- 480 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHİTLİK
ŞEHİTLİK
Merhaba sayın okurlar,
Bugün ki yazımızın konusu şehitlik olacak. Bakalım acaba şehitlik ne demekmiş. Şehitliğin şartları nelermiş. Her şehit şehit olurmuymuş. Şehitlik gerçektende bizim bildiğimiz şekildemiymiş bunu hep beraber görelim.
Günümüzde şehit kavramı vatanını veya milletini müdafaa yolunda ölen herkes için kullanılır hale gelmiştir. Günümüz şartlarında şehitliğin tanımını yapmak gerekirse;
“ Profesyonel anlamda vatani görevini yaparken hayatını kaybeden askerlerimiz,terör saldırısı sonucunda hayatını kaybeden polis,eğitim görevlisi,sağlık personeli,itfaiye vs. inançlarına bakılmaksızın “şehit” denir.”
Şehitlik kavramının Türkçe manası budur günümüzde. Fakat tanımda da geçen altı çizilmesi gerekn bir şey vardır. “İNANÇ” kavramı. Şehitliğin birinci öncelikli şartı inançtır. Şöyle ki ; inançsız bir kimsenin ölümünde nasıl bir şehitlik olabilir.
Asıl şehitlik Allah yolunda dini hizmet ve gaza,cihat ederken hayatını kaybetmektir. Diyeceksiniz ki o askerler de o hayatını kaybeden personellerde Allah yolunda hizmet ederken öldüler. Doğru söylemiş olursunuz. Ama tanımdaki gibi inançtan ayrılan hiç kimse için bu kavram kullanılamaz.
İslam diniznde şehitlik Allah yolunda canını ortaya koyan Müslüman kimselerin hayatını kaybettiğinde onlara denilen kavramdır. Kuranı kerimde de mealen şöyle buyrulur;
“ Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyiniz.Onlar diridirler.ancak siz bunu bilemezsiniz.”
“Bakara Suresi Ayet 154”
İşte dinimizde de buyrulduğu üzere şehitler bunlardır. Pekala kmlerden şehit olur ? bundan da bahsedip yazıma son vermek istiyorum.
İlk olarak yazımızda da belirttiğimiz üzere Allah yolunda ölen Müslümanlar,yanarak ölen Müslümanlar,donarak ölen Müslümanlar,boğularak ölen Müslümanlar şehit makamına şehadet makamına erişmiş kimselerdir deyip yazıma son veriyorum. Sağlıcakla kalın vesselam.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.