- 816 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
EMPATİ ANLAYIŞTIR
Empati nedir diyene kolayca açıklayabileceğimiz bir kelime. Anlayışlı olmak deyince herkes ne anlar? Ben olsaydım ne yapardım der mi mesela? Muhatabını anlamaya çalışır mı elinden geldiğince ? İşte bu anlayıştır, işte bu empatinin ta kendisidir. Biz birine anlayış gösterdiğimizde hal dilimize yansır bu, her halimizle onu anladığımızı gösteririz. Bu sözlü olsun ya da olmasın. İletişimi güçlendiren de bu değil midir? Empati kapsamı geniş bir kelime . Siz anlayış deyin ,psikologlar empati desin , iletişim uzmanları empati desin buna fark etmez. Önemli olan iletişimdir. Kendimizi başkasının yerine koyup düşünebilmektir ve karşımızdakine bunu hissettirmektir. Anlayış konusunu neden ele aldım ,biraz da eleştiri boyutuyla ele alsam konuyu, iyi olacak.
İki seferdir dolmuşta ve otobüste oturduğum yer, pencere kenarında ve cam açık oluyor. Arkamdaki insanlar kolumun pencerede olduğunu göre göre camı örtmeye çalışıyorlar ve benim kolum sıkışıyor adeta . Bu insanlar bana söyleseler ben kapatmayacak mıyım sanki, sadece şunu demeleri lazım: camı kapatır mısın ,bu kadar basit yani . Niye düşünmezler ki, ben camı açmak veya kapatmak istediğimde özellikler sorarım, sizin için sorun olmazsa açabilir miyim veya kapatabilir miyim diye, bu zor bi şey değil çünkü. İşaret etse yine anlarım. Ama camı itmek nedir? Kendisini benim yerime koymuş mudur acaba ? İşte o zaman empati kurmuş olurdu ama malesef toplumca bundan haberdar değiliz. Üzülüyorum.
YORUMLAR
İlginç bir yazı olmuş. Düzyazı kelimesinin Türkçe gibi zengin bir dile kuruluk getirdiğini, Dil Kurumunun bu kuru kelimeyi dilden atarak yapacağı faydalı işi anlatırken biraz özensiz bir yazı ortaya çıkmış.
nolduğunu
Aslinda
,Farsçasinda
bilmemnesinde
Turkçemiz
nolur ki,zaten kullandiklarımızın
Turk dilini
Turkçeye
Bunlar ilk göz batanlar. Saygılarımla.