- 422 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Kültür Sanat ve İletişim Kulubü Başkanı Sinan Ergün ile...
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesinde Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü öğrencisi ve
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Kültür Sanat ve İletişim Kulübü Başkanı Tokatlı hemşerimiz Sinan Ergün:” Uluslararası Ticaret için olmazsa olmaz yabancı dildir, yabancı dil konusunda üniversitemizin sloganı en az üç dil diğer üniversitelerde okuyan arkadaşlarımıza da dil konusunda kendilerini geliştirmelerini öneririm”
SORU- Bize kısaca kendiniz tanıtır mısınız? hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
SİNAN ERGÜN-Merhaba, 1997 yılında Tokat’ta doğdum . İstanbul Tahsin Banguoğlu İlköğretim okulundan mezun oldum ve Kırklareli Anadolu İmam Hatip Lisesinde eğitim hayatıma devam etmeye başladım.
Basın çalışmalarımızın başlangıcı olarak İl deki tek okul gazetesini çıkarmaya başladık sırasıyla Kırklareli’de bulunan yerel gazeteler de muhabirlik, yöneticilik ve köşe yazarlığı yaptım bu süreçte öğrenci kuruluşları ve sivil toplum kuruluşlarında aktif görevler aldım benim için çok büyük bir tecrübe oldu.
Şuanda İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesinde Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü öğrencisiyim İkinci Üniversite programından yararlanarak Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü okumaktayım.
İZÜ Kültür Sanat ve İletişim Kulübü Başkanlığını görevini yürütmekteyim.
SORU- Kulübünüzü tanıtır mısınız? Kulübe üye olmadan önce ve şuan ki duygularınız arasında ne gibi fark var Üniversiteli olmak sizi nasıl geliştirdi?
SİNAN ERGÜN- Lise dönemlerinden itibaren kulüp faaliyetleri içerisinde olmanın vermiş olduğu tecrübe ile üniversiteye başladığım ikinci hafta üniversitede İletişim Kulübünün Genel Kurulun da okul idaresi tarafından aday olmam istendi ve Allah’a şükür seçimi kazandık yaklaşık 1.5 senedir bu görevdeyim.
Üniversitenin insana kattığı çok şey var tabii ki özellikle akademik olarak arkadaşlıklar olarak faaliyetlerimiz konusunda daha özgürüz bir lise ya da ilkokul gibi değil.
Kulübümüz daha çok Medya ve İletişim başta olmak üzere kültürel faaliyetler üzerine çalışıyor.
Bildiğiniz üzere İletişim ve Medya kendi içlerinde ayrılıyor İletişim bir derya özellikle günümüz şartlarında.
SORU- Bugüne kadar kulübünüzde neler yaptınız?
SİNAN ERGÜN- Bir çok seminerler, konferanslar, geziler, ziyaretler yaptık hepsini saymak zor olacak ama başlıcaları şunlar;
"Polis Muhabirleri gözünden Türkiye ve Dünya konulu panel, TRT Spikeri Işıl Açıkkar ile Söyleşi, Basın İlan Kurumu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Canbey ile Yeni Medya üzerine bir söyleşi yaptık, Hürriyet Gazetesi Köşe yazarı Akif Beki ile söyleşi, Atatürk Havalimanına yapılan hain saldırı sonrasında dış hatlar terminalinde ülkemize gelen turistlere Kardeşlik ve Dostluk şehri İstanbul’a hoş geldiniz” yazılı broşür ve gül dağıtarak teröre karşı tepki gösterdik.
SORU- Bundan sonra neler yapacaksınız kulüp olarak?
SİNAN ERGÜN- Bundan sonra kulüp üyelerimizin bireysel gelişimine katkı sağlayacak eğitici programlar ve Gazete, Televizyon ve Ajanslar da staj desteği sağlamak şuan da görüştüğümüz ve olumlu yanıt aldığımız Medya yöneticileri var.
SORU- Kulüplerde görev almak bugün ve gelecekte sız ne faydalar sağlayacak?
SİNAN ERGÜN- Bugüne kadar görev aldığım stk ve kulüplere bana gelecekte ne gibi fayda sağlayacak diye başlamadım, Nasıl faydalı olurum diye başladım. İnşallah faydalı olmuşumdur zira bana çok fayda sağladı insanlar ile iletişim konusunda kendimi geliştirdim ve hitabeti geliştirdi geçtiğimiz ay "Farklı Görüşlerle Yeni Anayasa ve Başkanlık Sistemi"
isimli röportaj kitabım yayınlandı bu kitap lise yıllarında başladığımız muhabirlik çalışmalarının sonucudur.
SORU- Gençler genelde İletişimi sevmez sız seven insansınız bunun artı değerleri neler?
SİNAN ERGÜN-Böyle bir genelleme yapmak doğru olmaz gençler genelde iletişimi sever, bir de karakteristik bir özelliktir herkesten aynı özellikleri bekleyemezsiniz.
SORU- Özelde İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Finansman genelde Uluslararası Ticaret ve Finansnan okuyanlara ne önereceksiniz?
SİNAN ERGÜN-Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü global vizyon sahibi, yerel zenginliklerden güç alan, stratejik düşünen, girişimci, rekabetçi ve takım çalışmasına yatkın uluslararası ticaret ve finans uzmanları yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Uluslararası Ticaret için olmazsa olmaz yabancı dildir, yabancı dil konusunda üniversitemizin sloganı en az üç dil diğer üniversitelerde okuyan arkadaşlarımıza da dil konusunda kendilerini geliştirmelerini öneririm.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.