- 1122 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER TARİKATIM DİYEN YAPILAR CEMAAT DEĞİLDİR!!....
17-25 Aralıktan önceydi öğretmen arkadaşlarla bir kıraathanede oturuyoruz.Birisi bir öğretmen arkadaşın kulağına eğilerek fısıltı ile -Fetullah Gülen Hoca...biz bir yerde yoksak hiç bir yerde yokuz demektir demiş dedi.
Aramızda beş metreden fazla uzaklık varken ben bu cümleyi duymuştum.Hocam sen şunu dedin dediğimde-Hocam senin yanında hiçbir öğrenci kopya çekemez nasıl duydun demişti.
Hey gidi günler kulaklarım sağlam ama gözlerim yakını göremiyor.Allah kulunun bir azasını alırsa diğer azalarını kuvvetlendirirmiş.Allahın bu günlerine şükür.Kulaklarım hala çok sağlam.Televizyonu en kısığa getirsem bile çok iyi duyuyorlar.
’Cemaat Nedir?Cemaat insan topluluğu, bir fikir ve inanç etrafında toplanmış kimselere denir.
İslâm cemâati ,Musevi cemaati gibi..‘Cemaat’ kelimesinin aslı, toplamak, bir araya getirmek anlamındaki cem’ fiilidir.
‘Cemaat’ sözlükte, insan topluluğu, bir araya gelen insan grubu demektir. Geniş anlamıyla cemaat; bir fikir ve inanç etrafında bir araya toplanan insan topluluğuna verilen addır.
Bir fıkıh terimi olarak ‘cemaat’ ise; namazı bir imamla birlikte kılan mü’minler topluluğudur. En geniş anlamıyla ‘cemaat’; İslâm ümmeti topluluğunu ifade eden bir kavramdır.
Dünyadaki bütün müslümanlar bu anlamda bir bütün halinde ‘cemaat’tırlar. Bu cemaatin ana özelliği, aynı Din’e, yani Tevhid Dinine inanmaları, aynı kıbleye yönelmeleridir.
Dünyanın neresinde yaşarlarsa yaşasınlar, bütün müslümanlar İslâm cemaatinin birer üyesidirler.
Cemaat; rastgele, tesadüfen veya şartların bir araya getirdiği insanlar değildir.
Cemaatin üyeleri de yaptıklarını bilmeyen, hangi şartlar altında bir araya geldiğinden habersiz ve şuursuz kimseler değillerdir. Cemaat, şuurlu bir birlikteliktir.
Kuru kalabalık, yani kitle (cemadât) değildir. Kitle, şartların bir araya topladığı kalabalıktır. Yolu ve hedefi belli değildir. Asgari müşterekleri bile ortada yoktur.
Belki bir çıkarın, belki etkili bir rüzgârın, belki gözü açık bir propagandacının bir araya topladığı bir sürüdür. Sürüyü akıllı ve gözü açık çobanlar istediği gibi sürükleyip götürürler.
Bir topluluğun cemaat adını alabilmesi için, o topluluğun belli bir fikir etrafında, belli bir hedefe gitmek üzere bir araya gelmesi, belli ilkelere bağlı olması ve başlarında cemaat ile özdeşleşmiş, aynı amaca bağlı yetkin bir imamın (önderin) bulunması gerekir.’
Bu perspektiften baktığımızda Fetönün bütün müslümanları içine alan bir cemaat değil bir kuru kalabalık yani kitle olduğu kanısına varmak mümkündür.Fetö içerisindeki herkes aynı dava şuurunu taşımamakta herkese aynı sırlar verilmemekte herkes belli kendi çıkar ve menfaatleri için bu kitlenin içerisinde bulunmaktadırlar.
Fetö denilen bu kitle ile diğer cemaatleri asla bir tutmayalım.Fetö baştan beri dış servisler tarafından kurulan beslenen büyütülen bir harekettir.Cumhurbaşkanımızın dediği gibi Devlet içerisine sızmış habis bir ur=kitledir bu Fetö yapılanması.
Bu bakımdan diğer cemaatlerinde ilerde Devlete hainlik yapacakları sonucuna varmak pireye kızıp yorgan yakmaktır.Bu zamana kadar Fetö hariç hiç bir cemaatın hayırlı hizmetlerden başka kumpas şike şantaj kaset işlerine girdikleri asla vaki olmamıştır.
Cemaatlerin siyasi faaliyetleri seçimde bir gün oy kullanmaktan ibarettir.
Bunun dışında İslami cemaatler din Kuran hizmeti Kurban hizmeti talebe yetiştirme faaliyetleriyle meşgul olmaktadırlar.
Bir çok cemaat lideri kanaat önderleri Devletin içine adam yetiştirmemişler, Devletine milletine vatanına sahip çıkacak iki kanatlı hem dinini hem dünyasını geliştirmiş evlatlar yetiştirmişlerdir.
’İslâm toplumunda herkes birbirinin kardeşidir. Tıpkı namazda saf tuttukları ve beraber oldukları gibi, kendi aralarından seçtiklari ehl-i hal ve’l akd (imam, halife, emir sahibi, veliyyül emr) yetkilisinin başkanlığı altında dünya ve din işlerini yürütürler.
Allah’ın dinini yaşamaya çalışırlar. Onların önderleri kendileri gibidir, hiç bir üstünlüğü yoktur ve onların serbest oylarıyla (biatleriyle) seçilmişlerdir.
Namazdaki imam gibi yetkileri sınırlıdır ve o Allah’a itaat ettiği müddetçe müminler de ona itaat ederler. Bir kimse, cemaat istemediği halde onlara namaz imamı olamadığı gibi hiç kimse de ümmet istemedigi halde zorla, diktatörce, onlara imam (yönetici) olamaz.
Mü’minler, tıpkı namazda olduğu gibi toplum hayatında de birbirlerinin yanındadırlar. Müslümanlar namazda niçin bir araya geldiklerinin şuurunda oldukları gibi, müslümanlarla niçin bir arada olmaları gerektiğinin de farkındadırlar.
Onların cemaat oluşu bilinçli bir tercihtir. Onların aralarındaki bağ iman bağıdır; soy, hemşehrilik, ırk, kabile, hizib, ya da vatandaşlık, hele hele çıkar beraberliği hiç değildir.
Müslümanlar bulundukları yerlerde küçük cemaat olsalar bile aynı özelliği taşırlar, aynı şuura sahiptirler. Herhangi bir amacı gerçekleştirmek üzere bir araya gelen mü’min topluluklarının da bundan farklı yanları yoktur.
Bazen bütün müslümanların bir önderin (imamın) yönetimi altında bir araya gelmeleri mümkün olmayabilir.
Şartlar buna müsaade etmeyebilir. Günümüzde müslümanlar farklı coğrafyalarda ve farklı bağımsız ülkelerde yaşamaktadırlar. Bir çok ayrı siyasí güç müslümanlara hakim durumdadır.
Buna rağmen onlar İslâmın genel esasları ve hedefleri etrafında bir cemaat olmak durumundadırlar. Onlar birbirlerinin kardeşidirler. Herkes birbirinin destekcisi, yardımcısı ve duacısıdır.
Müslümanlar bulundukları yerde, az da olsalar cemaat anlayışını yaşatmakla görevlidirler. Bazı mü’minler, bir amacı ya da bir hedefi gerçekleştirmek üzere bir araya gelebilirler, bir grup çalışması yapabilirler.
Vakıf, dernek, parti ve teşkilat çatısı altında örgütlenebilirler. Bu şekilde oluşan cemaatlar, kendi aralarında bazı prensipleri uygulasalar bile, diğer müslüman cemaatlarla İslâm kardeşliği çerçevesinde ilişki kurarlar, ayrılık gütmezler, onlara sırtlarını dönmezler.
Bir cemaatin İslâmí olup olmaması, onun İslâmí prensiplere ne kadar uyduğuna bağlıdır. ‘En iyi cemaat biziz’ iddiasi geçersizdir.Belli bir amacı ve çalışmayı gerçekleştirmek üzere bir araya gelen cemaatler, tefrikaya sebep olmamalı, müslümanları bölüp-parçalamamalıdır.
Dinde ayrılık güdenlerin ve kendi cemaatının veya grubunun görüşlerini, prensiplerini din haline getirenlerin son derece hatalı oldukları açıktır.
Kaldi ki İslâm sürekli bir şekilde müslümanların kardeşliğini vurgulamakta, onları ‘vahdet’e davet etmektedir. Müslümanlar, yaşadıkları yerlerde azınlık ta olsalar cemaat olmaya çalışmalılar.
Bunu yapmazlarsa ve cemaat şuurunu diri tutmazlarsa; cemaat olmanın avantajlarını ve nimetlerini kaçırırlar. ‘Cemadat’, yani şuursuz, sıradan sürü haline gelirler. Sürüleri güden çobanlar de her zaman bulunur.’
***
Fetö ise asla bir cemaat değildir bir siyasi hareket bir menfaat elde etmek için birilerinin kümeleşmesidir.Tüsiadın üye sayısı 2-3 bin,Müsiadın üye sayısı da o kadarmış.
Tuskonun üye sayısı ise 50 binlere ulaşmış 17 aralık öncesinde..Yabancı bir ülkenin Meclis başkanı Türkiyeye geliyor onunla Tuskon üyesi İstanbul esnaf imamı havaalanında karşılayıp görüşüyormuş..
Türkiye çok büyük tehlike atlatmış anlaşılan.Her tarafa sızmış bu Fetö denilen kitle cemadat gruhu..
1990 dan biliyorum esnafların ekser kısmı menfaat için bu kitlenin içine girmiş bir daha da çıkamamıştı.
Adamlar 1990 da bu kitleye bir gecede 50 milyar liraları himmet ederken başka halis din hizmeti yapan cemaatlere 50 lirayı çok görüyorlardı.
AGİAD adlı esnaf kuruluşları her ilde esnafları birlik haline getirmiş onları yurtdışındaki okullardaki temsilcileri aracılığıyla yıllarca Uzakdoğuya taşımışlardı.
ATV nin haber spikeri Ali Kırca yaptığı bir haberde Çinde çocuk bisikletinin 3.5 tl.büyük bisikletin ise 10.12 tl den alınabildiğini söylemişti.O yıllarda Türkiyede bunlar 50-150 tl.ye satılmaktaydı.
Yine AVM lerinde bir porselen tabak 1 milyona eski parayla satılırken Çinde 12 tanesinin 2-3 tl.ye satıldığı bilgisini veriyordu.Bir AVM nin açılışında üç tane 32. ekran küçük tüplü televizyondan birisini almak için yağmur altında beklediğimiz ve kargaşadan alamadığımızı biliyorum.
AVM sahibi arkadaşıma bugün bu malı bitirirler dediğimde biterse bitsin Hocam üç tır mal dışarda bekliyor demişti.
AGİAD’a boşa üye olmuyordu esnafımız bu yapıya bu kadar parayı da kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez kabilinden yapıyordu.
Yurtdışından Çin malı getirerek AVM lerde satarak zengin olanların yer yurt edinenlerin geçmişini biliyoruz.Bir milyoncu AVM ler bugünlerde mantar biter gibi açılmaya başlanmıştı Türkiyemizde ne hikmetse..
EBK marifetiyle dışardan on katı ucuza iki üç tır et ithal edip kısa zamanda AVM zinciri açıp zengin olanları da biliyoruz.Şimdi Devlet malımızı alıyor hukuk nerede diyenler,bu malı hangi hukuka göre edindiklerini bir söylerlerse biz de meraktan kurtulacağız.
***
Fetullah Gülen İslamı kullanarak diğer güzel cemaatlerin çalışma prensiplerini birebir kopyalayarak bir hareket başlatmıştır.İlk zamanlar Dini hassasiyeti kullanmış güce ve kudrete malik olduğu zaman ticaret ve siyaseti kullanmış maneviyatı kullanarak maddi çıkarlar sağlamıştır.
Bir zaman sonra da ipin ucu çok büyük dış servislerin CİA-MOSSAD-PENTAGON nun eline geçmiş hareketin kontrolü sağlanamaz olmuştur.
Sonunda başı ile ana gövdenin irtibatı kesilmiştir.İşi biten hareket sonunda ya dışardan ya da içerden yanlış mecralara sürüklenmiştir.
ABD Gülene kendisini tekrar güce kavuşturmak için son bir fırsat vermişse de Feto yanlış kararlar alarak hem kendini hem de kendisine inanan tabandaki masumları yakmıştır.Olan biten bana göre budur.
Diğer İslami cemaatler sadece iyi insan yetiştirir İslami eğitim yapmaya çalışır.Cemaatler birlik beraberliği sağlayan toplumun sigortalarıdır.
Bir arkadaş cemaatleri bir futbol takımına benzetirdi.
Hepsinin bu vatana millete geçmişte çok güzel hizmetleri olmuştur.
Bu millet Kuranı sünneti namazda okuduğu duaları bu cemaatlerden öğrenmiştir yıllardır.Sovyetler Birliğinde komunizma yıllarında Allah demenin Muhammed demenin yasaklandığı yıllarda Türk kardeşlerimiz bu cemaatler ve tarikatlarla dini duygularını muhafaza etmişlerdir.
Toprağa gömdükleri Kuranı Kerimlerini gizli gizli okumuş zikir meclislerine devam ederek Din-i İslamı, Komunizma bitinceye kadar muhafaza etmişlerdir.
Macaristan da bir zamanlar Türk ve müslümandı.Macaristanda zahiri din uleması ilahiyatçı kesim olmakla beraber tarikat uleması evliyalar ve batını ulema yoktu.
Sonunda Macaristan İslamdan uzaklaştı misyonerlerin çalışmaları semeresini verdi ve bugün Macaristan hristiyanlaşmış bir Avrupa Devleti oldu.
Biliyorsunuz Macaristanın bir adı da Hungary dir.Hun Türklerinden geldiklerini biliyorum.
Fetöden boşalan kadrolara diğer cemaatler geçecek diye bugünlerde görüş bildirenler kendilerine yardımcı arayan Fetöcülerdir veya sol tandanslı din ve Kuran düşmanlarıdır.
Devletin kadroları size bırakılsa yine başörtüsüne yasak koysanız yine insanların İslamı yaşamasına engeller koysanız size göre Türkiye çağdaş olur değil mi?Kendileri yandı başkalarına da bu ateş bulaşsın istemektedirler.
Burdan boşalacak kadrolara kendileri gelse birşey demeyecekler akılları sıra..Yok öyle yağma bu milletin PKK dan ve Sözde laiklerden Darbecilerden çektikleri yeter...
***
Hele şükür Doğuda PKK terör örgütüne destek veren memurlar özellikle de öğretmenlerde görevden el çektirilip açığa alınacakmış.Sonra da aynen diğer terör örgütü mensupları gibi kamudan ihraç edilecekmiş.
Doğuda yıllardır toplu kopya çekilerek Devlet kadroları PKK sempatizanlarınca ele geçiriliyordu.Bir farkı yok Fetö ile Pkk nın ikisi de bu milletin ayağına konulan takozdur.İkisi de ABD ve Ab nin maşası piyonları taşoranlarıdır.
Toplum millet bu adımı bekliyordu.Fransa İngiltere terörü bu şekilde bitirmişler.Başbakanın Diyarbakırda cesurca dile getirdiği bu konunun ivedilikle gerçeğe dönüşmesini dört gözle bekliyoruz.
İnşallah OHAL bitmeden bu da yapılır.Bu millet daha ne zamana kadar şehit haberi alacak analar ağlayacak.Daha dün Doğuda 20 şehit veren ülkede PKK nın yaptığı çoktan FETO yu geçti.
Meclisdeki milletvekilleride içeri atılsın mallarına da el konsun.Yeter ki PKK terörü son bulsun..
15 Temmuz darbesini kimler yaptı.Netice olarak 15 Temmuz askeri darbe girişimi Türkiyede yaşandı.Millet meydanlara koşarak bu darbeye direndi.
Neticede Fetullah Gülen taraftar olduğu söylenen askeri ünüforma giyen elemanlar yakalanıp tutuklandı.
Akla bazı sualler gelmiyor değil.
Darbe gece yarısı yapılır.Darbe tüm askerlerce yapılır.Darbe yapan adamlar bu kadar Devlet başkanına yaver olacak kadar yakın oldularsa neden Rus bakana suikast yapan polis gibi işi yarım bırakmaz suikast yapmaz.
15 Temmuzu Natocu subaylar mı yaptı Perincek grubumu yaptı birlikte darbeyi yapıp en son suçu Fetullah Gülen elemanlarına atıp, Devlete çöreklenip artık kontrolü imkansız hale gelmiş bu derin yapıyı ortadan kaldırmaya imkan mı tanındı bunu tarih kitapları ilerde yazacaktır.
Doğu Perincek şimdi Danışman.Bu adama 2013 te yüzon üç yıl hapis cezası vermişlerdi Hakimler Ergenekon Terör Örgütü üyesi olmaktan kaç yıl yattı.
Benim aklım fikrim hafsalam inanın bütün bunları almıyor.Fetönün işten memurluktan ihraç edilen aşağıdaki temiz insanların günahına vebaline girmek istemem.Allah cc. doğruya doğru insanlara yardım etsin.
Allah cc. doğruya yardım etsin.Damat Beyin giderken dediği gibi At izi bugünlerde İt izine çoktan karıştı.Kimin kim olduğu belirsiz..
04.09.2016//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.