- 806 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
'KEHKEŞAN'
Bayram Namazlarını çok önemli bir işi olmasa genellikle,Eyüp Sultan Camiinde kılardı...O Bayram Sabahı da öyle yaptı...Fakat bu seferki Bayram Namazına eşi hanımefendiyi de götürüyordu... Namazdan sonra başta Eyüp Sultan Hazretleri olmak üzere civardaki Sahabe ve ulu kişilerin kabirlerini ziyaret edip,Fatih te bulunan evlerine yakın Sultan Fatih in türbesinde ki ziyaretle bu seromoniyi tamamlayacaklardı...
Çocuklarını ve torunlarını evlerinin kapısında biçare bir şekilde hüzünlü olarak
bekletmemeliydiler bu kutlu günde,saat dokuzdan önce mutlaka evde olmalıydılar ama mutlaka...
Namazdan sonra hazreti büyük bir huşu içinde ziyaret ettiler....Türbenin içinde bulunan camekan içindeki kademe dikkatlice bakarken gözlerinden birkaç damla yaşın ayakları altındaki halı kaplama zeminle temasını kalbi burkuk bir şekilde yaşadı yaşlı bay ...Titrek dudaklardan çıkan beyit huşu ile gökyüzüne yükseldi...
Dest busu ger arzusu ile ölürsem dostlar...
Kuzeh eylen toprağım sunun anınla yare su...
’Şayet Resulullah Efendimizin elini öpme arzusu ile ölürsem ...Toprağımdan testi yapın ve onunla Efendimize su sunun...İki dudağının arasında olmanın mutluluğunu yaşayayım....’
Ne mükemmel bir saadet....Kainat Güneşinin çekim alanında olabilmek....
Dizelerin yazarı Fuzulinin ruhuna fatihalar gönderdiler...
’Kuzeyin Yıldızı’ dedi eşinin duyacağı bir sesle... Eyyüb El Ensari...Mihmandarı Resulullah...Sevgililer Sevgilisinin kutlu Sahabesi....KUZEY YILDIZI...
Hanımefendi Arapça metni ile bir Hadisi Şerif okudu eşinin yüzüne dönerek....
’Ashabm Gökteki Yıldızlar gibidir,hangisine uyarsanız gerçek kurtuluşa erersiniz.’
Söylediğiniz gibi Kuzeyin Yıldızının huzurunda olmak ne büyük mutluluk....Kutup Yıldızının ışığından yararlanmak,pırıltısından istifade etmek...
.
’Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyin...Bilakis onlar diridirler.Fakat siz hissedemezsiniz...’BAKARA 154..
Yaşlı çiftin arasındaki dialog,ilmi bir seminer gibiydi...
Alim ile sohbet gümüş, mercan, incidir...
Cahil ile sohbet belki can incidir...
Fatih Sultan Mehmedin ilk olarak yaptırdığı,daha sonra Osmalı Padişahlarının ifa ettiği resterasyonlarla günümüze ulaşan bu Ulu Mabedden çıkarken iki gül yüzlü insan mutluluktan kanatlanmıış gibiydi....
Eski model arabalarını park alanından Ayvansaraya döndürdüklerinde arı gibi uğuldayan kalabalık Eyüp Sultan
da Bayram Sabahını Yaşamanın sevinç helezonlarını çiziyorlardı...
Ya Vedud Caminin karşısındaki Toklu Dede Kabristanlığının önündeki birkaç araçlık park yerindeki alanın önünde üç araç bulunmaktaydı...Dördüncüsü de yaşlı Profösör çiftin 1973 model Ford marka arabaları oldu...Amerikaya göreve gitrmeden önce Gümrükten aldıkları bu araç bu kadim kentte onlara bol bol yetiyordu...Tamiri ile de damatları ilgilendiğinden nostalji rüzgarları estiren bu araç direksiyonunda bay ve bayan BİRKİŞ’ yi ayrı ayrı da görmek mümkündü...
Surların hemen dibinde ’EBU ŞEYBE BİN HUDRİ’ yazan türbenin önünde durdular...Karşısındaki Mezarlıkta da ’TOKLU DEDE KABRİSTANLIĞI’ yazmaktaydı...Gönül huzuru ile ziyaretlerini tamamladılar...Türbenin hemen yanıbaşındaki Mescidin önündeki banka oturduklarında sözü yine hanımefendi aldı...
’Türbe de yatan zat Peygamber Efendimizin süt kardeşi sahebeden Ebu Şeybe bin Hudridir....Medine-i Münevverede İslamla tanışan bahtiyarlardandır...Babası Uhud Şehitlerinden Malik Bin Sinan Hazretleridir...Ağabeyi Hadis Ravilerinden Ebu Said bin Hudri...Ebu Şeybe Hazretlerinin Kabri,Haz Eyyüb El Ensari Hazretlerinden sonra bilinen ikinci ve son kabirdir İstanbulda...Toklu Dede Kabistanlığında birçok Sahabinin metfun olduğu söylense de ismen bilinmemektedirler...Yani bu bölge,Osmanlı zamanında ’Sahabeler Haziresi’olarak isimlendirilen Toklu Dede Kabristanlığıdır...Fakat günümüzde çok tanınmamaktadır...Aslında bilinen iki sahabi kabrini de bulan, Meşhur İslam Alimi Fatih Sultan Mehmedin Hocası Akşesedin Hazretleridir....’
Bu kez söz Beyefendinindi...
’Hendek Savaşında bulunan Ebu Said bin Hudri,Mekkenin Fethine de iştirak etmiş,Veda Hutbesini de bulunan Yüzyirmibin Yıldızın oluşturduğu Galaksiden biridir...Ağabeyi Maksirundan sayılan binin üzerinde Hadisi Şerif rivayet eden Sahebeden Ebu SAİD EL HUDRİ ile beraber...Emeviler Devrinde İstanbulun Fethine katılmış,Şahadet Makamına ererken naklettiği Hadisi Şerif..:
’HER KİM SAMİMİ OLARAK LAİLAHE İLLALLAH DERSE CENNETE GİRER..’sözünü Efendimizden işittim olmuştur.......Şahadetinde 93 yaşında bulunmaktaydı...’Bu Hadis-i Şerifin yorumunu şu şekilde yapmamız gerekir..’’İslamın getirdiği iman esaslarına inanan cennete girer demektir...’’Hayrettin Karamanın açıklaması ise şöyledir:Bu Hadis Müminlere hitap etmektedir..Anlaşılması gereken de şudur..İnancı tam olan bir Mümin,günahlarından dolayı bir süre ceza görse bile sonunda cennete girer....
Diyaloğu Hanımefendi tamamladı...
’Yunus bin Haris es Sakafi şöyle anlattı:Konstantiniyyenin Fethine katılan Murisin babasından bahsederken şunları anlattığını duydum..RESULULLAHIN ASHABINDAN OLAN EBU ŞEYBE EL HUDRİ RA KONSTANTİNİYYE SURLARI CİVARINDA VEFAT ETTİ..BİZDE KENDİSİNİ ORAYA DEFNETTİK...Bundan da oğlu Murisin diğer askerlerle beraber cenaze namazını kılarak,onu vefat ettikleri yere defnettikleri anlaşılmaktadır..
Osmanlı Dönemi tarihçilerinden Hüseyin Ayvansarayi ye göre de Ebu Şeybe bin Hudri İstanbulda şahadet makamına eren Sahebelerdendir...
Ebu Şeybe BİN HUDRİ HAZRETLERİNİN KABRİ İLK DEFA FATİH SULTAN MEHMET HAN TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR...
Türbedarlığa da Fethi Mubinin övülmüş askerlerinden Şeyh Toklu İbrahim Dede Hazretleri getirilmiştir...Türbenin ihtiyaçları için 2.Beyazıt Vakfından tahsisat ayrılmıştır...Bu uygulama buraya Osmanlının verdiği değeri gösterir...Bu günkü yapı 1835 yılında 2.Mahmut tarafından inşa edilmiştir...Türbe girişindeki manzum kitabe bunu belirtmektedir...Yanıbaşındaki Toklu Dede Haziresinde birçok Sahabi Kabri isimleri bilinmesede buraya Sahabiler Haziresi denmesinin kaynağını oluşturmıştur...’
Kehkeşan...Galaksy....Gökada...Yıldızlar Kümesi...
Uzay boşluğunda ikiyüzmilyardan fazla Kehkeşanın varlığından söz edilmektedir....
Bulunduğumuz Kehkaşanın içerisindedir Güneş Sistemi...Güneş tek başına bu sistemin yüzde doksandokuz nokta sekizini oluşturur...Binde ikisinin içlerisinde Dünyamızın da bulunduğu dokuz gezegen ve milyarca yıldız vardır.
Allahü Ekber...Ya Rahman Zatı Alinizi her türlü noksan sıfattan tenzih ederiz...
Alemlerin Rabbi...Ya Vedud...Senin huzurunda tazimle secdeya kapanıyoruz....
Onsekizbin Alemin Mustafası Efendimiz SAS ...Binlerce Selat Selam sana...
Güneşim...
Efendim..
Peygamberim...
Kurtarıcım...
Varlık sebebim...
’Ashabım Gökteki yıldızlar gibidir,hangisine uyarsanız gerçek kurtuluşa erersiniz...’
Kutlu sözü kulakları çınlatıyor...
Kuzeyin Yıldızı ve Sahabiler Haziresi...
Yıldızlar Kümesi....
Müminlere Samanyolu Kehkeşanından parıldayan görüntüleri ile göz kırpıyorlar...
Fatih Sultan Mehmet Hazretlerinin Kabrini de Ziyaret eden gül yüzlü çift..İstanbulda Bayram Sabahını zerre zerre yaşamanın mutluluğu ile,saat dokuz olmadan çocukları ve torunlarını Kıztaşındaki mütevazi evlerinde heyecanla bekliyorlardı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.