- 610 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CAN MI PATLICAN MI?
CAN MI PATLICAN MI?
Kalabalığın az oldugu bir satte, kaldırımda yürüryorum. Önümde orta yaş gururbunda bir bayan ve bir bay, hem yürüryorlar hemde kendi aralarında konuşmaya devam ediyorlar. Konuşmalarının çevredekiler tarafından duyulmasında bir sakınca görmememiş olacaklar ki; bir iki adım arkalarından ben yürüryorum.Önlerinde de yayalar var.
Bir ara önümde yürüyen bayan yanındaki beye: “ya öylemi ;senin canın can da benimki patlıcan mı” dedi.Onlar yollarına devam edip gittiler. Ben de bankamatiğe yöneldim.
Sahi dedim kendi kendime; kimin canı can, kimin canı patlıcan? Evlerde , sokaklarda , ülkemde ,dünyada ki insanlardan hangi kişilerin canı can, kimlerin canı patlıcan? Kendi kendime bir sorular yumağı peydah ettim hiç yoktan.
Sınırlarımızda nöbet tutan askerler, güvenliğimizi sağlayan polisler,Fabrikada motor gücüne eş deger çalışmak zorunda olan işciler,okulda ders veren öğretmenler,öğrenmeye gelmiş öğrenciler, emekli olanlar,emekli olmak için çalışanlar.Ülke yönetimimnde bulunanlar,fabrikayı, okulu idara eden idareciler.Kısacası tüm bunlardan hangilerinin canı can, hangilerinin canı patlıcan acaba?
Yolcu koltuğunda oturan yolcular, otobüs şöförü hızlı gitiğinde veye ışık ihlali yaptığında şöfere “can taşıyorsun biraz daha dikkatli davaransan olmaz mı“?diye uyarıda bulunan yolcular.
Acaba arabayı kullanan şöför mü can; yoksa yolcu olarak can taşıyorsun diyen yolcu mu patlıcan?Yoksa yöneticiler mi can,yönetilenler mi patlıcan?Ne dersiniz?
26 Aralık 2016 uysal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.