- 1213 Okunma
- 11 Yorum
- 2 Beğeni
BURADA GÖRDÜĞÜNÜZ HER ŞEY ŞEHİT AİLELERİNE VE YAKINLARINA ÜCRETSİZDİR.
Bu gün değişik bir şey yapıp yorumları yorumlayalım mı?
Yok yok öyle sitede bizlerin yazdığı yazı ya da şiirlere yapılan yorumlardan bahsetmeyeceğim. Daha başka bir olayın yorumlarını yorumlayalım.
Mesela bu gün gördüğüm bir yazıyı yorumlayalım.
Yazıyı tam olarak İstanbul ili Ataşehir ilçesi Habire Yahşi Anadolu Lisesi önünde tezgah açmış olan bir simitçinin bir metrekarelik minik simit tezgahının üzerinde gördüm minibüsle Kadıköy’den Ümraniye istikametine doğru giderken.
İşte o minik, tekerlekli simit, poğaça…
Hah işte buradan bile başlıyoruz. Çünkü simit tamam da poğaça yanlış oldu. Onun yazılışı ‘’poğaça değil ‘’Poğça’’ olmalıydı.
-Yok..’’Poğça da yanlış ‘’Poaça’’ olmalıydı.
-Olur mu efendim ‘’ Boaça ‘’ olmalıydı.
-Cehalettt. Valla safi cehalet bildiğin ‘’Bohça’’ ne hallere geldi.
- Hıhhh… G.tümün kenarı. Bohçaymış…’’Boğça’’ dır onun adı. Öğren de gel.
-Arkadaşım ! İnsan biraz okur, biraz araştırır da öyle konuşur değil mi. Kırk yıllık ‘’Puaça’’ ya da bu kadar acayip isimler koydunuz ya helal olsun valla.
-Hee sen çok biliyon. Ona ‘’ Behice ‘’ denir bir kere.
Gördüğünüz gibi başladık bile yorumlamaya ve dahi yorumları yorumlamaya.
İşte her ne zıkkımsa simit yanında diğer unlu mamullerin de satıldığı, ayrıca su, meyve suyu gibi bir iki yan ürünün daha bulunduğu o arabanın üzerinde gördüğüm yazı şuydu:
‘’ Burada gördüğünüz her şey şehit ailelerine ve yakınlarına ücretsizdir.’’
- Vay beee. Helal olsun adama. Düşünün bir kere. Bir simitten 25 kuruş kazandığını düşünün. Bu adam günde 200 simit satacak ki ancak 50 Tl kazansın. Yani ayda 1500 Tl. Her gün 200 simit satmak da zor. Zira Ataşehir sosyete mekanı. Orada insanlar sokak satıcısından simit alıp da yemezler. Zavallı adam ancak asgari ücret kadar kazanıyordur bir ayda. Yani taş çatladı 1300 Tl… Öyle olduğu halde bakın ne kadar gönlü zengin bir insan ki şehitlerin ailelerine bedava veriyor tezgahındaki her şeyi
-Yahu bırakın kardeşim bu ayakları. Herif reklamını yapıyor. Ne yani şimdi bir şehit ailesi bu heriften bedava simit ya da bir pet su almak için belge mi gösteriyor ‘’ ben şehit yakınıyım’’ diye? Bırakın bu ayakları.
-Ya abi. Allah’ını seversen yeme bu numaraları. Ataşehir zengin muhiti. Buranın insanları askerliği bedelli olarak yaparlar. Sen hiç zengin evinden şehit cenazesi çıktığını gördün mü? Herif ucuz kahramanlık yapıyor. Gören de desin ki ‘’ Ulan madem bu adam şehitlerimizi bu kadar düşünüyor o halde ben de her gün bu adamdan bir iki simit alayım da zavallı adam para kazansın bari.’’
-Ya şimdi aslında asıl irdelenmesi gereken durum şu: Bu adam ‘’Şehit aileleri’’ derken Doğuda ve Güneydoğuda ya da başka yerlerde teröristler tarafından katledilen asker ve polisleri mi kast ediyor yoksa 15 Temmuz darbe girişiminde şehit olanları mı?
-Lan oğlum saçmalama. 15 Temmuz bildiğin bir tiyatro. Bir tiyatro oyunu yüzünden ölenlerin neresi şehit? Kim onlara sokağa çık dedi?
-Niye? Sen koskoca Cumhurbaşkanını adamdan saymıyor musun? Cumhurbaşkanı ‘’ Sokağa çıkın, demokrasiye sahip çıkın’’ demedi mi?
-Madem öyle sokağa çıkmakla demokrasi kurtuluyor o zaman niçin gezi eylemlerinde sokağa çıkanlara ‘’ çapulcu’’ dedi? Onlar da demokrasi için sokağa çıkmamışlar mıydı? Ali İsmail Korkmaz, Berkin Elvan, Mehmet Ayvalıtaş, Ethem Sarısülük de şehit değil mi?
- Ona bakarsan asıl şehit Yasin Börü ile Fırat Çakıroğlu.
-Madımakta 37 canı diri diri yaktılar.
- Hep Madımak, hep Madımak. Ulan bir kez de ağzınızdan Başbağlar çıksa ya.
- Lütfen arkadaşlar…Ama lütfennn. Acıyı acıyıyla kıyaslamayalım.
- Yaaaaaniiiii. Şimdi düşünün Meksika biberi ile bizim Urfa isotunun acısı bir mi? Her birinin acılık derecesi elbette farklı. Ne demişler? Acı acıyı Mekkede, Dervis dervişi tekkede, ayyaş ayyaşı dakkada bulur.
-Ulan yobaz herif. Sen kime iki ayyaş diyorsun ha? Yırtarım senin o ağzını.
-Ya arkadaşlar. Bi sakin olun ya… Hakket. Devlet terör şehitlerinin ailelerine ayda 850 lira maaş verirken 15 Temmuzda ölenlerin ailelerine niçin ayda 3000 Tl maaş veriyor? Böyle bir adaletsizlik olur mu?
-Beyler..Bayanlar…Konumuz bir simitçinin arabasının üzerindeki ‘’ Burada gördüğünüz her şey şehit ailelerine ve yakınlarına ücretsizdir.’’ Yazısıydı.
-Sadaka kültürü abi bu. Milleti sadakaya alıştırıyorlar.
-Evet..Arkadaş doğru söylüyor. Biat kültürünün yansımaları bunlar. Arap emperyalizmi kılcal damarlarımıza kadar sirayet etmiş durumda.
-Yanılıyorsunuz baylar bayanlar. Bu gördüklerinizin alayı İlliminati.
-Ohaaa ayıııı. Ulan oğlum ona ‘’ İlliminati’’ değil ‘’Ullumunati’’ denir bir kere.
-Hehh heeehhh heeeee. Cehaletinize şapka çıkarıyorum doğrusu. Koskoca Şuppiluliuma’yı ne hallere soktunuz.
-Beylerrr…Bayanlarrrr…Simit…
-Simit dedin mi İstanbul simidinin üzerine tanımam.
-Yoooo o kadar uzun boylu değil. Simitin ana vatanı Ankara’dır.
-Halt etmişsin sen. Simit Kocaeli’de yenir bi kere.
- Al işte. Yine buram buram cehalet. Beyler..Bayanlar. Biz ay çekirdeğine ‘’çiğdem’’ simide ‘’gevrek’’ deriz. Yani özetleyecek olursak simidin ana vatanı İzmir’dir.
- Bizim memlekette ay çekirdeğine ‘’Sımışka’’ denir.
-Bizde de ‘’Gündöndü’’ denir.
-Valla onu bunu bilmem. En doğrusu günebakandır.
-Arkadaşlar ! Simitçiye dönsek diyorum.
-Evet yaaa. Simitçiye dönelim. Aslında böylelerine hiç acımayacaksın azizim. Ben mi dedim onlara iki torba makarna, bir torba kömür için oyunu sat. İşte böyle şimdi tir tir titreyerek sokaklarda simit satarsın.
-Abi valla haklısın bu sefer. Bunlar var ya bunlar. Böyle soğuktan titrerler şu yağmurun altında ama oy zamanı gider yine onlara oy verirler.
- Of be arkadaşlar…Of yani. Şişirdiniz resmen. Ben diyorum Çanakkale Boğazı, siz diyorsunuz yandı g.tümün ağzı.
-Aaaa. Çanakkale boğazı mı yanmış? Ne zaman? Kim yakmış, nasıl yakmış
- Kesin pkk nın işidir.
-Yok..Bence Daiş yakmıştır.
-Yahu ne Daiş’i kardeşim. Bir şeyi de doğru öğrenin. Deaş onun adı.
-He he heeeee. Angutlar şimdi de Tedaş’ı ne hallere soktu.
-Yahu dostlar, kardeşler, arkadaşlar. Konumuz o değil…Bu adam simit ve diğer ürünlerini şehit ailelerine bedava veriyormuş. Bu hareketi hakkında ne düşünüyorsunuz. Konumuz bu.
-Ya abi sen de amma adamsın ha. Memleketin bu kadar derdi varken konuşmamız gereken konu şimdi bir simitçinin arabasında ‘’ Burada gördüğünüz her şey şehit ailelerine ve yakınlarına ücretsizdir.’’ yazısı mı?
-Ya Sami abi…Ben şimdi anlamadım. Bu simitçi simitleri şehit ailelerine bedava veriyo ya..
-Eeee?
-Diyorum ki ‘’Neden doğrudan doğruya şehitlerin kendilerine vermiyo da ailelerine veriyo? ‘’
-
-Şoför Bey..Bir dakika bakar mısınız?
-Buyur abi.
-Sizde İsmail YK nın ‘’Allah belanı versin, Allah seni kahretsin ‘’ adlı cd si var mı?
-Var abi.
-İyi o zaman. Çal. ‘’Allah belanı versin…Allah seni kahretsin’’
Ulan geri zekalı. Sana ne el alemin simitçisinin arabasının üzerindeki yazı. Efendi efendi sesini kesip önündeki yola, o caaanım gökdelenlere bakıp dursana. Ne diye ağzını açarsın? Allah belanı versin. Allah seni kahretsin e mi?
YORUMLAR
Selamin havlen mirrabbir rahiiimm.
Ağabey esasında simidin ana vatanı Devrek tir!!! Bastonuyla ve Simidiyle bilinir. Tabii ki yemeyenler ne bilsinler? Sanırlarki kendi semtlerindeki simit güzel. Geeel vatandaş geeeeeeel Devrek simidi bunlar. Yanlış mı oldu yahu?
Ben yazıya yorum yapacaktım tuttum simidin nerede güzel olduğunu yazdım.
Neydi ağabey yazının konusu.
Simit!!!
İnegölünde simidi güzeldir, Beyaga simidi, Çardak simidi diye ikiye ayrılır!!!
Yine şaşırdım mı ağabey???
En iyisi yazı tam ve yerinde mizahi dille ele alınmış. De de kurtar paçayı oğlum.
Yüreğine sağlık ağabey yine gülümsettin.
Selam ve saygılarımla.
Haaaaa bak unutuyordum az daha.Siz çörek diirsiniz biz paaç diyirik.
DeliGarip(Sezai KAYA) tarafından 10/31/2016 10:38:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Sevgili Sezai.
Ben şimdi anlamadım. Simidi yiyorlar da bastonu da mı yiyor millet ? )))))
Selam ve sevgilerimle.
Değerli hocam, 'Anadolu genlerin harman olduğu bir coğrafyadır' tesbitinin hiçbir şey ifade etmediğini gösteren, mantık-muhakeme biçiminin özündeki gerçeğin tanımlanmasında biyolojiden ziyade sosyolojiye bakmamızın gerektiğini somutlayan bir durumu, yani çuval çuval incirleri heba eden bir nevi deliliğimizi ne güzel yansıtmışsınız!...
Bizler, gerçekten Almanlardan da, İngilizlerden de, Japonlardan da, herhalde Hintlilerden de, Çinlilerden de... bambaşka bir toplumuz, milletiz...
Daha korkuncu, mahcup, iyi niyetli, zarif, hatta edepli insanımızın gittikçe azalıyor olması...
['İnek Şaban'a gülerken gülerken geldik bu hale galiba... Ondan öncesi de var; bir yorumumda yazmıştım: Ah Güzel İstanbul filminde, artist olmak için İstanbul'a gelen köylü kızı (Ayla Algan) gazinoda bir şarkı söylüyor ve o şarkıda veremli bir fakirden bahsederken, dinleyenlere karşı "Haaak! Tuuuu!..." diyor... Tipik sonradan görme gazino müşterileri, kirli, çürük dişleriyle dolu ağızlarını hayvanca açarak kahkahalar atıyorlar, bu durum karşısında...]
"Yakalarsam muck! muck!..." sözlerine de torunlar aynı hissiyat seviyesinden tepki veriyorlar değil mi, değerli hocam?...
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Bu yoruma ne denilebilir ki. Tek kelimeyle aynen diyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Hocam, sizin bindiginiz minibuste muhabbet tavan yapmis... Keske otobuslerde, tramvaylarda, trenlerde de insanlar mahkeme duvarini animsatan suratlariyla yolculuk yapacaklarina yanlarindakilerle devlet sorunlarini tartisip cozselerdi...
guzel yazi icin tesekkurler hocam
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
simit yerken okudum yazını aklıma geldi
geçenlerde bir lokantanın camın da "askıda yemek "yazıyordu. Bilirsiniz en yaygın hali askıda ekmektir. hani ekmek alırken 1 tane de askıda deyip parasını veriyorsunuz ama ekmeği almıyorsunuz ihtiyaç sahibi biri isteyince dükkan sahibi ona ekmeği ücretsiz veriyor. neyse
tamam askıda yemek dahil olayım bir fakir de sebeplensin karnını doyursun. sonra şeytan dürttü
"nasıl emin olacağım ki, gerçekten fakire yemek vereceklerine, yemek artıklarını değil de sattıkları yemekten vereceklerine nasıl emin olayım, ya üçkağıtsa?? "
hasılı lokantanın önünden ayrılmış iş yerime gelmişim daha düşünüyordum
nasıl emin olayım?
gerçi şu da var niyet önemli olan
ama ya fakire vermezlerse verirler mi ki?
sami biberoğulları
Askıda ekmeği de askıda yemeği de Fethiyede gördüm ve gözlerimle şahit olduğum kadarıyla tıkır tıkır işleyen harika bir sistemdi. Özellikle meslek yüksek okulunun öğrencileri askıda yemek olayından çok faydalanıyorlardı ki yemek tabldot olup belliydi. Yani hiç kimse '' bana şurada askıda bir ıstakoz ver'' Diyemiyordu)))
Öte taraftan ne demişler ''İyilik yap denize at, balık bilmezse halık bilir.'' Sen her şeye rağmen iyiliğini yap derim ben
Ama ben kendim de ''Abi Allah rızası için bir şarap parası'' Diye dilenenlere para mara vermem.
Selam ve sevgilerimle.
Filiz Şahin.
güven duvarımızın halini de gördün değil mi?
Ben susmayı tercih ediyorum kulakları sağır edercesine bu bir tepki midir?
Harika yazınızı kutluyorum...saygılarımla selamlıyorum.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
İşte tam guzel ulkemizin ahvalini anlatan, ozetleyen bi yazi. Cok renklilik kesinlikle guzel sey ama saygi duyuluyorsa. Soyleye soyleye cok klişelesti belki ama ben hiç hayata geçtiğini gormedim saygi projesinin.. bir de dunyadan adalet beklersek daha cook bahar bekleriz.
Ben derim ki en guzel simit Düzce'de yapiliyor:)
Selamlar size...
küsss
Neşeli günler 'e dönmesin de olay:)
Beğdi
Bir gittiğimde bakayım bari! Gerçekten bu güne kadar hiç dikkatimi çekmedi. İlginç!
sami biberoğulları
Çok seslilik fena değildir ama o çok ses, ayrı melodileri terennüm ederek çıkarsa onun adı ahenk değil curcuna oluyor.
Simite gelince: Efendim bence Simit dediniz mi İstanbul...Üzerine başka bir yer tanımıyorum )))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
kizil meydanda arbatta bazen karsilasirsiniz
afganistan savasinda mayina basip iki bacagini kaybetmis er
akerdeon calarken
yine ayni savasta
iki kolu kaybetmis arkadasi sarki soyleyip ona eslik eder
gelip gecenler onlerinde ki kutuya bes kapik on kapik
bazen uc bes ruble para atarlar
biz de ise oncelikle sehidin artmasi icin kapi aralanir
gertrut belin cizdigi hakim tepe altlarinda sinir eteklerinde
kerpicten yapilma samanlik duvari biciminde karakollarda asker kaderine terk edilirken
kendileri zirhli arac koruma ile gezip
saraylarinda celik plakali beton duvarli saraylarda yasayip
sehit kavrami icini bosaltip
eline iki koltuk degnegi verdikleri sikmabasli kadina
ombes temmuz gecesi
vatani nasil kurtardiklarini anlattirip
uc bin ayliga baglar bu tiyatoracilari
o tiyatoraci pasanin kulagi sarilip
burnu cizilip
millet davar
pankacilarin akli yok
herkese yuzde on faizli kredi sehit aile yakinina yuzde bes faizle ver reklama para harcama
buyuk firmalar migros bim sok
sehit ailesine yuzde uc iskonta
her seyin para her seyin maddi oldugu kapitalist kulturde
sehitlik mertebesini de
dogrudan olmasada paran ile kiyi koseden sevabini nebze almaya calis
iyi tesbit sadaka kulturu
arapciligin
ummetciligin oturttugu
makarnacilik haybecilik
iyi yaziyorsun sami biladerim
bu vasfini panknota donusturebilir
kitap basabilir
gazetelerde kose kapip
gunumuzde kose yazari makaleci gecinen
cok musvetteye
bu yazilarla fark atabilir
nal toplattirabilirsin
dikkat ediyorum bu sitede ekseri yagci yalaka dalkavuk sirnasik zibidi
sacma sapan manzum gorunumlu zirva yazan
beyaz insan ticareti yapan gorunumlu tipler
var iken
siz ve vahap ulukaya kaleminizle fark atiyorsunuz
gerci kemal paparaciogluda guzel yaziyoda bazen sacmaliyo
yok olmuste cehennemden yaziyomus felan da fistikta zart da zurtta..
yok nurten onun disilik fiskiran modeli imiste
basari devami dilerim
kalemine saglik
saygilar siir adi alti yazilarinizda hayat yok ama nesir iyi saygilar
sami biberoğulları
Öncelikle sayfama şeref verdiğin ve bu güzel yorum için teşekkür ederim.
Ben hiç bir zaman adımın önüne şair ya da yazar sıfatını getirenlerden değilim. Sorana emekli öğretmenim diyorum.
Şiir konusunda hiç bir iddiam yok zaten. O bakımdan bazı dostlar beni önemli bir şair olarak görseler de onlarla kesinlikte aynı fikirde değilim. Düz yazıya gelince: İşte o konuda fena sayılmam. Yani kendimi vasatın üzerinde görüyorum . Dolayısıyla değerlendirmeniz doğru ama gördüğüm kadarıyla sitede daha çok yenisiniz. Arkadaşları tanıdıkça görüşlerinizde değişiklik olabilir. O bakımdan bence acele hüküm vermeyin.
Selam ve sevgilerimle.
O değil de, mizah ayağına iyi giydirmişsin birilerine :)
OHAL'den dibine kadar istifade eden idareciler gibi. Mizahın sana verdiği yetkiye dayanarak yani :) Nasılsa sen demiyorsun, yorumcular diyor di mi ama hocam?
selamlar.
Aynur Engindeniz tarafından 10/28/2016 3:20:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Bilmem hatırlar mısın diye sormamın sebebi taa siyah beyaz tv döneminden olduğu için.
Her neyse..O reklamda ''Sus sus suuss. Billur tuz. Saf ve temiz Billur Tuz'' Derdi.
Şimdi...Billur tuz kısmını at))))))))
Tamaaammm. Anlaştık değil mi?
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
''Abi valla beni hiç etkilemiyor. Ben her zaman on liralık benzin atıyorum depoya.'' ))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Ne kadar iyi niyetli olursak olalım veya düşünelim millet olarak mutlaka altında bir çapanoğlu arıyoruz...
"Sımışka" dediğinizde görevli gittiğimiz Artvin geldi aklıma. Oralarda da çekirdeğe sımışka derler...
Gülümsetirken düşündüren yazınızı yürekten kutluyorum Sami hocam... Kalın sağlıcakla... Selamlar sevgiler..
Dilek USTA tarafından 10/28/2016 1:22:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Maalesef her taşın altından bir yılan, en azından solucan çıktığı için artık milletçe biz de şaşırmış durumdsayız. Bu arada vaktimizin çoğunu dinlemek ve anlamaya değil de konuşmak ve anlatmaya harcadığımız için herkesin konuştuğu ama neredeyse kimsenin birbirini anlamadığı bir topluma dönüştük.
Sımışka konusuna gelince: Benim memleketim olan Kars'ta ve komşumuz Erzurum'da ay çekirdeğine sımışka dendiğini biliyordum ama demek ki Artvin'de diyorlarmış. İlginç geldi doğrusu.
Selam ve sevgilerimle.