- 632 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
dünya...sömürü insan ve biz...
.ben insanlığı bir ağaca benzetirim bazen .kökü görünmez gövdede birleşir dallarda ayrılır ve yapraklarda insanlardır..savaşlardan ölenler (yapraklar ağacın köküne güç katar)kökte görünmeyenleri beslemek için feda edilenlerdir...gövdede birlikte yaşamdan bahsedilse bile dallarda ayrı ve yapraklarda ayrıdır.....ne kadar bilirsek bilelim bildiklerimiz karşımızdakilerin anladığı kadardır....tüm tarih boyunca sömürü sisteminde değişşiklik olmazken bireylerin bencil ve kişisel dünya kurma çılgınlığından yola çıkarak...birileri kendine benzetmeye çalışıyor dünyayı...ve bu belkide çok kirlenmeden temizlenmeye gerek duymadığımız anlamına geliyor...herkes şikayetçi ilginçtir davacı ve sanık ve hakim herkestir...fakat akkılı abilerin deliliğinde kudurmuş bir insanlık bencilce ürüyor...köleliğin bittiğini düşünenler yanılmasın sakın sadece köleliğin renkleri arttı eski kölelik sisteminde sahipler kölenin bir çok insani yaşayışına destek sunardı evlilik barınma vs.oysa kölelik silbaştan yaratıldı ve dünya zengin ve fakir kısakacında üçüncü bir sınıf oluşturma çabasıyla yanıyorbirinci dünya insanları ikinci dünya insanlarına benim gibi olabilirsin herşeyi elde edebilmen için dediğimi yapmalısın vaadleriyle üçüncü dünya insanının kanını yudumlarken.ortada kendini farklı şekilde ifade eden bir yığın insan toplulukları var..biri biri gibi düşünmüyor ve bunların herşeyinden yararlanmak adına birbirlerine düşürme çabasıyla silah yardımı ve para hibe edilerek ekonomik bağımlılık yapılmakla yetinmiyor.......ve ırk kanı da aslında sadece kutuplar yaratan sömürünün bir parçası ..birileri birileriyle uğraştırılırken...farkında olmamalı insan yığınları..ve his etmemli...hisetme durumunda insan hareketi başlar...ve tepkisel bir orduya dönüşür insan..ama hala daha çok kirlenmesi gerekiyor belkide.düşünsek insan ırklarının saçmalıklardan ve birilerinin çıkarlarına hizmet ettiğini bulacağız ama gerçekten istenilen şey zorsa ve çoğunlukta zordan kolayı seçiyorsa doğada zoru başaran ayakta kalcaktır.......şimdi kapızda bizim olmayan savaşlara tanıklık ederken ya seyirci kalıp şekillendirenlerin merhametine bırakacağız dünyayı yada müdahil olup kurtuluş umuduna boğacağız dünyayı bu savaş kimin ve ne için....insan insandır...iyi ve kötünün sükunetinde ölen öldüren...kimse kandırmasın kendini görmek isteyen göz için herşey ortada ve tiyatro gösterileri devam ediyor..seçim bizim...........sevgiyle....
YORUMLAR
Kölelik elbette yalnızca biçim değiştirdi. Dünyayı yeniden paylaşım Savaşlarını son kanlı perdesi açıldı;sahnede ABD VE RUSYA baş rol oyuncuları.Vahşi Batı şimdiye kadar Asyalıları sömürmüş ve yönetmiş bundan böyle de canı böyle istiyor.Varoluşunu sömürme esasına bağlamış emperyalizm ile emekten yana bir politik felsefe esaslarıyla yarım asır yönetilmiş sosyalist ya da komünist bir rejimin şah mat noktasına doğru yaklaştık...Bir şey var, ABD çizmeyi çoktan aştı ve şımarıklığı had safhaya ulaştı...Bütün canı bir kaç füzelik;bunu bilmezlikten geldiği takdirde tarihi dersini alarak bataklığına gömülecek emperyalizm...Fakat bu gidişat hiç kimse için iyi değil ve belki de dünyanın sonu olacak...saygıyla.
Şaban Aktaş tarafından 8/29/2008 3:16:51 PM zamanında düzenlenmiştir.