız biraz ağır oluyor okurken kafam dağılıyor, imgeler yogun anlam kuramiyorum anlamakta zorlaniyorum siz detayli yaziyorsunuz ama ben konuyu toparliyamiyorum. Hikaye türü yazılarınızı çok anlamli buluyorum kaleminize yakışıyor şairem.gerçeğe cok yakın oluyor hikayeleriniz.saygı ve sevgilerimle...
Gülüm Çamlısoy
Mümkün aslında okuduklarımın etkisinde kalmam ya da hayat zora soktukça kaçma isteğim onca problemi çözme telaşı ile sığındığım satırlar.
Çok sağ olun Melek hanım.
Sevgimle.
Gülüm Çamlısoy
Ve yalnız olmadığımı bilmek ayrı güzel.
Anlatmak istediklerim asla bunlarla sınırlı değil üstelik ve evet, heybemde bol bol yazı var ve sevginin tükenmez varlığı zira yazarken de yaşarken nasiplendiğim.
Hayattaki ilkelerimin sonuna kadar arkasındayım bu bağlamda teşekkür borçlu olduğum yine sayısız insan bir o kadar beni bana yakın kılan ve MANEVİYATIMIN eşsiz bir ivme kazandığı.
Hayat sadece kelimelerden ibaret olsaydı yetmezdi yazdıklarımız asla yine de yetmiyor ve sevdiğim insanlar ve de tüm değerlerim daha da kıymete biniyor.
Teşekkür ederim güneşi boğan bulutları dağıttığınız için.
Saygılar.
Gülüm Çamlısoy
Gülüm Çamlısoy
İnanmak zorundayız bir şeylere, birilerine ve kendimize ama bu demek değil ki; iyi ve doğru denen mefhumlar asla erişilmez değil.
Bazı insanlar da erişilmez değil lakin bazen duvarlar örüyoruz bazense tüm şeffaflığı siyaha boyuyor hayat denen hengamede biz yol bulup var olma kaygısıyla yine hiçliğimizin bilincinde.
Rica ederim Nazik, harika olmak ya da yaşamak olmamalı birincil kaide ama senin dediğin gibi; inanmak olmalı ilk kaide ve sonuna kadar güvenmek karşımızda kim varsa oysa aldatılmak yine hayatın bir sunumu oysaki sunumunnda sevginin ne ise nasiplendiğimiz.
Sevgimle olduğunu bil zira sevmek sevilmekten de önemli üstelik sebepsiz sevdiğim çok şey var ve çok insan hatta kendimden bile önde giden.
Gülüm Çamlısoy
Saygılarımla dost kalem...
Şiirler öpsün kırgınlıklarından.
Tebrikler ve sevgilerimle değerli yürek.
Gülüm Çamlısoy
Hayata ve tüm kırgınlıklarıma da Eyvallah.
Ne de olsa yüreğin götürdüğü yere gidiyoruz bu anlamda iç sesim bana ne sunarsa...
Tüm sevgimle sevgili arkadaşım.
Gerçek anlamda bir büyü edebiyatın insana kattığı o gizem ki yine varlığın hiçlikle olan bağlantısında bir nebze de olsa anlam olmak ve hayatın sunumunda kısıtlı bir an olsa da nefes aldığım ve yine mutluluğun da mümkün olduğu gerçeği bu anlamda sizlerin varlığına duyduğum inanç ve güven eşliğinde yazıp paylaşıyorum.
Çok değerli Seçki Kuruluna tüm yüreğimle teşekkür ediyorum ve tüm gönül dostlarıma ki pay ettiklerim sizlerin varlığı sayesinde anlam buluyor ve değer kazanıyor.
Hayatın sağanağında bulutların arasından ışıldayan güneş kadar aydınlık kılıyorsunuz varlığımı ve sunumunda duygularımın bir o kadar huzur dolu içim tüm gölgeleri bertaraf ettiğim.
Dostluk adına ve yine inancın eşiğinde şu yazdıklarım derken hemhal olduğum onca yürek bir bir açan gelincik misali kelimelere ve dostluğa olan düşkünlüğüm.
İyi ki varsınız ve biliniz ki duyumsadıklarımın özetidir bu cümle çünkü sizlere duyduğum sevgi ve inancı yine bana yaşatan yüce Rabbime şükürler olsun.
Sonsuz sevgi ve selamlarımı gönderiyorum tüm dostlarımla ve en derin saygılarımla sunuyorum yüreğin çiçeğini.
Gülüm hanımcım kutlarım güne yakışan yazınızı ..
Kızıyorum kendime. Neden mi . Çünkü anlamakta zorlanıyorum bu güzel anlatımınızı.
Galiba benim ciddi anlamda anlamama gibi bir yeteneksizliğim var. Vallahi bakın kaçıncı kez okuyorum ama maalesef ki boğuluyorum imgelerin içinde.. Yoksa ki sizin ne kadar usta bir şair ve yazar olduğunuz kesinlikle tarşılmaz. Bu yüzden yorum yapmamaya imtina ediyorum. Sanmayın ki es geçiyorum yazılarınızı..
Sizi ve engin yüreğinizi, dostluğunuzu çok seviyorum.
Sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Mevzu bahis değil asla: Mümkün değil kabul etmem.
Hayatın karmaşasında olup biten ve belli ki bana yansıyan yine uzantısı derin ve boğucu sıkıntıların bilfiil gerçek hayatın dayattığı onca zorluk işte bu yüzden: SİZLER BENİM SIĞINDIĞIM EN GÜVENLİ LİMANSINIZ bunun aksini asla iddia edemem.
Benim de anlamakta zorlandığım o kadar çok şey var ki ve yine net bir açılım getiremediğim hayatın gerçekleri...
Ve ben o kadar memnun oldum ki getirdiğiniz yoruma ki kalemi bir şekilde rayına oturtmalıyım bu bağlamda sizlerin müspet menfi tüm yorumlarınızı zihnimde kayıt altında tutuyorum.
Sade bir anlatım benim de özlemim ve bu dipsiz kuyuda yine sizlerin sağ duyusu sayesinde ben de güncelleyeceğim tüm yazdıklarımı ve yazacaklarımı.
Lütfen aklınıza gelen tüm detayları bana yansıtın ki yolumu net bir şekilde görme imkanım olsun.
İyi ki varsınız ve yeniden teşekkür ediyorum sonuç itibariyle gelip geçici bir heves değil benim yazmaya olan düşkünlüğüm bu anlamda sizlerin nazarında bir şeyler yapma güdüm ve arzum baki.
Tüm sevgimle sevgili Dilek hanım.
Sevgilerimle
Mutlu hafta sonları
İpekyildiz tarafından 5/15/2017 1:21:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Hoş geldiniz gönül sayfama.
Tutukluyuz hayatın zindan odalarında ve dışarıdan görünenden ziyade yine bizim içsel algılarımız ve yine kendimizle olan bitimsiz mücadele.
En çok kendimi yorarım ve etkileşimde olduğum kim ise haykırır yüzüme adeta:''Beni çok yoruyorsun!''
Çok yorgun olmak nasıl da muhtemel ve yine hayatın salımında çok şey de göreceli.
Kendimi bildim bileli içimdeki düşmandır beni bana kötüleyen bu bağlamda gerçek dünyanın dayattığı onca zorluk benim bana yaptıklarımın yanında ne ki?
Şu bir gerçek ki: ÇÖZÜMSÜZ BİR İNSANIM VE İÇSEL FIRTINANIN ASLA SONLANAMADIĞI yoksa bu denli düşkün olmazdım yazmaya ve dostlarıma.
Kurcaladığım yine kendi kapımın kilidi ve insanlar beni kurcalasa da o kapıyı hep kilitli tutuyorum bir tür savunma mekanizması.
Anlaşılmak eşsiz bir duygu ve çok da hırpalıyorum kendimi dış faktörler zaten bir çıkmaz.
Kısıtlı ve kaliteli bir zaman diliminde yüreğimle yazıyorum ve o kadar masum bir işçilik ki yine sizlerle olan yolculuğumda inanılmaz mutlu iken.
Mutluluk hepten göreceli bir kavram bu bağlamda sahip olduklarım adına şükür doluyum.
Gününüz ve ömrünüz aydınlık olsun.
Çok çok teşekkür ediyorum değerli varlığınıza.
Tüm sevgimle sevgili İpek Hanımcığım...
İpekyildiz
Mutlulukla
Gülüm Çamlısoy
Sevmek ve inanmak neden bu kadar zor geliyor insanlara?
Ve değer vermek ki değer verdiğim yine kendimden başka herkes ve edebiyatın gücü.
Siz çok iyi bir dostsunuz.Sağ olun.
Merhaba Gülüm hanımefendi, felsefe ağırlıklı yazılarınızı okumak bir farklılık benim için.
Zengin algı gücünüze saygımla kaleminiz daim olsun.
Esenlik dileklerimle ve selamlarımla.
Gülüm Çamlısoy
Sizlere sunumum yine gönül dergahından bir bir damlayıp sel olan ve duyguları yatıştıran siz değerli gönül/kalem dostlarımın varlığı.
Sevginin ürediği bir panel yine edebiyatın insanlarla buluştuğu ve insanların dosta dönüştüğü bir o kadar hayatın kırıklarını aldırdığım gönül sayfam ki hep bir coşku bazen kaygı ve inanılmaz bir mutluluk kaleme almanın ertesinde o yazıya ya da şiire gülümseyerek bakmak ve yine okumaya doyamadığım siz gönül dostlarımın yürek sesi.
ve evet: yaşamak için ne çok sebep var hayatın ağırlığı altında çökmekten sona anda kurtulduğum/uz.
Çok ama çok teşekkür ediyorum değerli hocam.
Sonsuz saygı ve selamlarımla.
Var olun.
Gülüm Çamlısoy
Canım arkadaşım benim çok teşekkür ediyorum. Varlığın çok mutlu kıldı.
Eksik olma canım benim.
Sevgimlesin her daim ve dualarımda benim güzel kalpli arkadaşım.
Ömrün çok olsun.
<3
Gülüm Çamlısoy
aksi mümkün mü en azından kendimize duyduğumuz saygı çerçevesinde ve yine Hakkın nezdinde ne denli aciz kullar olduğumuz bilinci ile ve tüm hiçliğimle var olmanın bana yaşattığı o COŞKU...
sevgiler.
Gülüm Çamlısoy
Hele ki hiç bitmek bilmeyen iç sesin hangi aklı evvel çağrısı kim bilir...
Bir gölgede demlenmek bir de yürekte bir de ulaşma arzusu o bilinmeze hanidir sırdaş bir şiire daha rast gelirim de duyururum sesim, istemi belki de.
Anlatmaktan yorgun düşse de insan görünen o ki; bu aslında sevginin kazanımı neden derseniz...çok enteresan ki; tükenmiyor söyleyeceklerim bu da yetmezmiş gibi gönül penceremde tüm kainatı kucaklamak istiyorum ki biliyorum da farklı bir mizacın eşliğinde yine o bitimsiz yaşama sevincim ve insan sevgim ki tökezlemek çok da olası ve sıklıkla yaşadığım ama düştüğüm yerden kalkmak yine Rabbimin bana elini uzattığının ispatı.
Çok çok teşekkür ediyorum varlığınıza ve yorumunuza.
Gününüz ve ömrünüz aydınlık geçsin değerli dostum.
Benden de size gelsin sonsuz selamım ve en iyi dileklerimin eşliğinde.