- 1045 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DİLİMİZİN DÜŞTÜĞÜ DURUM
Engizisyon, kalsifikasyon, formasyon, sinyalizasyon, asimilasyon polarizasyon, korozyon,enformasyon, halüsinasyon, enflasyon, devalüasyon, nosyon, misyon, solüsyon,direksiyon, deflasyon, sansasyon,kanalizasyon, kolorasyon, enternasyonal, final, motivasyon, kombinasyon,fraksiyon, aksiyon, simülasyon, pansiyon,fermantasyon, krasyon, deformasyon, kompozisyon, pozisyon, tansiyon, popülasyon, provizyon, promasyon,otomasyon, transformasyon, senkronizasyon, seleksiyon, koleksiyon, istasyon, konfeksiyon, fonksiyon, füzyon, vizyon, imitasyon, porsiyon, federasyon,konfederasyon,meditasyon, kondisyon,komisyon, permütasyon, konvasyon, rehabilitasyon konsültasyon, mastürbasyon, manipülasyon, jenerasyon, izolasyon ajitasyon, dekorasyon, erozyon, diksiyon, reaksiyon, traksiyon, perküsyon, operasyon, televizyon, süspansiyon, versiyon, varyasyon, atraksiyon, enjeksiyon, mansiyon,sedimantasyon, organizasyon, sansasyon, Koailasyon koralasyon, losyon,enfeksiyon, komplikasyon,radyasyon,mutasyon, kotasyon rotasyon modifikasyon, enformasyon, versiyon,lezyon, telekominikasyon Ve Türk Dil Kurumu oldu, bunların hepsine adaptasyon.....
Türk Dil Kurumunda çalışanlar hiç utanmaz mı? Yukarıda yazdıklarımız sadece sonu ’yon’ ekiyle biten yabancı kelimelerdir.Ne iş yapar orada oturanlar?Kendilerine bilim adamı süsü verirler.Anamızın ak sütü gibi ak mı ak güzel Türkçe’miz yabancı kelimelerin boyunduruğu altında kalmış, Türk Dil Kurumu da bu duruma seyirci kalmıştır. Karaman oğlu Mehmet Bey gibi, bir devlet adamı ne zaman çıkacak, yeter artık bundan sonra Türkçe’den başka dil konuşulmaya diye ferman yayınlayarak, yumruğunu masaya vuracaktır.
Yoksa bu gidişle Türkçe’miz yok olmaya mahkumdur.Milletimizin fertleri de zaten dünden gönüllü,yabancı dillerin boyunduruğu altına girmeye,Allah sonumuzu hayr eylesin demekten başka elimizden bir şey gelmiyor.
ANA DİLİM
Bin yıldır bülbül kelamı
Değişmez hiç bir zaman
Lâkin papağanın kötü kaderi
Başkasını taklit her zaman
Ana dilim sen varsan şüphesiz
Bülbül gibi şiirler söylerim
Senin yok olduğun gün şüphesiz
Ben de bir papağana dönerim!...
YORUMLAR
Değerli Aybars Bey kardeşim merhaba, sizin kadar bende Türkçe konusunda hassa bir insanım. Ve dilimizin yabancı kelimelerden korunması için duyarlı Dilbilimciler başta olmak üzere birçok insanın bir araya gelip büyük bir kampanya başlatması lazım.
Ve bunun için de Tükçe diye bildiğimiz tüm Arapça kelimeler başta olmak üzere diğer tüm yabancı kelimelerin yerine öz Türkçe kelimeler üretmekle mümkündür.
Türkçe dilimizi bu duruma getirenlerin başında Devşirme Osmanlı'nın Arapçayı resmi dil yapmasının çok büyük bir etkisi vardır.
Daha sonra Cumhuriyet döneminde kurulan göstermelik Türk Dil Kurumu, masa başında Arapça ve Farsça kelimelere Türkçe ekler yaparak, Türkçe kelime ürettiklerini söyleyip ense yapmaktadırlar. Zahmet edip Anadolu'daki Türkmen, Yörük ve Tahtacı Türkleri köylerinde ve yaylalarında ziyaret edip Türkçe kelimeleri toplama eziyetinde bulunmadılar. Ve bu anlayış hala aynı şekilde devam etmektedir. Selamlar