- 533 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
B(İLGİ)
Geçen hocam bir söz paylaşmıştı. "İnsanda iki büyük nişan vardır: Birincisi bilgi, ikincisi fedakârlıktır. Bazısında bilgi var fedakârlık yok. Bazısında fedakârlık vardır, bilgi yoktur.Her ikisine de sahip olana ne mutlu.(Hz.Mevlana)"
Çoğu şeyi özetliyor aslında Mevlana’nın bu sözü. Hatta ben daha elem verici bir şey söyleyeyim kimi insanımızda ne bilgi var ne de fedakârlık. Bilgisi olmadığı için bilmediğini de bilmiyor. Bunları başta kendi nefsime söylüyorum. Bilgisi olup uygulamayanı da var tabii. Bilgisiz bir insan boş bir başağa benzer ne zamanki dolmaya başlar ve hasat zamanına doğru yaklaşırsa o vakit başı aşağıya doğru eğilir.
Ezcümle şunu demek istiyorum: Hani ilkokul ve lisede her sene başında ve sonunda duyduğumuz eğitim ve öğretim yılı sözü var ya? Bu sözü eşimizde, işimizde ve aşımızda uygulamaya çalışırken sadece tek yönlü davranıp işin eğitiminde kalmamalı; bilakis asıl gerçek boyut olan öğretimde de birikimli olarak ilerlemeyi umut ediyorum. Öğretimin temelinde de ilkokul ve lisede önemsemediğimiz müzik,resim ve beden derslerini önemsememiz gerektiğini düşünüyorum. Çünkü öğretimin gerçekleşmesi için kişinin ilk baş kendisiyle sonra ailesi ve sonra toplumla olan iletişimin sağlıklı olması için duygularını madden iyi ifade etmesi gerekiyor. Saygılarımla.
Fırat SÖYLEMEZ 15.12.2014 (12:30) Bir Lefkoşa Hatırası..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.