- 454 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üniversiteli Erdem Öncül ile..
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Pazar MYO Bankacılık ve Finansman Bölümü Öğrencisi Erdem Öncül:"Pazar’a okumaya gelen yani gercekten okumaya gelen öğrenciler için ideal bi yer "
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
ERDEM ÖNCÜL- Ben Erdem Öncül 13.01.1997 doğumluyum. 5 kisilik bir ailenin en büyük çocuğuyum. Manisanın Soma ilçesinde doğdum ve büyüdüm. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Pazar meslek yüksek okulu finans-Bankacılık ve sigortacılık bölümü öğrencisiyim. Ilkokulu Fikri Akay ilköğretim okulunda tamamladım ve bölgemizin en iyi şartlarına sahip Rıfat Dağdelen Anadolu Lisesini kazandım. Burada da yabancı dil bölümünü tercih ettim. Tokat’a gelmeden once de Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Turizm bölümünü kazandım fakat gitmedim. Kendimle ilgili olarak tam bir futbol düşkünüyüm,oynamaktanda izlemekten de büyük keyif alıyorum. Sporun her dalını seviyorum; basketbol voleybol tenis masa tenisi ve daha birçoğu tam bir spor tutkunuyum aslında.
SORU-Neden Bankaclılık ve Neden Pazar? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?
ERDEM ÖNCÜL- Bankacılık olarak sınırlandırmak istemiyorum benim asıl ilgim yabancı dil o yüzden 2 yıllık okumayı tercih ettim yeterli seviyede ingilizcem var hem aldığım lise eğitiminden hemde bodrum da turizm de çalıştığımdan ilerletebildim. Bölümümü bitirdikten sonra fransızca eğitimi almak istiyorum sonrasında is imkanlarını degerlendirebilirim. Tokat ı yazma sebebim ise farklı hislerden kaynaklanıyor buradan konuşmam dogru olmaz ama pisman degilim sevdim burayı kisa sürede.
SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nedir?
ERDEM ÖNCÜL- Babam Bodrum/Yalıkavak’ta turizmle ilgileniyor yaklaşık 20 senedir. Şimdi ise emeklilik bekliyoruz.
Annem ise ev hanimi 2 kardeşim var biri Hakan somada bir anadolu lisesinde 4. Sınıf okuyor ve Siyasetle ilgilenmek istiyor Ve en küçüğümüz Rabia 1 yaşını yeni bitirdi. Her aile gibi bizimkilerde başarılı olmamı umuyor inşallah boşa çıkarmam.
SORU- İş hayatında nerelere kadar gelmek istersiniz?
ERDEM ÖNCÜL- Uluslararası finansman ile uğraşmak daha cok ilgimi çekiyor. Yapabilrsem bu şekilde yükselip yönetim birimlerinde yer almak isterim. Kariyerimi ülkeme faydalı olmaya adamak isterim.
SORU- Çok gencin aksine siz okumayı ve iletişimi seven insansınız. Bu size ne kazandırıyor?
ERDEM ÖNCÜL- Konuşmayı ve yorum yapmayı seviyorum hatta bunu yazıya dökmek ve olabildiğince cok insana duyurmak istiyorum. Yazarlık yapmak isterim ama edebi olarak değil güncel konularla ilgili yazılar bana daha hoş geliyor. Fırsatım olursa denemek ve hatta üzerine gitmek isterim. Girişken olmak tabii ki iyi birşey fakat doğru kararlar vermeden bir ise kalkışmak da pek sağlıklı sonuçlar doğurmayabilir.
SORU- Okulunuz ve Üniversitenin gelişimi için neler önereceksiniz?
ERDEM ÖNCÜL- Bence okulumuz gayet iyi beğenmeyen öğrenciler sadece dezavantajları avantaja çevirmeyi bilmedikleri icin böyle düşünüyorlar. Şartlar gerçekten güzel sadece elimizde olan bu diyip onun üzerinden çıkarımlar yapmak lazım diye düşünüyorum. Mesela okulumuz küçük ve az öğrenci var az öğrenci demek çok ilgi demek hocalarımız bizimle daha çok ilgileneceklerdir.
SORU- Pazar halkının size olan yaklaşımını nasıl buluyorsunuz?Pazarlı yöneticilerin yaklaşımlarını nasıl buldunuz?
ERDEM ÖNCÜL- Buranın yerli halkı gerçekten cok iyi insanlardan oluşuyor. Burayı bu kadar çabuk sevmem ve benimsememdeki asıl etkenlerden biri buranın insanları. O kadar sıcak ve yardımsever insanlar ki buraya tasindigimizdan beri ellerinden gelen herşeyi yaptılar.Sürekli yemekler geliyor halimiz hatırımız soruluyor cok memnunuz. Yöneticilere gelince bir kaçı ile tanıştım Pazar milli egitim müdürü, belediye başkanı ve kaymakamla hepsi iyi kisi ve yöneticiler fakat ilçedeki nüfus az ve yatırım olmadıktan sonra yöneticilerin de yapabilecek fazla birşeyleri kalmıyor. Sadece iki tane market var bu bile herşeyi anlatıyor galiba. beklenti olarak da sadece yoksul halkı mağdur etmezlerse yeterli bir sonuc olur.
SORU- İlerisi için güzel hedefleriniz var bunlar neler?
ERDEM ÖNCÜL- Genele bakacak olursak tabii ki dezavantaj gibi görünüyor ben bunu avantaja çevirebileceğimiz noktalar olduğunu düşünüyorum. Ben 4 yıllık okuyabilecek puana sahiptim fakat 2 yılı kendim tercih ettim. Bunu şu sekilde avantaja çevirmeyi düşünüyorum 2 yılda fransızca eğitimi alarak 2 diploma sahibi olmak bana daha mantıklı geldi. Bazı şeyleri yaşayarak öğrenmek lazım ben bunun doğru olduğunu düşünüp böyle bir tercihte bulundum sonuçların olumlu mu olumsuz mu olduğunu yaşayıp göreceğim fakat bi dezavantaj görmüyorum.
SORU - Manisa Soma’dan 5000 nüfuslu Pazar’ a gelmek kolay olmasa gerek. Farklar neler sizce?
ERDEM ÖNCÜL-Manisa/Soma büyük bi yer yaklaşık 110.000 nüfusa sahip dolayısıyla iki yeri karşılaştırmaya gerek yok her yerin kendi olumlu ve olumsuz yanları var bunları iyi analiz etmek lazım. Pazar da okuluna kendini daha kolay verirsin çünkü pek fazla alternatif yok. Soma da ise her sey elinin altında konsantre olmak kolay olmuyor. Soma’daki maden kazasindan sonra somaya cok fazla yardım geldi kimse mağdur olmadı. İşçilerin ücretleri artırıldı çalışma günleri ve saatleri azaltıldı. Ama sadece kötüden bahsediliyor bunları hic kimse haber niteliğinde görüp yayınlama gereği duymadı. Soma için bi algı yaratılmaya çalışıldı köy yeri gibi gösterildi alakası yok soma cok gelişmiş bir yer ama havası gerçekten kötü hem maden hem santral bi ilçeye çok fazla yasanilmaz bi hale gelmesi mümkün inşallah önlemler alınmıştır.
SORU- Özelde Pazar MYO da Bankacılık, genelde Bankacılık kazanmak isteyenlere neler önereceksiniz ?
ERDEM ÖNCÜL- Bankacılık inanılmaz şekilde büyüyor ve önü açık somayı baz alırsam nerdeyse bütün şubeler mevcut yani bu 10 sene öncesi bile böyleydi tercih yapmak isteyen arkadaşlarıma sormak lazım eger bu meslekte mutlu olabileceklerini düşünüyorlarsa ben açıkta kalacaklarını sanmıyorum. Pazar’a okumaya gelen yani gercekten okumaya gelen öğrenciler için ideal bi yer her şey uygun burada belki herşeyi pazardan temin edemezler ama zaten merkeze 25 dakikada gidebilirler yani bir ayağımız zaten merkezde pazar gerçekten avantajlarının farkına varıldığında güzel bi yer
Çok sağ ol Erdem tüm içten ve samimi duygularını bizimle paylaştın, okuyanda faydalanmıştır umarım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.