- 1038 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA NE ZAMAN GÜZEL OLACAK
"DÜNYA NE ZAMAN GÜZEL OLACAK "
Bir çocuğun bakışlarından ne söyleyeceğini , dudaklarının arasından kısık sesle bunu söylemesi anlamak çokta zor değil.Bir büyük için böyle cevabı zor olan bir soruya yürek acıtıcı, zor bir durumdur anlatamam. Çocuklar ölüyor, çocuklar ağlıyor, çocuklar anasız,babasız kalıyor denizlerde boğuluyor. büyüklerin daha huzurlu daha güvenli bir ortamda çocuklarını büyütmek için yeni umutlara yelken açarken ölüyor çocuklar. Çocuklar önlerini görmez, çocuklar yüzmeyi de bilmez, çocuklar sadece ölüler.
Bir devlet adamı politik olarak kolayca cevaplayabilir ama ya anne ya baba nasıl bir cevap vermesi gerektiğini bilemez, şaşırır kalır bu soru karşısında. çünkü o bir anne o bir babadır doğruyu söylemek zorundadır. ve sadece kendine doğru olanı söylersin ona ama doğru olanı şu zamanda hiç kimse söyleyemez. Doğru savaşın olmadığı, insanın insan gibi yaşadığı bir dünyada olur. çıkarsız,riyasız toplum değerleriyle yaşanılan bir dünyada...
Çok zor bir süreçte olmamız, kafaları karıştıran ayrımcı, yanıltıcı söylemler, ölümler, patlayan bombalar suçu ve günahı olmayan genç,yaşlı,çocuk demeden terör olaylarına kurban gitmektedir. Savaşlar,isyanlar nerede nasıl patlayacağını bilemediklerimiz canlı bombalar. Her sabah evinden çıkarken geriye dönememe kaygısıyla göreve giden askerler,polisler, siviller, parkta oynayan çocuklar. evden çıkışlar ölüm çıkışları oluyor.Korkular hüzünler, evlerde endişe ile bekleyişler. nasıl güzel olsun bu dünya çocuğum, nasıl güzel olsun...
Kimileri rant elde ederken, servetine servetler katarken, kimileri sevenlerinden sonsuza dek ayrılmaktadır.
Gelişmiş bir ülkede yada Avrupa da yaşayan bir çocuk hiç böyle sorabilir mi ?
Türkiye de, Suriye de, Irak ta Filistin de, gelişmekte olan yada gelişmemiş ülkelerde yaşayan çocuklar merak ediyorlar ;
"DÜNYA NE ZAMAN GÜZEL OLACAK "
ne zaman biliyor musun çocuğum?
zalimler yer yüzünden tamamen kalktığında, Dünya ya İnsanlığın yeniden geldiğinde, değerleriyle birlikte, sevgiyle dolu olduğu bir zaman olacaktır.
Buda çok zor çocuğum, her şeyden önce bu kirliliğin ortadan kalması gerekmektedir.
05.03.2016
Çölçıkmazı(AyIşığı)
(Facebook notlarımdan)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.