- 1177 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
SEVGİLİYE MEKTUP (6)
Benimkisi gönül işçiliği. Ömrümün sonuna değin de böyle kalmaya razıyım. Benim diyen ustalara da taş çıkartırım. Mimar olsaydım, en güzel inşayı üzerine kondururdum. Terzi olsaydım en güzel elbiseleri sana giydirirdim. Zengin olsaydım, tüm servetimi sana harcardım. Ziraat mühendisi olsaydım en nadide gülleri senin için bir tek sana yetiştirirdim. Doktor olsaydım en özel ve en güzel hastam sen olurdun, başka da hasta kabul etmezdim.Avukat olsaydım, başka davalara bakmazdım. Ressam olsaydım bir tek senin tablolarını yapar, bir tek sana hediye ederdim.Sarraf olsaydım en kıymetli taşları senin için işlerdim.
Kısacası ben bu kafayla hiç bir şey olamazdım.Sen söylersin, ben seve seve yazarım diye katip olmayı seçtim.İnci dizer gibi, gece gündüz hece hece, harf harf kilim niyetine seni dokudum mısralara. El emeğim, göz nurum olmasaydın elimin de, gözümün de kalemimin de önemi olmazdı.Benimkisi gönül işçiliği, bir tek sana işler bu gönül...
Bilsem ki senden başkasına yazacak, o an kalemimi kırar, bu diyarı terk eder, izimi de kaybettirirdim. Baktım ki gönlümde bir iz var, sebebi de sonucu da sensin.Yolumu kaybettirme bana, yaşama sevincimsin.
Senin mükemmel sözlerine o kadar ihtiyacım var ki, hatta hiç konuşma, sus, yeter. Yanlış anlama, ’ sus, yeter.. ’ derken, azarlar gibi filan oldu. Ah bu Türkçe... Yazı dili de olsa, konuşma dili de olsa, fark etmiyor, sus ! konuşma! Yeter ! der gibi oldu, farkındayım. Öyle değil ama. ’ Yorulma ’ demek istedim, kıyamam sana demek istedim. Neyse, bu mevzuyu geçtim.Ne vakit MÜKEMMEL kelimesini görsem, aklıma ilk önce, ama her şeyden de önce, sen gelirsin. Önce mi dedim? Afedersin, sen ÖNCE’den de en önce gelirsin. Ben mi? Sen varken, benim cürmüm ancak ve ancak kendimi yakar..
Vecdi Murat SOYDAN
(Yaşanmamış Aşkların Şairi)
15/01/2017, Isparta
YORUMLAR
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Beğenmenize sevindim. Zahmet verdim size de. Okuduğunuz ve yorumlarda bulunduğunuz için ayrıca teşekkür ederim. Sağlıcakla kalınız değerli hanımefendi.
Elbette ki mükemmellik göreceli ama sizin için sevdiğiniz kişi mükemmelse ve o da sizi seviyorsa
(-ki mutlaka seviyordur) o zaman siz de mükemmelsinizdir.
Yüreği sevgi dolu insanlarda benim için mükemmeldir, bu da benim bakış açım :)
Hoşçakal değerli arkadaşım, yazılarınızı ve şiirlerinizi beğeni ile okuyorum.Takipçinizim.
Sevgiyle kalınız.
Değerli mükemmel insan, sevdiğiniz ne kadar mükemmel ise,siz de o kadar mükemmelsinizdir, kural bu.
Mektuplarınızı bugün okudum ve hayran kaldım. Yüreğiniz bu güzel sevgiyle hep çarpsın.
Böyle güzel mektuplar yazın ve biz de okuyalım.
Selam ve saygılar.
Sevgi yüreğinizden hiç eksik olmasın.
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Bu cümleyi söyleyenler '' bencil, kendilerini pek beğenmiş '' insanlardır. Bir kimse kendisi için değil ama, bir başkası için demişse, asıl değer ve mükemmel olan bu cümleyi muhatabına söyleyen kişidir benim gözümde.
Tartışılır tabi. Mükemmel olmak göreceli bir kavram. Mesela size göre mükemmel olan birisi, başkasına göre eksiktir, çok da eleştirilecek tarafları vardır. Aslında şairler şiirlerinde bir anlamda kendi ruh dünyalarını da yansıtıyorlar. Sadece şiirlerinde mi? Yazılarında da. Anlayabilen kişiler de pek nadir. Çünkü bakış açısı önemli. Bazı şiirleri okuduğumuzda beğenmeyiz, bize hitap etmez. Yazarlar vardır, severiz okurken. Tabi bu bir tercih meselesi. Sizin beğendiğiniz bir sanatçıyı ya da şairi ben beğenmemiş olabilirim. Derler ya zevkler ve renkler tartışılmaz diye.
Yani iş bizde bitiyor. Değerli görmüşsek, öncelikle kendi değerimizin mükemmel oluşundandır...
Teşekkürler.. Selamlar, saygılar, sevgiler...