- 486 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AZ BİR GAYRETLE!..
İ.T.Ü Makine Fakültesinden mezun olduktan sonra M.K.E.K. Mühimmat Fabrikası Tapa İşletmesinde Kalite Kontrol Mühendisi olarak göreve başladım.Müdürüm Mehmet Avşar Bey,”Bu kısma ilk defa bir mühendis atadık.Çünkü burada birkaç defa Tapalar alıcımız tarafından kontrol edilerek ret olundu,senden beklentimiz,burasını bir sisteme oturtman ve retleri önlemektir.” Dedi.Bana bağlanan bölümleri birlikte gezdiğimizde;Erkekler,Kadınlar ve Kızlar Kalite Kontrol Bölümleri olduğunu gördüm.Her bölümün başında bir tekniker bölüm şefi bulunuyordu.Bana bağlanan bu kişilerle tanıştırıldım.Çalışma odam da bu bölümlere yakın bir yerde idi.
Göreve başladığım günlerde, tapa parçalarının kontrol edilmesini izliyor ve bazen da nasıl üretildiklerini görmek için otomat atölyelerini geziyordum.Ara sıra işçilerimin çalıştığı kontrol masalarında bir sandalyeye oturarak mastarlar ile parçaları kontrol ediyor,onlarla sohbet ederek yakınlık kurmaya çalışıyordum.Ben kendilerine yakınlık göstermeme rağmen bana devamlı mesafeli ve resmi duruş gösteriyorlardı.Bir gün öğleden sonra Erkekler bölümüne girdiğim de yaşlı bir işçimin masasının başında uyukladığını gördüm ve yanına giderek hafif bir şekilde uyandırdım.Adamcağız çok mahcup olmuştu,açılması için kendisini lavaboya gönderdim.Diğer işçilerim de bu yakalanmasına çok gülmüşlerdi.Hiç bir şey olmamış gibi bölüm şefinin yanına gittim.
Şefin yanından ayrılırken, bana “Uyuyan hakkında ne gibi işlem yapacaksınız”? diye sordu.Ben de “O’na bir işlem yapmayacağım.” Dedim ve işlemi sana yapabilirim dercesine gözlerinin içine dik,dik baktım.
Aradan kısa bir süre geçmiş,İstanbul’a giderek nişanlım ile evlenerek işbaşı yapmıştım.Evlendiğimi duyan işçilerim beni tebrik edip daha sonraki günlerde bana daha yakınlık göstermeye ve hal hatır sormaya başladılar.Ben de devamlı “Bir sorununuz olursa,ihmal etmeyin,bana gelin.” Diyordum.
Daha sonraları odama gelmeye başladılar,babam yaşındaki bu deneyimli insanları ayakta karşılıyor, ellerini sıkarak hoş geldiniz diyor ve oturmaları için yer gösteriyordum.Netice de bana istek ve sorunlarını anlatmaya başladılar.Genel olarak:
1-Akan atölye çatısının kış gelmeden onarılması.
2-Atölyenin iki kapısından birinin temelli kapatılması,cereyan yaptığı için hasta oluyormuşlar ve atölyenin yolgeçen hanı şeklinden çıkarılması
3-Fazla çalışmanın adil bir şekilde verilmesi ve adam kayrılmaması şeklindeydi.
Bu isteklerinde tamamen haklı olduklarını ve bunları yerine getirmek esasen benim görevim olduğunu kendilerine teşekkür ederek bildirdim.
İlgili arkadaşa durumu anlattım,ertesi günü çatıyı onarılmaya başlandı.Kapının birini gelen çatıcılara temelli kapattırdım.Fazla çalışma durumunu ise bölüm şeflerine adil dağıtılması konusunda kesin emir verdim ve isimleri teker,teker kontrol ettim.
Yaptığım iş,çok basitti.Ama neticesi büyük oldu.Zamanımda hiçbir parti tapa ret olunmadı.Küçük bir gayretle,büyük işler başarılıyordu.
Yakacık,18.12.2008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.