- 684 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEKNOLOJİK ARAÇLAR-TELEFON-SOSYAL MEDYA KULLANIMI..
Teknolojik aletler televizyon cep telefonu bilgisayarlar günümüzün vazgeçilmez araçları olup hemen hemen herkes kullanmaktadır.
Ne var ki özelikle televizyon cep telefonu ve bilgisayarlar manevi hayatımızı olumsuz manada etkilemekte zamanı boşa geçirtmekte ve kişisel bilgilerimiz başkalarının eline ister istemez geçebilmektedir.
CİA yeni akıllı telefonlar üzerinden ve bilgisayarlarla hemen hemen her elektronik aletlerden casusluk yapabilmek üzerinde çalışmalar yapmaktadır.
Bir çok yazılım proğramı üzerinden kşilerin bilgisayarındaki ve telefonundaki bilgi resim ve projelerden haberdar olabilmektedirler.
Team driver adındaki proğramla bilgisayar ve telefonlar uzaktan ABD ve Batıdan kolayca takip ve kontrol edilmektedir.Düşünebiliyor musunuz.
Sizin nerede olduğunuz kimlerle neler konuştuğunuz ve resimleriniz an be an kayıt altına alınabilmekte,yabancı servisler tarafınfdan aldığınız nefes bile hissedilmektedir.
Bir çok insanın bugün dünyanın her tarafında kullandığı telefonlardaki uygulamalardan SİGNAL,TELEGRAM ve WHATS,APP ın tamamen güvensiz olduğu belirtilmektedir.
Cihazlara göre şifrelenmiş bu haberleşme proğramları güvenlik açısından telike arzetmekte bilgiler bu proğramın servis edenleri tarafından açılıp okunmaktadır.
Bugün her evde var olan akıllı smart televizyonlar WHEPİNG ANGEL (ağlayan melek)denilen proğram ve yazılımla kapalı olsalar bile içerdeki görüntü ve konuşmaları uzaktan uydu vasıtasıyla karşıdakilere akratmaktadırlar.
Bu nedenle TSK akıllı tv.lerin garnizona girmelerine yasak koymuştur.CİA içinde GÖMÜLÜ AYGITLAR ŞUBESİ’ nde buna benzer casus yazılımlar üzerinde yıllardır çalışılmaktadır.
CİA nın araçları helikopter ve uçakları uzaktan hacklediği artık herkesin bildiği uygulamalardan biri..Cumhurbaşkanımızın aracının kapısının kilitlenmesinde ve düşen uçaklarda bunun kullanıldığı aşikardır.
Teknolojiyi gram gram dünyaya veren Batı ve ABD mutlaka kendi amaçları doğrultusunda açıp kapama düğmesi de eklediği cihazlara uzaktan kumanda etmektedir.Bu yolla faili meçhul suikastler gerçekleştirilmektedir.
CİA ve ABD derin Devleti teknoloji üreten firmalara bu cihazların açık veren uygulamalarını kullanıcılara iletmemesi konusunda ağır yaptırımlar ve baskılar yapmakta bu nedenle bu üreticiler cihazların tamiri konusunda arge çalışması yapamamaktadırlar.
Cep telefonları hayatımızın vazgeçilmezleri arasında bugünlerde..Ama yararından fazla zararı var.Telefonlarla sosyal medyaya bağlansak da hayattta gittikçe yalnızlaşıyoruz.
Telefonlar bizi yalnızlaştırmakta sosyal medyaya dalan gençlerimiz hayatın gerçeklerinden uzaklaştığını sanarak yalnızlıklarla dolu kalabalık ortamlarda gününü gün etmekteler.
Yolda beraber yürüdüğümüz genç arkadaşa sorular yönelttim ama o bu sorulara cevap vermek yerine sosyal medyada kız arkadaşına cevap vermekle meşguldu.
Otobüse bineceğimiz sırada internetim kesiliyor diye beni bırakıp dışarda kalmayı yeğledi.Bu gençlere bir haller olduğu yıllardan beri yazılıp çizilmekteydi.
Cep telefonunun neden olduğu bilerce trafik kazası gençlerin yolda farketmediği araçların altında kalıp yaralanmaları da işin bir başka yönü.Trafikte kesinlikle cep telefonu kullanılmamalıdır diyorum.
Neden mi şahit olduğum onlarca kazanın ardından bu kanıya varmış bulunmaktayım.Cep telefonunu trafikte kullanmak içkili araba kullanmaktan daha da tehlikelidir diyebilirim.Çünkü her an başınıza bir kaza riski gelebilir de ondan..
Camilere girerken bir afiş gözüme takılır.İnsanlarla iletişimini kes Rabbinle iletişime geç yazılı afişte namazda Rabbimizle iletişime geçeceğimiz hatırlatılmaktadır.
Demek ki namaz insanın Allah cc. ile direkt temasa geçtiği onunla beraber olduğu bir mana iklimi olup o esnada başka işlerle meşgul olmaması gerektiği hatırlatılmaktadır.
Televizyon seyrederken bilgisayarda olmadık yerlerde sörf yaparken cep telefonunda face de diğer sitelerde gezerken Allah ile irtibat kesilmekte değil midir.
Camide telefon çaldığı anda birçoğumuzun irtibatı kesilmekte hele de telefonun zil melodisi nahoş ise büsbütün manevi alemden çıkıp dünyevi hayata birden girilmekte ve namazın sağladığı bütün fayda sevap yok olup gitmekte değil midir.
Namaz müminin miracı buyurulmakta namazda kulun Rabbisiyle iletişime geçtiği Allahın Resulu tarafından hadislerde belirtilmektedir.
Maalesef günümüzde her geçen gün artarak manevi hayatttan manevi ibadatü taatlardan hızla uzaklaşmakta olduğumuz herkesin söylediği hakikatlerden bir tanesidir.
Namaz Kuran okuma abdest alıp Rabbimizi tefekkür etme ruhun huzura kavuşması için elzem olan manevi hallerden en önemlileridir.
Tesbihi elimize alıp sessiz bir mahalde gecenin seher vaktinde Allah Allah demek diğer tesbihatleri okumak ne kadar güzeldir değil mi.
İnsanların çok olduğu bir camide kahvede düğünde tesbihi elimize alıp da aynı tesbihatleri okuduğumuz zaman aynı huzuru bulamayız değil mi.
Buradaki fark zikrin yalnız ortamda yapılmasında ve kulun Rabbıyla vasıtasız riyasız birarada oluşundadır.
İşte şimdi de tesbih yerine kullanılan zikirmatikler cep telefonları android telefonlar manevi havaya riya bulaştırmakta,insanların görmesi için yapılan manevi paylaşımlar manevi ibadetin ruhundan uzaklaşmasına sebep olmaktadır.
Çocukların Kuranı Kerimi öğrenmek için ellerine aldıkları elif balarında kitap şeklinde olanı ile elektronik olanları böyle bir maneviyatlı ve maneviyatsız olanı vardır diyebiliriz.
Namaz kılarken kullanılan pusulalı seccadeler namazı öğreten seccadeler,namazda huzuru bozan telefonler hep manevi hayatın düşmanlarıdır diyebiliriz.
Ruh rahatlıktan hazzetmiyor.Nefsin hoşuna giden şeyler ruhu muazzep ediyor.Ruhun hoşuna giden zorluk meşakket sıkıntılar nefsi mahfediyor.
Zor zamanlarda daha kolay namaz kıldığımızı Allah ile aramızdaki perdelerin açıldığını dualarımızın kabul edildiğini sizde mutlaka müşahede etmişsinizdir.
En kolay ve huzurlu namaz ve oruçlarımı askerde iken sıkıntıda iken tuttuğumu burada ifade etmek isterim.Kuran-ı Kerim okurken elekronik olan telefon bilgisayar değil de kitabı ilahinin bizzat kendisinden okumanın faidesi daha büyük olacaktır.
Eski alimlerin okuduklarını unutmamalarının en büyük müsebbibi harama zinaya bakmamak olduğu bugün ki teknolojik aletlerin zinaya yol açtığını gece yarısına kadar televizyon başında vakit geçiren bir kardeşimizin sabah namazını cemaatle kılamayacağını peşinen söyleyebiliriz.
Kısacası maneviyat istiyorsak teknolojiden namaz kılarken Kuran-ı Kerimi okurken zikir çekerken biraz uzak duracağız.
Teknolojiyi sadece lazım olduğu zaman lazım olduğu kadar kullanacağız.Kuranı Kerimi okurken dini kitapları okurken nasıl gözlerimiz nurlanıyor ise teknolojik aletlerden okurken de gözlerimizin bundan zarar göreceğinin farkında olmalıyız.
Beş vakit namazda ve ibadetlerimizin birçoğunda bu irtibat ve Rabbimizle iletişimde Rabbimize boyun eğme halet-i ruhiyesinin bulunması mütevazilik,yalnızlık mahcubiyet olması gerekiyor.
İbadetlerde asıl olan huzuru sağlamak ve riyadan uzaklaşmaktır.Zekatte oruçta ve vbeş vakit namazda riya olmasa da huzur halinin sağlanması mutlaka gereklidir.
Teknoloji bu huzuru ihlal etmekte bir anda ifsat etmekte namazdan oruçtan zikri ilahiden kazanılacak manevi semeyeyi sıfıra müncer etmektedir.
İbadetlerimiz her geçen gün huzursuz saatler geçirmeye,salt bir fiziki şekilsel eylemlere dönüşmekte namaz artık seccadeler kılmakta,Kur’anı bilgisayarlar cd ler okumakta,zikri artık tesbihler değil zikirmatikler çekmekte ibadetin asli hallerinden gün geçtikçe uzaklaşmaktayız.
Niye Kuran okuyorum da huzura eremiyorum.Niye namaz kılıyorum da yine kötülük yapıyorum.
Niye oruc Hac ibadetimi yapıyorum ama ruhumda bir güzellik olmuyor diyenler bu ibadetleri nasıl yaptıklarına neleri yeyip içtiklerine bir de namaz kılarken cemaate devam etmeye huşu ve hudu dediğimiz namazdaki manevi hallere biraz daha dikkat etsinler diyoruz.
Demesi kolayda yaşaması yapması oldukça zor olan manevi derecelerdir bunlar.
Rabbim namazdan oruçtan zikirden istediği manevi halleri bulanlardan eylesin cümlemizi.
Rabbim şeytanın ve şeytanlaşmış insanların şeytanın oyuncaklarının zararlı tesirlerinden cümlemizi hıfzu muhafaza eylesin..
10.08.2016//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.