- 781 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ben Kuran’ı OKUdum,Ya Sen?
Merhaba dostlar;
Toplumsal hayatımızda en büyük erdem, bize vatan bırakanlara vefalı olmak ve ezilenler ile vicdani bir dayanışma içinde olmaktır..
Sevgili dostlar, Yeryüzünde ezilenlerin sesi olan ve kralların, otoritelerin icraatlarını en çok eleştiren kitap Kur’an’dır..
Kuran’ı OKUr iken, İnfak ayetlerini görmüyor isen..Kenz ayetlerini OKUmuyor isen..Diri diri toprağa gömülen kız çocuklarının iniltisini, köle feryatlarını, at kişnemelerini, kılıç şakırtılarını duymuyorsanız onu asla OKUmuş olamazsınız...!
Kuran’ı OKUyup da anlamayanlar için bakın ne demiş . Dr.Ali Şeriati; "Allah’a, kendi koyduğun, yani kendi yonttuğun kurallarla ibadet edersen, onu kendi putun yaparsın."Bu şekilde davrananlar için Allah, kur’an’da ki Allah olmuyor. Çünkü Allah ile diyaloğa girmiyorsun, kuralları tek yanlı olarak sen koyuyorsun.Mesela vahdeti vücutculuk da bir kural..Vs tarikatlerin yaptıkları..Bir özeleştiri vermeliyim..Onları bende savunmuştum..Ama artık kuran’ı OKUyup anlayınca o yanlışları savunanlar içinde,onların Allah’ı, kuran daki Allah olmadığını söylerim..Çünkü kuran başka Allah’ı anlatıyor.. Allah’ı susan tanrı yapmıyor. Ama diğerleri için bir putlaştırma dır derim..!
Bakın,sayın Eliaçık hoca yaşayan kuran tefsirinde ne demiş; Velhasıl, ömrümüz kendi ellerimizle yonttuklarımıza tapınmakla geçiyor. Kimimiz kendi ellerimizle yonttuğumuz servete tapınıyor, kimimiz devlete, kimimiz şöhrete, kimimiz şehvete tapınıyor. Bütün bunlar ancak saf bir yürek temizliği, ihlas içindeki özgür ve yüce ruhları teslim alamaz. Sadece özgür ve yüce ruhlar kendi elleriyle yonttuklarına tapmazlar. Çünkü yalnızca onlar "Hayır-La" diyebilme cesaret, kabiliyet ve imanına sahiptirler..Yürekten katılıyorum..!
Ben kuran’ı OKUdum..Benim dinim adalet, hak ve vicdana dayalı sosyal bir dindir... Buna göre yaşayanlarla aynı din denim... Kendinize ne derseniz deyin, kim olursanız olun..İster aşk ile yanın isterse Allah ile boyanın..Üçe alıp 113 e satan ile,emekleri sömüren zengin cuma namazcıları ile..Genç evli çifti üç ay kira ödemedi diye sokağa attıran hacı ile cennette olmaktansa, biber gazından boğulacak diye, kediye ve köpeğe ağlayan ateistle cehennemde yanmaya razıyım...!
Değerli dostlarım,benim sevgim ve aşkım kurandaki Allah’tan yana..Bana kurandaki Allahım, ezilenlerden yana taraf ol dedi. Kasas suresi 5. ayette böyle söyledi..Bakara 219. ayette ihtiyacından arta kalanını, ihtiyaç sahiplerine dağıt dedi..Evet benim Allahım ötelerde değil ama kuranda dır.. Ben ebu zer ruhluyum. Ben kurandaki Allahımıza aşığım..!
Herkese selam ve duam ile sevgiler sunarım...
Hasan BELEK 13-03-2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.