- 1042 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
İSTANBUL İKİ DEFA FETHEDİLDİ
İSTANBUL İKİ DEFA FETHEDİLDİ
1--29 MAYIS 1453 Osmanlı imparatorluğu döneminde.
2--06 EKİM 1923 Türkiye Cumhuriyeti Devleti döneminde.
1-) İstanbul Osmanlı İmparatorluğu döneminde.1395 yıllarında 1.BAYEZİD döneminde iki defa kuşatıldı başarılı olunamadı.1412 Musa Çelebi döneminde kuşatıldı yine başarı sağlanamadı..1422 yılında 2. murad kuşatma yaptı ve karşılığında birkaç parça toprak alarak kuşatmayı kaldırdı.
Beşinci kuşatma 06 NİSAN 1453 de 2.MEHMET döneminde yapıldı.Bu çetin kuşatmaya 2.MEHMET gemileri Haliç’e indirmek için,Dolma bahçe’den-Kasım paşa sahiline uzanan güzergaha ( NOT:Başka güzergah söyleyen tarihçilerde var.) kalaslar döşeterek 70’şe yakın gemi karadan Haliç’e indirildi.
53 (elli üç )gün süren kuşatma sonucu 29 MAYIS 1453 İSTANBUL düşürüldü ve Osmanlı İmparatorluğu tapraklarına katıldı.Böylece 1123 yıl Bizans’a baş kent olan (Konstantinopolis) İSTANBUL Türk yurdu oldu.
2-) Türkiye Cumhuriyeti dönemi:
İtilaf Devletleri ( İngiltere,Fransa,İtalya,Yunanistan,Rusya Vs.) 30 EKİM 1918 de MONDROS Ateşkes Antlaşmasıyıla 13 Kasım 1918 de Fiilen İstanbul’u İŞGAL ETTİLER. 6 Mart 1920 işgal resmen kabul edildi.
Yeni Türkiye Büyük Millet Meclisi İşgali kabul etmeyerek,çeşitli savaşlar sonucu 09 Eylül 1922 de İzmir’e girdi.Sonra MUSTAFA KEMAL PAŞA’nın isteği ile Refik Paşa; İstanbul komutanı olarak Selahattin Adıl Paşa görevlendirildi.Türk birlikleri İstanbul’a girdi.
24 Temmuz 1923 de LOZAN Barış Antlaşması sonrası. 23 Ağustos 1923’den itibaren İTİLAF Kuvvetleri İstanbul’dan ayrılmaya başladı.Son birlikte Dolmabahçe sarayı önlerinden 04 Ekim 1923’de İstanbul’dan ayrıldı.
06 Ekim 1923’de Şükrü Naili Paşa komutasında 3.Kolordu İSTANBUL’A girerek şehirin tümü TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ’NİN kontrolüne geçti. 4 yıl 10 ay 23 gün süren işgal sona ermiş oldu.
SONUÇ : ECDADIMIZLA HER DAİM ÖVÜNÜRÜZ,ÖVÜNMEKTEDE HAKLIYIZ.
A) Feth kahramanı,FATİH SULTAN MEHMET’E Şükranlarımızı borçluyuz.
B) Yurdumuzu işgalden kurtaran 20. Yüz yılın DEHASI (Dahi Adam) MUSTAFA KEMAL ve ARKADAŞLARINADA Şükranlarımızı borçluyuz.
Fatih Sultan Mehmet olmasaydı İstanbul olmayacaktı.Mustafa kemal olmasaydı, İşgal Devletlerinin baskısından İstanbul’un Fethini kutlayamayacaktık.(Yunanistan ve Bulgaristan bölgelerinde kalan Türk vatadaşlarının sıkıntısı gibi)
İki büyük adam da,çağının büyük devlet adamıdır.İkisinede Minnet ve şükranlarımızı borçluyuz.Biri varken diyerini yok saymak insafsızlıktır.Her ikiside başımızın tacıdır.
HAZIRLAYAN : KURBAN SARCAN
YORUMLAR
Olur mu be hocam eksik saymışsınız. Dün de karton kaleler direksiyonlu gemiciklerle Tayyip Han Hazretleri tarafından 3. kez feth edildi. O ne görkem di öyle. Su gibi para harcanmıştı. Ama ne olacak ki, kolay mı İstanbul'u feth etmek. Helal olsun vergilerimiz şunumuz bunumuz.
Şaka bir yana bu zat çıkıp İstanbul'un fethinde ben de vardım dese inanacak bir %10 bile var.
Bu şahıslarda Atatürk düşmanlığı öyle bir boyuta ulaşmış ki, yaptığı iyi şeyleri inkar etmek için kurulmuş kukla gibidirler. Ve aslında şu anda öyle kötü bir şey yapıyorlar ki akıllara zarar. Fatih'le Atatürk sanki iki düşmanmış ve herkesin bir tarafı seçme zorunluluğu varmış olayına kadar getirdiler işi. Bunların asıl kabullenemedikleri, tekrar diriltmeye çalıştıkları Osmanlı ruhunun İstanbul'u İngilize, Fransıza, İtalyana, Yunana tek kurşun atmadan teslim etmesi ve Atatürk'ün geri alarak 2. İstanbul zaferini yaşatmasıdır.
Yazınızı tebrik eder saygılar sunarım.