19 MAYIS (Ve kurtuluş savaşı)
19 MAYIS
(Ve kurtuluş savaşı)
Nankör olmak ahlak yönünden çirkindir. Din yönünden günahtır. Toplumunn geleceği bakımından çok tehlikelidir. 97 seneden beri 19 Mayısı doğru okuyan yok gibidir. 19 Mayısın ve kurtuluş savaşının bir kısım kahramanları unutulmuş, daha doğrusu unutturulmaya çalışılmış, 19 Mayıs kahramanı tek Mustafa Kemal, Çanakkale kahramanı tek Mustafa Kemal, kurtuluş savaşı kahramanı tek Mustafa Kemal. Varsa Mustafa Kemal, yoksa Mustafa Kemal. Neredeyse diyen olacak ki, Niğbulu kahramanı Mustafa Kemal, Belgrad Fatihi Mustafa Kemal!...Merc-i dabık, Ridanye kahramanı Mustafa Kemal. Rddos Fatihi Mustafa Kemal!..Bu iddialar gülünç değil mi, vicdan incitici değil mi?. Mustafa Kemal, ziyaret ettiği bir okulun öğrencilerine sorar "Vatanı Kurtaran kim?" Öğrenciler bir ağızdan, “Sizsiniz Atam!” derler, Mustafa Kemal itiraz eder: “Hayır, çocuklar, vatanı asıl kurtaran Türk Milletidir” cevabını verir.
Bu gün (19 Mayıs 2016) 19 Mayıs kutlandı. Rahmetli Sultan Vahdettin’in (Sultan Vehideddin) ismini ağzına alan hiç oldu mu? Bunlar, hiç tarih okumuyorlar mı? Sanırım okumuyorlar, okusalar da yanlış okuyorlar. Dergâh kafasıyla okuyorlar. Dergâhlarda bazı fanatikler, “Efendi Hazretlerini” yağmur yağdıran, kar yağdıran, kuş olup eflâke uçan melekleri geride bırakan bir çeşit ilah yapıyorlar ya! Atatürkçülerin bir kısmı, mübalağada bu dervişleri geçmiyorlar mı?. Rahatlıkla diyebiliriz ki bunlar Atatürk’ün ruhunu incitmekten de bir sakınca görmezler. Atatürk için “ilah” diyen olmadı mı?
Akıl vicdan
Bu konuda ve her konuda akıl ve vicdan feda edilmemelidir. Atatürk’ü Samsun’a gönderen,
Gönderirken yeterinden ziyade çantasına altın koyan,
Ve Atatürk’ün eline, her hususta “Zat-ı şahane”nin temsilcisidir. Her emrine itaat oluna” kabilinden ferman veren,
Vahdettin değil mi?..
Bahattin BİLHAN Kaleminden...
..: Kenan Sayin “Zat-ı şahane”nin temsilcisi, ve orduyu humayunun müfettişi göreviyle Samsuna gitmişti... ötesi..: Tarihin seyri...!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.