- 1196 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANNE OLMAK
ANNE OLMAK
Anne olmak.İki kelimeden oluşan bir cümle.Kısa bir cümle ama,içinde çok şey saklı.En değerli,en hassas ve hep taze kalan duyguların en masumunu taşır içinde.Ben anne değilim ama,eminim anne olmak sahip olması gereken,en güzel duygulardan biridir.Allah herkese bu duygunun en güzelini nasip etsin.Yeni doğan çocuğun,zamanla yüreğinde filizlenmeye başlayan özlemle,sevgiyle,acıyla ve her yönüyle özdeşleşmiştir anne.Bir anne anlayabilir,çocuğun neye özlem duyduğunu,sancılanan her bakışında hangi isteklerin yansıdığını,yorgun yüreğinde saklı kalan kuruntuların,yersiz üzüntülerin,biriken kaygıların neden oluştuğunu.Evet ilk ağlayışımızda,dünyaya ilk gözümüzü açtığımız andan beri, hep yanımızda olan annenin değeri ölçülemez.Değeri ölçülemeyen annemizi bir de küçük yaşta kaybedişinizi düşünün.Hem de en acı kaybediş şeklinizle.O eksikliği,o sıcaklığı,kanatları altına sığındığınız, o meleğin bir de o acı kaybedişinizi canlandırın gözünüzde.İşte bu acıyı,anneler gününden bir gün önce,daha gencecik yaşta bir anne yaşatmak zorunda kaldı.Daha 21 yaşında iki çocuk sahibi olan anne şiddetli geçimsizlik yüzünden ,iki çocuğunu ardında bırakarak canına kıydı.Ruhu şad olsun.İçinde saklı olan annelik duygusu,yerini ölüme bıraktı.Bir toplumda bu tür olayların yaşanmaması için,anne ve çocuğun korunup onları anlayabilme çabası sarf edilmeli.Anne ve çocuk,yüreği birbirine kilitleyen,iki hassas noktadır.Bu noktayı sabırla ve anlayışla birbirinden koparmama mücadelesiyle hareket etmeli.Aksi taktirde Mardin’de yaşanan bu üzücü ve insanda derin yaralar bırakan olaylarla karşılaşmak çok kolay olur.Hayatın insanlara ne getireceğini her zaman kestiremeyiz,ama önemli olan,insanın gerçektende yaşamak ve yaşatmak istediği güzelliklere ulaşabilme yetisidir.Bir insan güzelliklere ulaşabilme ve bunu başkalarına yaşatabilme eğilimiyle hareket ederse,hayattan beklentileri daha farklı olur.Bu güzellikleri bir de anne olan bir yürekte yaşatma gayesi,bir annenin canına kıymasına engel olabilecek en güzel umutlar arasında yerini alır.Bir aileyi ayakta tutan,ona sahip çıkmak için uğraş veren değerli bir bireydir anne.Tabi bunun yanında,bir toplumun iyi yetişmesi için anne ve babanın ortak mücadelesi daha parlak sonuçlar doğuracaktır.Bunlardan biri eksilirse,o aile ömür boyu o eksikliğin cezasını çeker.Bu eksiklik hep bir yerde karşısına çıkar.Ve içinde bulunduğumuz hayat bulmacasını çözmek biraz daha zorlaşır.Allah yavrusunu kaybeden annelerin yardımcısı olsun.
Sultan MERCAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.