- 551 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Gelişmekte sınır tanımayan oğlum
Gelişmekte sınır tanımayan oğlum.
Sevgili oğlum,
Önce duamızı yapalım.
“Allah’ım, benim bir insan olarak gelişmekte ne kadar sınırım olduğunu sen benden daha iyi biliyorsun. Ben senin bana çizdiğin sınırı aşmamak kaydı ile yapabileceklerimin en güzelini yapmak istiyorum. Bana bu gücü de verecek olan sensin sen. Bana gelişebileceğim kadar güç ve kuvvet ver. Bir söz vardır ki burada gene hatırlayalım. Allah’ım yapabileceğim şeylerde yapabilmek için bana azami bir güç, yapamayacağım şeyler için bana sabır ver. Bu ikisi arasında sınırı anlayabilmek için de bana ve sevdiklerim ile tüm insanlığa akıl ver. Çünkü bunu anlamayan o kadar çok insan var ki. Sen bu gücü tüm inanan kardeşlerime verecek güçtesin. İnsanlar sınırlarını ve güçlerini bilseler insanlık daha güzel olacak.”
Sevgili oğlum,
Duamızdan sonra mektubumuza geçelim. Günümüzün moda kavramlarından birisi de değişim ve gelişim oldu. Herkes değişim ve gelişimden bahsederken, ne yazık ki, herkes başkalarını değiştirme derdinde. Kimse kendisini değiştirme derdinde değil. Ama insanın özellikle senin gibi bir gencin asıl amacı önce kendini geliştirerek çevresine örnek olmaktır. Sen kendini geliştirmek için adım atarsan tüm evren bu adım atmanın ödülü olarak senin gelişmen için ortam oluşturmaya bakar. Çoğu insan istemek ile gerçek istemek arasında farkı bilmediği için “ben çok istedim de olmadı” der. Halbuki gerçekten istememiş bunun için adım atmamış ve bunun sonucu olarak da gelişmemiştir.
Sevgili oğlum,
Kimi insanlar da az çalıştıkları halde çalışmalarını yeterli görerek “ Çok çalıştım ama yeterli olmadı” derler. Halbuki başarı için gereken adımları atmamışlardır. Yapılan bilimsel araştırmalar, Bir işte usta olmak için o işin gerektiği eğitimi almak için binlerce hatta on binlerce saat çalışmak gerektiğini gösteriyor. Bizde ise o iş için belki de yüz saat çalışmayan insan hemen usta olmak istiyor. Olamayınca kendini değil başka şeyleri suçluyor.
Canım oğlum,
İşte bu yüzden bir işte başarısız olduğun zaman kimseyi suçlamadan ve “yeterince çalıştım” diye düşünmeden daha çok çalışman gerektiğini düşünerek daha çok çalışmaya bak. Bende lise 1 de iken sınıfta kalmamı hep hocalara veya başka şeylerden bulurdum. Bir gün okulda başarının sırrının çok ve tekrar tekrar okumak ve anlamak olduğunu görüp de buna inanınca başarısızlıklar bir anda başarıya dönüştü. O günden sonra da başkalarını suçlamadan ve bizim motivasyonumuzu bozan insanlardan uzak kalmaya gayret ederek, sonunda az başarısızlık çok başarıya doğru bir hayatımız oldu.
Sevgili oğlum,
Sende bu yüzden sınırlarının farkına vararak o sınırları zorlayarak başarılı olmaya bak. Ne zaman ki çok çalışmak ve gayret sağlığını tehdit eder duruma geliyor işte o zaman frene basman gerektiğinin bilincinde olarak hayatına yeni yön vermeye bak. Çünkü çok insan çalışırken farkına varmadan sağlıklarını tehlikeye sokuyorlar. Senin sağlığın önce senin, sonra ailenin en sonra da ülkenin sağlığı demek o yüzden sağlık çalışmaktan önce gelir. Sağlığı düzgün olmayan insanında kendine ve ailesine çok çalışsa da faydasından çok zararı dokunur.
Sevgili oğlum,
Pek çok başarısızlık hep sınırları bilmemek ve sınırlarının olduğundan daha aşağıda olduğu vehmine kapılarak insanların azim ve gayretlerini bırakması demek. Mesela bir insan çalışarak mühendis olacak kapasitede iken, maddi imkansızlıkları, sonrasında kendisine yol gösterenin olmadığını iddia ederek liseden sonra hayata atılmaya bakması sonrasında da pişmanlıkları yaşaması sınırlarını kullanarak mühendis olup da hayatta onlardan daha başarı sağlayanları ya gıpta ile ya da kıskançlıkla izlemesi demek.
Canım oğlum,
Mektubumuzun sonuna kadar gelirken duamızı da içten yapalım.
Allah’ım,
Bana sınırlarımın farkına varmamı ve bu sınırların en azamisine kadar başarı vermeyiş nasip eyle kapasitemi tam olarak kullanacak bir güç ver, kapasitemi aşacak şeyler için boşa zaman harcamama engel ol. Bana kapasitemi bilecek akıl ver ve bunu de çevreme aşılamamı sağla. Sen bunu yapacak güçtesin. Bu konuda annemi ve babamı kardeşimi, arkadaşlarımı ve hocalarımı senden sonra en büyük destekçi yap bana. Beni şeytanın şerrinden, kötü arkadaştan ve nefsimin azgınlıklarından koru. Bana sınırlarımı bilecek güç ve kuvvetle beraber insanların gelişimine kullanacağım sevgi ve bilgi ver Yarabbi.
Amin.