- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN VE EVREN!
Merhabalar;
Değerli dostlarım bugün konumuz insan ve evren..
İnsan yani bizler,evren içre evlerin vücudunun, yani makro kozmosun, mikro olarak vücut bulmuş haliyiz...
Evrenlerin işleyişi ve yasaları nasıl işliyor ise, biz insanların vücut yasaları dahi aynı işliyor..İnsanda evren gibidir..Açık uçlu bir sonsuzluk vardır içinde...Ancak marifet içe dönerek o dibsiz kuyuya girmekte yatıyor..
Bilimin bulduğu evren hakkında ki tüm sonuçlar,insana da uyarlanır...Mesela evrenlerin genişlemesi var..Bu durum insanda gönlün genişlemesi şeklinde olur..Yani bu nasıl olur derseniz..Kişi zorluklara,rıza lokmaları ile baş ettikçe gönül mekanı yani üfürülen yerimiz olan o dipsiz kuyu olan gönül mekanımız da genişliyor..Hani bazı insanlara deriz ya ne meshebi,meşrebi geniş... Öyle olur..
Fakat gönül mekanımızın derinliklerini ve genişlediğini biliyoruz..Ama aklı bilmede zorlanıyoruz..Bir şeyi denemeden bilemeyiz..Biliriz baş ağrısına aspirin iyi gelir,ama içmeden akıl bunu kavrayamaz..Akıl da karanlıkta göremeyen göz gibidir..Denemeler sonucunda biliyoruz..
İnsanın içindeki her hücre her atom,yıldız çekirdeğinden üretilmiştir..İnsan hücreleri gibi,yıldızlarda evreni yönetir..Her hücrenin kendi kaderi olduğu gibi yıldızlarında var..Oluşur gelişir ve değişirler,ölürler yani...
Sevgili dostlar şuraya gelmek istiyorum. biz ve diğer makromuz evrenin işleyişini bilmemiz gerekiyor..Bizde o gönül mekanımızda ki güzellikleri deneyimleyerek öğreneceğiz..Çünkü her şey bizim gelişimimiz içindir..Facebook ta her arkadaş olduğumuzla,birbirimizin muhakkak öğreneceklerimiz vardır.Eksiklerimizi gidereceğiz de ondan arkadaş olduk diye düşünelim lütfen..
Dostlarım,insan gönlü yani üfürülen yerimiz her daim deneyimler sonucu tıpkı evrenlerin genişlemesi gibi genişliyor ve yoluna devam ediyor..İnsanında en büyük hayali deneyimler sonucunda üfleyene yaklaştığını bilmek görmek hissetmek ister...O yüzden cömert olarak kendimizi biliriz belki ama denemeden gerçeği bilinç haline getiremeyiz..Deneyerek bilerek genişleyeceğiz..
Dostlarım her şey bir bütün dendir..Yani tümel bütün dendir..Evren ile ve her şey ile öz’de biriz..Yani şöyle evrene ve her şeye uymayan bizde ne varsa onu deneyimleyip değiştirmek,o yongaları düşürmek zorundayız..Ki kendimizi olduğumuz gibi yani güneş nasıl bize kendini yansıtıyorsa bizde öyle yansıtalım..
Evet dostlarım bende deneyimler yaşayarak,OKUyarak gelişmeye çalışan bir insan olarak kendimi yansıtmaya çalışıyorum..Dostlara teklifimde budur...
Herkese selam ve sevgilerimle..
HASAN BELEK 17-04-2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.