- 1520 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Oruçluya biraz saygı
Her şeyin tekdüze olduğu ve monotonlaştığı günümüzde örf, adet, gelenek ve göreneklerin yok olmaya yüz tuttuğu, insanların birbirine saygı ve sevgi duymadığı bu ortamda her geçen yıl bir öncekini aratır oldu. Artık dilimizde organik sözü yerleşti çünkü her şey sahte olmaya başladı sadece tükettiğimiz meyve ve sebzeler değil insanlarda hormonlaştı.
Nerde o eski ramazanlar sözü deyim gibi oldu neredeyse, sadece ramazanlar değil hiçbir şey artık eskisi gibi değil olamaz da günlük hayatımız teknoloji ve insanların gereksinimleri buna müsaade etmez. Konumuz ramazan olduğu için eskiden oruç tutanlara karşı bir saygı vardı.
Şimdi bakıyorum da her geçen yıl bu saygı ortadan kalkar oldu bir insan oruç tutmayabilir dinimizde zorlama yoktur. Ama gel gör ki önceleri oruç tutmayan insanlar gizli gizli kimseler görmeden yemeğini yerdi oruç tutanlara karşı saygılı davranırlardı. Şimdilerde insanlar ulu orta yemeklerini bırakın lokantanın içinde yemeği dışarıdaki masalarda yemeği tercih eder oldu. Hiç düşünmezler mi oruç tutan da vardır.
Bir insana insan olduğu için saygı duymalıyız dini, dili, ırkı ne olursa olsun farklı düşünceye sahip olabilir bu gayet normaldir bir aile içerisinde bile herkesin farklı bir dünyası ve farklı düşünceleri vardır.
Artı başkasına saygısı ve sevgisi olmayan birinin kendine saygısı olabilir mi bence olmaz. Sen saygı göstermezsen nasıl saygı beklersin.
YORUMLAR
Güzel bir çalışma
Yalnız sevgili kardesim bir şeyi unutuyorsun.. !!!
Onlar nekadar saygısız davranır sizin karşınızda nisbetle,inatla,kinle, nefretle her ne şekilde yemek yeselerde saygısızlık etselerde onların günahı katkat artar sizinse sevabınız kat kat çoğalır....
Yemek yiyen insanları hoş gör...hatta yanında sigara dahi içmelerine müsaade et....hoş görülü davran şikayet etme...unutmaki biz orucu sadece allah için tutuyoruz sadece onun rızasını alabilmek için...
O yüzden hoş görülü davranır onların yanında dahi çay içmelerine müsaade edersen hatta ve hatta büyük bir hoşgörüyle birde çay demle içsinler....
İnan çok daha fazla sevap kazanacaksın belkide onlar sayesinde allahın rızasını kazanacaksın kim bilir.....!
SADECE SABIR VE HOŞGÖRÜ KARDEŞİM...
İKİ SİHİRLİ SÖZ......
HAYIRLI RAMAZANLAR DİLİYORUM
KAFKASYALI..!
mirim
Ben hiç şimdiye kadar oruç tumayıp, kinle, nefretle, inatla yemek yiyen görmedim. Bir tarif eder misin ? Kepçeyle filan mı yiyorlar ?
Aynlış anlama olmasın onları savunmuyorum ama bu yorumda geçen kelimeler ilgimi çekti.
Kafkasyalı Kafkasyalı
Kötü niyetle bu şekillerde,veya her ne sebeple veya şekille yapılırsa yapılsın yinede hoşgörülü olunması gerektiğini anlatmak için o kelimeleri kullandım....
İslam hoşgörü dinidir...oruç sa yine sabır ve hoşgörü ister....
Ne kadar hoş görülü sabırlı olursanız okadar çok sevaba girersiniz...
Sanırım anlatabildim sevgili kardeşim....
Aslında yazıyı tamamen okusaydınız anlayabilirdiniz...
Selam ve dua ile kalın kardeşim...
Kafkasyalı. ..