- 1082 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
UMUDUMU DOLUNAYA BAĞLADIM BU GECE
Tam zamanında geldin dolunay. Boşuna dememişler kul sıkılmayınca hızır yetişmez diye.Tüm umudumu sana bağladım dolunay. Öyle bir etki yarat ki bizim toplumun ve ülkenin üstünde yeni doğmuş bir bebeğin saflığı temizliği ve masumiyetine geri dönsün bir gece içinde.
Nasıl olur deme. Olur, olur hem de bal gibi olur. 15 Temmuz gecesi neler oldu ülkede bir bilsen.Küçük kıyamet değil büyüğü koptu. Her şey alt üst oldu. Ülke yangın yerine döndü. Dünyada bir eşi daha görülmemişti.
Bu olağanüstü bilgi ve gelişmişlik çağında adeta mucizeler üreten insanoğlu hala kendi akıl yolunu bulamamış ve hala kendi psikolojisini çözememiş ve hala istikbalini fallara yıldızlara ve kadere terk etmiş.
Bu gece gerçekleşecek olan Süper Ay, son 70 yılın en yakın dolunayı olacak. Bu nedenle ortalamadan yüzde 14 daha büyük ve yüzde 30 daha parlak görünecek olan Ay’ı, 25 Aralık 2034’e kadar bir daha bu kadar yakından görmeyeceğiz. Peki Ay’ın bu hali ruh halimizde bir değişikliğe neden olacak mı? Olumsuz durum ve olayların gerçekleşeceğinden korkmak gerekiyor mu? Bu inanış nereden geliyor?
NASA’ya göre bugün gerçekleşecek olan dolunay sadece 2016’nın değil, aynı zamanda 21. yüzyılın en yakın dolunayı olacak. Daha büyük ve parlak olarak görülecek. Ay’ın bu hali bazı korkuları ve soruları da beraberinde getirdi. Depremlere neden olacağını düşünen de var, insanoğlunun bambaşka bir varlığa dönüşeceğine inanan da… Bugün bile birçok insan dolunayın mistik güçlerinin insanlarda psikiyatrik rahatsızlıklar, intiharlar, cinayetler, acil servislik vakalar, trafik kazaları, spor müsabakalarında kavgalar, köpek ısırmaları ve bunlara benzeyen bazı garip ve olağan dışı davranışları ve olayları tetiklediğine inanıyor.
YORUMLAR
Dük akşam, dolanaya dikkatlice baktım; bir gün öncesinde, kuzeye bakan tarafından bir tırnak kalınlığında karanlık vardı... sanırım, saat: 22.15 İdi baktığımda...
Dolunayın Hollandalılar için deniz seviyesinin yükselmesi demek olduğunu biliyorum.
Denize seviyesine etkisi olan bir gücün bilemediğimiz diğer etkileri olabileceği akıldışı olmasa gerek!?.
Hatırlattığın için teşekkür ederim... bu akşam, Trabzon'da gece gökyüzü berrak olacağını düşündüm.
Depremler için(anlık ve geniş bilgiler): http://www.deprem.gov.tr/
kadiryeter Kadir Yeter. 14 KASIM 2016 Pazartesi. TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/159248-umudumu-dolunaya-bagladim-bu-gece/
DEVRİM DENİZERİ'NE
DEVRİM DENİZERİ
Selamlar.
kadiryeter
Umutla kalınız...
kadiryeter 14 KASIM 2016 Pazartesi, saat: 20.47 Kavakmeydan Mah. Stad yanı- TRABZON.
Not: ilk yorumumdan düzeltme: Dün akşam, dolunaya dikkatlice baktım;