Sezen Aksu Hakkında Görüşlerim
Sezen gibi bir müzik devi bir daha gelir mi bilmem. Herkesi kucaklayan şarkıları bize temas eder. Ruhumuzun, kalbimizin, gönlümüzün her noktasına nüfus eder. Bizi kaybettirir şarkıları bizden geçirir. Sonra kendimizi buldurur. Hangi aşka sorsak bir sezen şarkısı patlatır. Geri dön, geri dön…, git gittt…., hadi dur o sarı odalarda durabilirsen… der durur. Aşkı aratır, aşkı istedir aşkı dinletir Sezen Aksu. Ülkemizde ki benim tabirimle “Aşk klasiklerinin” çoğu onundur desem yeridir. Var mıdır dile düşmeyen bir şarkısı? Kalbin kalp olduğunu hatırlatmayan bir şarkısı var mıdır?
O bir “Minik Serçedir”. “Bak işte bir minik serçe lala lalalarilala… benim gibi neşe içinde… anlaştık biz hiç konuşmadan… minik serçeyle göz göze gelince…” Ben ne zaman Sezen dinlesem, hiç konuşmadan onunla konuşmuş, onunla dertleşmiş, onunla gülmüş gibi hissederim. Düşünürüm, kendi payımı bulurum, hüzünlenirim, eğlenirim, rahatlarım. Kendime bir yol çizer kendimden geçerim.
Hangi insan kendini bilir ve kendini böyle dile getirir. Bir insan kendini böyle tanır, böyle bilir, duygularını, düşüncelerini tam anlamıyla olduğu gibi böyle mi anlatır böyle mi hissettirir. Kendini aynaya bakar gibi anlattığı gibi bizi de aynada olduğumuz gibi gösterir. Kimi ağlatır, kimi oynatır, kimi güldürür. Kimi umutlandırır “gülümse” der.
Kendimizi kendimiz gibi hissetmemizi sağlar. Kendisi hem yazar hem besteler hem de söyler. Sözleri ayrı güzel, müziği ayrı güzel, sesi ayrı güzeldir. Hepsi birleşince bizi dünyalara salar, ferdalara gönderir, geçmişi inceletir, şimdiyi bildirir… ve daha neler neler… Ruhi gıdamızı en güzel şekliyle verir. Bizi bizimle bildirir. Kendisi zaten içimizden biridir. Hiçbir zaman özel ve az rastlanır bir duygu insanı, bir duygu ve hayatı ifade etme yeteneği olduğunu böbürlenerek anlattığını duymamışızdır. İçimizi dışımızı bilir. O bir “Minik Serçedir”. Serçeyi bile gözünden anlar, anlatabilir.
Sıkıldın mı bunaldın mı? Çal bir Sezen Aksu parçası. “Rakkas” de,“ Kız seni yerler” de, hem gül hem kalk oyna… bunaldın mı? Kendini kendine göre bil “Hadi Bakalım” çal gül oyna. “Adem olan anlar” ı dinle hayattan nasıl sıyrıldığını anla… Sezen Aksu’yu dinle anla anla ve anla… Aşk klasiklerini ise aşıklar ne zaman çalacağını zaten bilir.
Bunlardan dolayıdır ki böyle bir sanatçıya sahip olduğumuz için mutlu olmamız gerekir. Gülümsememiz gerekir. “Hadi Gülümse”.
YORUMLAR
Böyle bir model ve kurguyla yazınca, o çok şikayet ettiğiniz siyaset yapılmamış ama burjuva ideolojisi de yapılmamış(!) oluyor değil mi?
Sezen Aksu yatay ve dikey toplum sınıfsal olarak Türk müziğini bozucu olarak görev alan bir katalizördür.
Esenlik...
Göktürkmen tarafından 2/5/2017 11:01:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
karveçay
Göktürkmen
Böyle sormuş olayım?